سی امین سفر استانی دولت؛ در سفر رییس جمهور به استان همدان چه گذشت

169823582_2.jpg

استقبال گرم و کم نظیر مردم کبودرآهنگ، شادمانی بی وصف و مثال همدانیها، سنگ تمام اهالی روستای کردآباد، جراحی چشم یک پیرزن روستایی توسط وزیر بهداشت و ساماندهی و تامین اعتبار ۱۷۹ پروژه نیمه تمام در سراسر استان برگهایی از دفتر سی امین سفر دولت مردمی به پایتخت تاریخ و تمدن بود که به یادگار می ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین روز پنج‌شنبه میزبان رییس جمهور و هیات دولت سیزدهم بود تا ششم مرداد ۱۴۰۱ به عنوان روزی ماندگار و پرخاطره در حافظه مردم این دیار ثبت و ضبط شود. 

کبودرآهنگ، شمالی ترین نقطه استان همدان نخستین مقصد سفر رییس جمهور بود تا به انتظارهای مردم این خطه محروم و دورافتاده در اقلیم همدان پایان دهد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در دیدار با اهالی خونگرم این منطقه حضور مردم در صحنه را مهم‌ترین مولفه قدرت و امنیت ملی دانست و گفت: مهم‌ترین مولفه قدرت در کشور ما مردم هستند و هر کس در جهت توانمندتر کردن کشور حرکت کند، تولید قدرت کرده است.

رییس دولت سیزدهم تاکید کرد: به خواست مردم ایستادگی و مقاومت در مقابل سلطه گران و نظام سلطه را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده ایم و به هیچ عنوان از مواضع به حق نظام عقب نشینی نمی کنیم. 

 پایگاه سوم شکاری شهید نوژه و ساکنان این منطقه نظامی هم از دیدار با رییس جمهور بهره مند شدند و دقایقی گوش جان سپردند به سخنان ارمغان عدالت.

رییس جمهور در مسیر عزیمت به شهرستان کبودرآهنگ متوجه حضور عده ای از مردم در کنار جاده و ابراز احساسات آنها شد مردمی که از بامداد امروز برای ملاقات مقام عالی دولت به انتظار ایستاده بودند و آیت الله رییسی به زیبایی محبت کبودرآهنگی ها را پاسخ داد.

مبنای دولت حمایت از تولید 

اهالی روستای کردآباد هم سنگ تمام گذاشتند و با سردادن شعارهای انقلابی به رییس جمهور خوش آمد گفتند، این روستا در کارآفرینی و اشتغال در صنعت پوشاک حرف اول را در استان همدان می زند و امروز هم سرآمد بودن خود را در بازدید سرزده آیت الله رئیسی اثبات کردند. 

رییس جمهور گفت: مبنای دولت حمایت از تولید و تولیدکنندگان است و توجه ویژه به این بخش داریم.

وی مهم‌ترین راهکار رونق اقتصاد ملی و غلبه بر مشکلات اقتصادی تولید است؛ این یعنی هر کسی در جهت گسترش تولید در کشور تلاش کند، مردم را امیدوار و دشمن را ناامید کرده است.

رفع مشکل کم آبی و ایجاد ۴۰ هزار شغل 

برنامه بعدی رییس جمهور حضور در اجتماع بزرگ مردم همدان در سالن ورزشی شهید سردار همدانی بود. 

در این دیدار، رییس جمهور ایجاد ۴۰ هزار شغل برای جوانان استان همدان را به مردم این دیار نوید داد و گفت: تعهد اشتغال این استان در سال جاری ۲۷ هزار شغل است که از مدیران می خواهم این رقم به ۴۰ هزار شغل افزایش یابد.

 آیت الله رییسی همچنین از رفع مشکل آب همدان تا ۲ ماه آینده خبر داد و گفت: آنچه مردم این منطقه را زجر می دهد مسئله آب است که به استاندار و مسئولان تاکید شده این موضوع را با جدیت دنبال کنند اگر چه ۱۷ سال کار معطل و عقب مانده است.

169823567.jpg

تامین اعتبار ۱۷۹ طرح در سفر استانی دولت به همدان 

رییس دولت سیزدهم همچنین در شورای اداری شرکت کرد و با نخبگان، خانواده شهدا و ایثارگران نیز جلسه ای داشت و در پایان هم در نشست با اصحاب رسانه دستاوردهای سی امین سفر استانی خود به همدان را تشریح کرد. 

وی از تصویب اعتبار مورد نیاز ۱۷۹ طرح و پروژه حوزه های مختلف عمرانی و اقتصادی در استان همدان خبر داد و گفت: این طرحها شامل ۳۵ طرح زیربنایی، سه پروژه حوزه آب، خاک و کشاورزی، ۲۵ طرح بهداشتی و درمانی، ۷۹ طرح فرهنگی، ورزشی و گردشگری، ۳۳ طرح مرتبط با اشتغالزایی و ۲ طرح صنعتی و معدنی است.

