مهمانان حاضر در سایت: 90
امروز: 4421
هفته جاری: 37043
ماه جاری: 277405
تاکنون: 14613000
 
از گنج های بهشت؛ نیکی کردن و پنهان نمودن کار نیک و صبر بر مصیبت ها و نهان کردن گرفتاریهاست.

(GMT) / (Tehran) 

 

 
  »  شرح وظايف دفتر هماهنگي امور اقتصادي

شرح وظايف دفتر هماهنگي امور اقتصادي استانداري:

 

 

1.      بررسي و مطالعه در امور توليد و ارايه پيشنهادات لازم در جهت رفع مشکلات و بهبود وضعيت اقتصادي در استان بر اساس اسناد بالادستي و قوانين و مقررات مربوط .

2.      انجام هماهنگي هاي لازم به منظور تشکيل و مديريت بازارچه هاي مرزي در استان بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه و نظارت و ارزيابي عملکرد آنها با همکاري ساير واحدها و دستگاههاي ذيربط بر اساس اسناد بالادستي و قوانين و مقررات مربوط .

3.      پيگيري مسايل و مشکلات اقتصادي مرتبط با بازارچه هاي مرزي و تعاوني هاي مرزنشين .

4.      نظارت و پيگيري امور مربوط به گندم ، آرد و نان و هماهنگي جهت ابلاغ دستورات و اجرايي شدن تصميمات مالي در حوزه مذکور .

5.      ساماندهي و هماهنگي دستگاههاي اجرايي ذيربط جهت اجراي مصوبات ستاد هدفمندي يارانه ها .

6.       ارزيابي وضعيت پيشرفت پروژه هاي مهم اقتصادي بخش خصوصي در استان و پيگيري لازم براي رفع مشکلات و موانع احتمالي آنان .

7.      هماهنگي و نظارت بر فرآيند تهيه و توزيع کالا و مايحتاج عمومي و رسيدگي به امور مرتبط به تنظيم بازار کالا و خدمات استان .

8.      انجام هماهنگي لازم در خصوص پيگيري مشکلات بخش صنعت و معدن استان، شهرک هاي صنعتي و خوشه هاي صنعتي و ارايه پيشنهادات در راستاي رفع مشکلات به دبيرخانه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان .

9.      اعمال کنترل لازم و بررسي مسايل و مشکلات مرتبط با زنجيره هاي تامين و توزيع کالا و ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي اجرايي .

10.   ارايه نظرات و پيشنهادات جهت بهبود وضعيت و پيشرفت فعاليت هاي اقتصادي و تجاري، مناطق آزاد تجاري و مناطق ويژه اقتصادي و ساير دستگاههاي اقتصادي مرتبط بر اساس اسناد بالادستي و قوانين و مقررات مربوط .

11.  هماهنگي و بررسي عملکرد بانک هاي دولتي و خصوصي و موسسات مالي و اعتباري و بيمه هاي دولتي داراي مجوز .

12.  پيگيري مسايل مربوط به ارتقاء سطح معيشت مرزنشينان با همکاري ساير واحدها و دستگاههاي ذيربط استان .

13.  هماهنگي و همکاري با واحدهاي استاني دستگاه هاي اجرايي در بخش هاي مختلف اقتصادي (صنعت و معدن ، کشاورزي ، خدماتي و منابع طبيعي استان) .

14.  هدايت و راهبري امور مربوط به توسعه مناطق مختلف استان از جمله اخذ آمار و اطلاعات لازم و طرح موضوعات در کميسيون ها و شوراها و ستادها و کميته هاي ذيربط جهت همکاري و هماهنگي دستگاه هاي اجرايي و ارايه تحليل هاي لازم به مسئولين ذيربط .

15.  شرکت در جلسات مربوط به امور اقتصادي و توسعه منطقه اي (کميسيونها، شوراها، ستادها، کارگروه ها ، کميته ها و زيرمجموعه هاي آنان) .

16.  نظارت و هماهنگي فعاليت هاي دستگاه هاي اجرايي مسئول در امر صادرات به منظور تحقق اهداف و تکاليف مرتبط مندرج در سند راهبرد ملي توسعه صادرات غيرنفتي کشور، سند توسعه استان و ساير سياست هاي کلان اقتصادي .

17.  ايجاد هماهنگي بين دستگاه هاي مسئول در امر صادرات به منظور فراهم نمودن تسهيلات لازم براي توسعه صادرات خدمات به ويژه خدمات فني و مهندسي و ترانزيت کالا از استان .

18.  هماهنگي به منظور تدوين و اجراي برنامه هاي حمايتي ، هدايتي ، فني و زيربنايي بخش صادرات استان در راستاي اسناد بالادستي و قوانين و مقررات مربوط .

19.  پيگيري برنامه هاي مربوط به توسعه صادرات استان در چارچوب سياست هاي ابلاغي .

20.  شناسايي و پيگيري مشکلات واحدهاي توليدي صنعتي .

21.  پيگيري و نظارت برنامه هاي راهبردي ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد در مبادلات مرزي (مناطق آزاد و ويژه ، بازارچه هاي مرزي ، اسکله هاي خاص) .

 

 

 

 

 ارسال به دوستان  |  | دیدگاه شما | 0 نظر   تعداد بازدیدکنندگان این صفحه : 1180
 

 
    
 
   
 


کلیه حقوق محفوظ و متعلق به استانداری همدان می باشد.
استفاده از مطالب سایت با ذکر منبع بلامانع است.