• دفترمعاونت توسعه مديريت و منابع استانداري
  •  

     

       ×   معاون توسعه مديريت ومنابع استانداري

       ×   سيدمحمدرضاميرصفدري 

     

    w    چارت سازماني

    w    مديريت فناوري اطلاعات و ارتباطات شبکه دولت
    w    دفتر برنامه ريزي نوسازي و تحول اداري
    w    دفتر امور اداري مالي

     

     

     شرح وظايف و اهداف :

     

    1. نظارت بر اجراي سياست ها و خط مشي هاي اداري و مالي و استخدامي و امور مديريت منابع انساني و اداري، رفاهي و استخدامي واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي در قالب سياستهاي کلي ابلاغي.

     

    2. ارزيابي وضعيت نيروي انساني مورد نياز واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي بر اساس شاخص ها و ضوابط مصوب معاونت توسعه مدريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و نظارت بر چگونگي صدور مجوزهاي استخدامي بر اساس اختيارات تفويض شده از سوي مراجع ذيربط با هماهنگي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور

     

    3. انعکاس نارسايي ها و مشکلات واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي در زمينه توسعه مديريت سرمايه انساني به مراجع ذيربط.

     

    4. نظارت بر اجراي تمامي امور اداري و تشکيلاتي، ارائه تسهيلات رفاهي و استخدامي کارمندان استانداري و واحدهاي تابعه بر اساس قوانين و مقررات.

     

    5. اعلام نظر در مورد کيفيت نيروي انساني مورد نياز استانداري و واحدهاي شهرستاني و انجام تشريفات مربوط به بکارگيري و جذب و استخدام و صدور احکام مطابق قوانين و مقررات مربوطه.

     

    6. اجراي طرح ها و برنامه هاي مصوب و ابلاغي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رياست جمهوري مرتبط با وظايف واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و اعمال نظارت و هماهنگي لازم در اين زمينه.

     

    7. نظارت بر اجراي امور مالي اعم از نگهداري دفاتر، اعتبارات، هزينه ها و تهيه و تنظيم و صدور اسناد مالي و وصول اعتبارات تخصصي استانداري بر اساس قوانين و مقررات.

     

    8. نظارت بر حسن اجراي قوانين و مقررات و دستورالعمل هاي مربوط به برقراري حقوق و مزايا و فوق العاده هاي مربوطه تمامي واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي.

     

    9. نظارت بر انجام کليه امور خدمات و تدارکات استانداري و واحدهاي تابعه بر اساس قوانين و مقررات.

     

    10. نظارت بر اجراي بودجه تفصيلي ابلاغ شده به استانداري

     

    11. نظارت بر تهيه و تنظيم بودجه پيشنهادي (اعتبارات هزينه اي و تملک دارايي هاي سرمايه اي) استانداري، فرمانداري و بخشداري هاي تابعه بر اساس برنامه هاي تنظيم شده با رعايت قوانين و مقررات و ضوابط و دستورالعمل هاي بودجه.

     

    12. توانمند سازي و افزايش سطح دانش و مهارت کارمندان از طريق ساماندهي و پيش بيني آموزش هاي مناسب در چارچوب سياست ها و برنامه هاي ابلاغي در سطح استان و نظارت بر اجراي آن

     

    13. مديريت فرآيند از طريق نظارت برتهيه، تنظيم، ارزشيابي و اجراي برنامه هاي آموزشي کارمندان واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و شهرداري ها با همکاري مراجع آموزشي ذيربط.

     

    14. نظارت بر اجراي آئين نامه امتحانات و مسابقات استخدامي بر اساس اختيارات تفويض شده در سطح استان.

     

    15. مديريت اجراي ارزشيابي نوبه اي کارمندان دولت و نظارت بر برگزاري دوره هاي آموزشي لازم و توجيه ارزشيابي کنندگان در رابطه با اهداف و برنامه هاي ارزشيابي.

     

    16. حمايت از طراحي و تهيه بسته هاي مناسب نرم افزايش و نظارت بر آموزش بسته هاي مذکور به منظور تسهيل فعاليت واحدهاي مختلف با هماهنگي.

     

    17. نظارت بر اجراي برنامه هاي و طرح هاي تحول اداري، توسعه فناوري اطلاعات، نوسازي اداري و مصوبات شوراي عالي اداري در واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و ارائه گزارش هاي لازم به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور

     

    18. تهيه الگو و سيستم هاي اطلاعاتي متناسب با نيازهاي موجود استان و استانداري.

     

    19. نظارت بر ا رائه صحيح خدمات پشتيباني سخت افزاري به واحدهاي مختلف استانداري.

     

    20. حمايت از طراحي و تهيه بسته هاي مناسب نرم افزاري براي انجام فعاليت واحدهاي مختلف.

     

    21. نيازسنجي و نظارت بر اجراي طرحهاي مطالعاتي و پژوهشي و ارزشيابي آن در چارچوب سياستهاي ابلاغي کشور.

     

    22. نظارت بر انجام مطالعات و بررسي هاي لازم در مورد روشهاي انجام کار، تهيه و تنظيم و پيشنهاد تشکيلات تفصيلي و شرح وظايف پست هاي سازماني استانداري در چارچوب قوانين و مقررات مربوطه.

     

    23. انعکاس تغييرات و اصلاحات تشکيلاتي واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي بر اساس ضوابط و شاخص هاي ابلاغي در سقف پستهاي سازماني مصوب و در چارچوب اختيارات تفويض شده به معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور.

     

    24. نظارت بر انجام وظايف دبيرخانه اي ستاد برنامه ريزي تحول اداري استان و هماهنگي با دبيرخانه ستاد وزارت کشور و معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور.

     

    25. نظارت بر نحوه اجراي روشها و رويه هاي اختصاصي و عمومي واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي بر اساس شاخص ها و ضوابط ابلاغي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با هماهنگي حوزه مرکزي دستگاه اجرايي متبوع.

     

    26. پيگيري و انجام امور مربوط به بهره وري واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي و مسائل و موضوعات مرتبط با معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور و سازمان ملي بهره وري ايران.

     

    27. نظارت بر چگونگي انجام آئين نامه ها و دستورالعمل ها و رويه هاي اجرايي کار.