وزرای علوم، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، میراث فرهنگی و نیرو به نمایندگی از رییس جمهور در شهرستانهای ملایر، اسدآباد، نهاوند،کبودرآهنگ، فامنین، تویسرکان، بهار و رزن حضور یافته و با مردم دیدار کرده و به درخواستها و مطالبات مردم پاسخ دادند. 

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم به اسدآباد سفر کرد و با اقشار مختلف مردم دیدار و گفت و گو کرد.

ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام، دیدار با خانواده شهیدان احمدی بهار و عبدکوند، دیدار با اقشار مختلف مردم از برنامه های «محمدعلی زلفی گل» در دیار سیدجمال الدین اسدآبادی بود.

169824448.jpg

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی

شهر جهانی مبل و منبت هم میزبان وزیر جهادکشاورزی بود تجدید بیعت با آرمانهای ۱۱۰۰ شهید این شهرستان مَطلع سفر نماینده ویژه دولت بود.

بازدید از یک طرح فراز در روستای ورچق، دیدار با خانواده شهید رحمان بتویی، بازدید از پروژه های مسکن مهر و مجموعه تفریحی و توریستی مینی‌ورلد از دیگر برنامه‌های سید جواد ساداتی‌نژاد به شهرستان ملایر بود.

وزیر جهاد کشاورزی از اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان به بخش کشاورزی استان همدان خبر داد و گفت: همدان یک استان صاحب‌نام در حوزه کشاورزی است و رتبه‌های خوبی در بخش کشاورزی دارد.

وی ظرفیت‌های شهرستان ملایر را نیز در بخش کشاورزی ویژه دانست و افزود: تمام ظرفیت‌های استان همدان و این منطقه در این مصوبات دیده شده است.

پرونده ثبت جهانی منظر هگمتانه به یونسکو ارسال می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم در ادامه سی امین سفر رییس جمهوری از دهکده تفریحی و توریستی گنجنامه همدان دیدن کرد و کتیبه های گنجنامه را نقطه قوت جذب گردشگری در استان همدان دانست.

عزت الله ضرغامی گردشگران را به همدان دعوت کرد در فصل گرم سال به این استان سفر کنند چرا که مسیر کوتاه، جاده امن و جاذبه های گردشگری این منطقه برای بازدید و تفریح گردشگران بی نظیر است.

او همچنین به شهر جهانی گردو رفت تا تویسرکانی ها هم از موهبت سفر دولت مردمی بی نصیب نمانند.

ضرغامی در شورای اداری این شهرستان از ثبت پرونده منظر «تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان» در پاییز امسال در یونسکو خبر داد و گفت: حفظ موقعیت تاریخی، طبیعی و گردشگری این مجموعه مهم فرهنگی از جمله اولویت های محوری است چراکه از نظر دینی و تاریخی وضعیت خوبی دارد.

169823729.jpg

اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان رزن

وزیر بهداشت نیز به شهرستان رزن رفت تا شرایط حوزه سلامت این منطقه را ارزیابی کرده و برای تقویت بهداشت و درمان و خدمت رسانی بهینه به مردم تصمیم گیری کند.

بهرام عین اللهی از مرکز جامع سلامت روستای درجزین و پروژه در حال احداث ساختمان جدید این مرکز بازدید و شرایط فعالیت و خدمت رسانی این مرکز را با امکانات و تجهیزات موجود بررسی کرد و سپس در جلسه شورای اداری شهرستان درگزین نیز شرکت کرد.

وی با اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان رزن موافقت کرد و گفت: بیمارستان در حال احداث شهرستان رزن هم اکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جراحی چشم پیرزن روستایی توسط وزیر بهداشت

وزیر بهداشت در سفر به همدان چشم پیرزن روستایی را هم جراحی کرد، این بیمار به آب مروارید مبتلا شده بود.

169824599.jpg

شهرستان همدان نیز میزبان مهدی جمالی نژاد معاون عمرانی وزیر کشور بود بازدید از پروژه های توانمند سازی سکونتگاه های غیر رسمی شهر همدان، کوی خضر، پایانه مسافربری اتوبوسرانی، پارک علم و فناوری، سایت پسماند زباله شهرداری و پروژه کنار گذر غربی شهر همدان از جمله برنامه های جمالی نژاد بود.

نهاوند شهر سراب‌های ایران نیز میزبان وزیر آموزش و پرورش بود، ادای احترام به مقام شامخ شهدای این شهر و شهید میرزامحمد سلگی سرآغاز سفر یوسف نوری بود.

