مشکل در خواندن RSS
وضعیت:
دمای هوا:
رطوبت:
فشار:
جریان باد:
 
لطفا Email خود را وارد نماييد
 
عضویت         لغو عضویت
مهمانان حاضر در سایت: 1
امروز: 5104
هفته جاری: 19284
ماه جاری: 13553
تاکنون: 12537049
 
امام صادق علیه‏السلام :كسى كه به اوضاع زمان خود آگاه باشد، گرفتار هجوم اشتباهات نمیشود. امام صادق علیه‏السلام : حاكم سزاوار نیست كه در سه كار كوتاهى كند: حفظ مرزها، رسیدگى به حقوق پایمال شده و انتخاب افراد شایسته براى كارهایشان. امام علی(علیه السلام):شرافت به همت های بلند است نه به استخوان های پوسیده. امام باقر (علیه السلام):از تنبلی و بی حوصلگی بپرهیز، زیرا که این دو کلید هر بدی می‏باشند.

(GMT) / (Tehran) 

 

 
 »  اخبار  »  اخبار عمومي  »  عزم دولت بر حل دغدغه ريلي همداني ها
  • دولت تدبير و اميد براي حل دغدغه ريلي مسافران و مسئولان اجرايي همدان عزم جدي را آغاز کرده و شرکت راه آهن کشور درصدد شتاب دهي به روند رفع موانع توسعه ريلي اين استان است.
  • به گزارش ايرنا، در همين ارتباط سيدسعيد شاهرخي استاندار همدان روز گذشته (سه شنبه) در نشست با دکتر سعيد محمدزاده مديرعامل شرکت راه آهن کشور، محمدسعيد ايزدي معاون وزير راه و شهرسازي، دغدغه هاي ريلي اين استان را بر سه محور تکميل خط همدان – تهران، شتاب دهي به روند ساخت خط ريلي ملاير – همدان و جانمايي کارشناسي و مناسب ايستگاه راه آهن همدان عنوان کرد.
    امروزه خط ريلي راه آهن استان همدان فقط به مسير ملاير – مشهد و همدان – مشهد منتهي شده و دغدغه ها بر شتاب گيري طرح هاي جديد در اين حوزه همچنان باقي است.

    * دغدغه نخست؛ محور همدان – تهران 
    در حاليکه حميدرضا حاجي بابايي و امير خجسته نمايندگان همدان در مجلس شوراي اسلامي در نشست ديروز با مديرعامل شرکت راه آهن، انتقاد گسترده اي پيرامون بلاتکليفي طرح راه اندازي مسير ريلي همدان – تهران داشتند، محمدزاده اين طرح را تمام شده دانست.
    مديرعامل شرکت راه آهن کشور در اين باره گفت: در حال حاضر مسير تهران – همدان به طول 303 کيلومتر ريل گذاري شده و در آينده اي نزديک مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
    محمدزاده افزود: حتي براي واگن اين مسير رايزني هاي لازم را با شرکت «رجا» داشته ايم تا بتواند قطار جديد اختصاص دهد و اميدواريم به زودي اين قول محقق شود.
    وي خاطرنشان کرد: البته نمي توانيم هر روز در اين مسير واگن قرار دهيم چرا که ناوگانش وجود ندارد اما به دنبال بهره مندي از خدمات «ريل باس» با خريد اين ناوگان هستيم.
    مديرعامل شرکت راه آهن کشور در توضيح اين طرح گفت: خريد ريل باس براي خط تهران – همدان و بلعکس در دستور کار مسئولان وزارت راه و شهرسازي است اما نياز به پيگيري مسئولان همدان نيز داريم.
    وي اضافه کرد: در صورت موافقت رئيس سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به خريد «ريل باس» شرکت توسعه صنايع ريلي ايرانيان (ايريکو) خدمت بزرگي به ناوگان ريلي استان همدان نيز خواهد شد.
    محمدزاده بيان کرد: ريل باس مي تواند مسير تهران – همدان را بين يک تا يک ساعت و نيم طي کند و امکان برگشت نيز وجود دارد.
    وي افزود: ايجاد خط ريل باس در مسير تهران – همدان و بلعکس آسايش مردم، شتاب دهي و استمرار در امر انتقال مسافران و توسعه خدمات رساني را نيز به دنبال خواهد داشت.
    ريل باس نوعي قطار مسافري خودکشش و داراي چهار واگن با ظرفيت 336 مسافر نشسته ‌است و با سرعت 120 کيلومتر در ساعت (با اعمال تغييراتي تا سرعت 160 کيلومتر اين سرعت قابل ارتقا است) در مسيرهاي کوتاه حومه شهرهاي بزرگ به کار گرفته مي‌شود.
    اين قطارها خودکشش هستند و براي حرکت نيازي به لکوموتيو ندارند؛ ضمن اينکه داراي سرعت مناسب، ترافيک پايين و ايمني بسيار بالا بوده و قابليت جابجايي حجم انبوهي از مسافران را دارند.
    مديرعامل شرکت راه آهن کشور خاطرنشان کرد: با اين طرح حتي مي توانيم در مسير تهران کرمانشاه و در آينده اي نزديک با اتصال به مسير ملاير همدان و همدان به تهران، به صورت شاتل قطار در حال تردد داشته باشيم.
    وي از نمايندگان همدان خواست تا پيگيري جدي پيرامون ارايه تسهيلات به خريداران واگن داشته باشند.
    محمدزاده افزود: ارايه تسهيلات و خريد واگن نه تنها خدمات دهي بهتر را خواهد داشت بلکه باعث اشتغالزايي مناسب نيز خواهد شد. 
    وي بيان کرد: در کشور واگن ساز داريم و اکنون شرکت رجا 700 واگن براي تعمير دارد که مي شود با تعمير اساسي اين واگن ها و قرار دادن بر خط ريلي کشور، اشتغالزايي بسيار خوبي را ايجاد کرد. 

    *دغدغه دوم؛ محور ملاير – همدان
    ريل گذاري مسير ملاير به همدان نيز ديگر دغدغه مسئولان اجرايي اين استان بود که مديرعامل شرکت راه آهن کشور قول شتاب دهي به روند ساخت اين محور ريلي را مطرح کرد.
    محمدزاده افزود: عمليات ريل گذاري قطعه نخست مسير ملاير به همدان در حال انجام است و سعي در شتاب دادن به روند اجراي اين طرح داريم.
    وي بيان کرد: اين مسير بسيار حايز اهميت است چرا که تردد زائران را از استان هاي مرکزي به سمت عتبات عاليات آسان مي کند.
    مديرعامل راه آهن کشور اظهار داشت: اربعين امسال زائران در خط ريلي مسير تهران تا مهران و کربلا جابجا شدند و حالا با ريل گذاري ملاير به همدان، مسير تهران به کرمانشاه نيز نسبت به آنچه که در شبکه فعلي وجود دارد، 2 ساعت کوتاه تر مي شود که براي زائران نيز بسيار حايز اهميت است.
    محمدزاده خاطرنشان کرد: شرکت ساخت درصدد است تا راه آهن ملاير – همدان به سرانجام برسد؛ ضمن اينکه خط کرمانشاه به سمت مرز خسروي تا اسلام آباد نيز پيشرفت خوبي داشته و اين 2 مسير مهم، زمينه خدمت مناسب به زائران را نيز مهيا مي سازد.
    وي افزود: براي طرح راه آهن تهران – همدان بيشترين اعتبار نيز اختصاص يافته ضمن اينکه طرح راه آهن ملاير – همدان از سوي دولت تامين نقدي شده است.
    نمايندگان استان همدان در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست خواستار شتاب گرفتن روند ريل گذاري خطوط همدان - تهران و ملاير - همدان شدند.
    طرح راه آهن همدان – ملاير در سال 1380 مصوب شده اما تاکنون اجرايي نشده بود.

    * دغدغه سوم؛ ايستگاه راه آهن
    اما جانمايي مناسب ايستگاه راه آهن همدان نيز دغدغه مهمي براي مسئولان اجرايي همدان و مورد بحث با مديران کشوري حوزه راه و خطوط ريلي بود.
    مديرعامل راه آهن کشور پيرامون مباحث مطرح شده در جانمايي ايستگاه راه آهن همدان گفت: اگر ايستگاه راه‌آهن در کنار ترمينال همدان ساخته شود، نعمتي براي مردم اين شهر خواهد بود.
    محمدزاده افزود: راه آهن تهران – همدان نعمت بسيار بزرگي براي مردم خواهد بود و مي توانيم سه ساعته تردد آنها را به اين ايستگاه جانمايي شده فراهم کنيم.
    وي اضافه کرد: قرار گرفتن ايستگاه راه آهن در کنار ترمينال اتوبوس خدمات دهي مردم ساير نقاط استان همدان را نيز آسان مي کند و آنها مي توانند با استفاده از اتوبوس بين شهري به ايستگاه انتقال يافته و دسترسي راحت داشته باشند افزون بر اينکه ساخت ايستگاه راه‌آهن همدان در جاي ديگر براي شرکت رجا هيچ جذابيتي ندارد.
    معاون وزير راه و شهرسازي نيز گفت: انتقال ايستگاه راه آهن مسافري همدان به داخل شهر نياز به بررسي کارشناسان دارد.
    محمدسعيد ايزدي اظهار داشت: انتقال ايستگاه به داخل شهر همدان بايد به گروهي از کارشناسان خبره واگذار شود تا بهترين تصميم را اتخاذ کنند.
    وي بيان کرد: تامين رفاه مردم بسيار حايز اهميت است و براين اساس امنيت و دسترسي لازم به امکانات از مهمترين نيازها براي جانمايي ايستگاه راه آهن به شمار مي رود.
    ايزدي با اشاره به اينکه هم اينک تعيين و جانمايي 17 ايستگاه در سطح کشور در حال بررسي است، گفت: آنچه به صلاح است، انتقال ايستگاه به داخل شهر بوده و در مسيري که بتواند خدمات لازم را براي مردم به لحاظ امنيت و رفاه مهيا سازد.
    وي تاکيد کرد: پيرامون ايستگاه راه آهن همدان انتظار داريم عقبگرد نداشته باشيم بلکه با کارشناسي مجدد، نسبت به آنچه که به نفع استان همدان است، اقدام شود.
    استاندار همدان نيز خواستار جانمايي ايستگاه راه‌آهن طي يک هفته آينده توسط کارشناسان متخصص شد.
    شاهرخي با تاکيد بر اينکه با تاکيد انتقال ايستگاه راه‌آهن به داخل شهر مستلزم کارشناسي لازم و خرد جمعي است، گفت: افراد متخصص و کارشناس بايد پيرامون جانمايي ايستگاه راه‌آهن اظهارنظر کنند و ظرف حداکثر 10 روز نسبت به جانمايي اقدام کنند.

    تصاویر در سایز اصلی
    کلمات کلیدی :
                         
     
     ارسال به دوستان  |   | دیدگاه شما | 0 نظر تاریخ به روز رسانی: 1397/09/21   تعداد بازدیدکنندگان این صفحه : 157
    بازگشت
     

     
        
     
       
     


    کلیه حقوق محفوظ و متعلق به استانداری همدان می باشد.
    استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.