او از پروژه ارتقا راه دهفول- برزول، ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان نهاوند و طرح ساماندهی مسیل نهاوند بازدید کرد و حضور در میز خدمت آموزش و پرورش پایان بخش برنامه های نوری بود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با خانواده های شهیدان حاجی‌بابایی دیدار کرد و گفت: حضور در جمع خانواده های معظم شهدا افتخاری برای ما مسئولان است و انگیزه ما را برای خدمت به جامعه مضاعف می کند.

۷۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در صنعت آب و برق همدان

وزیر نیرو هم به فامنین سفر کرد شهری که ۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و بالاترین میزان مشارکت در انتخابات مربوط به این شهرستان است.

علی اکبر محرابیان با خانواده شهیدان رحیمی دیدار و گفت و گو و سپس از منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد بازدید کرد و در شورای اداری شهرستان شرکت کرد.

او همچنین از نیروگاه شهید مفتح بازدید کرد و گفت: احداث و راه اندازی برج خشک در نیروگاه شهید مفتح همدان موجب کاهش ۵۰ درصدی میزان مصرف آب این نیروگاه می‌شود.

به گفته محرابیان، آب مورد نیاز نیروگاه شهید مفتح به میزان ۱۲ میلیون مترمکعب توسط پساب تصفیه شده فاضلاب شهری تامین می‌شود.

وزیر نیرو همچنین در شورای اداری استان گفت: به منظور اجرای پروژه های صنعت آب و برق در استان همدان، وزارت نیرو هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در دست اقدام دارد.

169823170.jpg

اجازه گسترش فعالیت به صنایع آلاینده را نمی‌دهیم

رییس سازمان محیط زیست که امروز به نمایندگی از رئیس جمهور به شهرستان بهار رفته بود گفت: براساس سیاست های اصولی دولت، تحت هیچ شرایطی اجازه توسعه و گسترش فعالیت صنایع آلاینده در سطح کشور را نخواهیم داد.

علی سلاجقه بر ضرورت افزایش و ارتقای شاخص های زیست محیطی تاکید کرد و افزود: صندوق محیط زیست همواره برای کمک به واحدهای صنعتی دارای آلودگی ها برای رفع مشکل کمک می کند تا نواقص مرتبط با آلایندگی خود را رفع کنند.

دولت برای حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری محدودیتی ندارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در جریان سفر استانی دولت مردمی در شورای اداری شهرستان کبودرآهنگ حضور یافت و گفت: دولت هیچ گونه محدودیتی برای حمایت از طرح‌های فرهنگی و هنری ندارد و وزارت فرهنگ توجه ویژه نسبت به بهره مندی از ظرفیت‌های مهم فرهنگی کشور در دستور کار دارد.

محمدمهدی اسماعیلی تاکید کرد: بخش مهمی از مطالبات حوزه فرهنگ و هنر را در مصوبات این سفر استانی قرار داده‌ایم و هیچ محدودیتی برای انجام حمایت‌ها نداریم.

او به تلاش مجاهدانه شخص رییس جمهور برای حل مشکلات مردم اشاره کرد و افزود: رییس جمهور مکتبی، مجاهدانه و شبانه روزی تلاش می‌کند تا مشکلات و مسایل مردم را رفع کند.

وزیر فرهنگ همچنین با خانواده شهید محمدعلی افشاری دیدار و تجلیل کرد، این شهید خردسال در دوران دفاع مقدس در حادثه بمباران سایت سوباشی کبودراهنگ به شهادت رسید.

169823975.jpg

تکمیل طرح های بالای ۷۰ درصد پیشرفت در اولویت است

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همزمان با سفر رییس جمهور به استان همدان به شهرستان بهار سفر کرد و در شورای اداری این شهرستان گفت: تکمیل طرح هایی که بالای ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند در در اولویت اصلی این وزارتخانه است.

مریم جلالی روز همچنین از کاروانسرای تاج آباد بازدید کرد و گفت: با جهانی شدن آثار تاریخی یا صنایع دستی منطقه ای باید جهانی فکر کرد چراکه همین موضوع موجب بیشتر شدن ارزآوری می شود.

خلاصه اینکه استقبال گرم و کم نظیر مردم کبودرآهنگ، شادمانی بی وصف و مثال همدانی‌ها و سنگ تمام اهالی روستای کردآباد، جراحی چشم یک پیرزن روستایی توسط وزیر بهداشت و در نهایت تامین اعتبار ۱۷۹ پروژه نیمه تمام در سراسر استان گوشه ای از آنچه گذشت در سی امین سفر دولت مردمی به پایتخت تاریخ و تمدن بود که در حافظه مردمان این دیار ثبت و ضبط شد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی