استاندار همدان: از صنعت چاپ و تلاشگران این عرصه حمایت می‌شود

 2L3A0271_1.JPG

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، استاندار همدان در جریان سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با حضور در جشنواره صنعت چاپ استان، ضمن تقدیر و تشکر از برگزار کننده‌گان جشنواره و فعالان این صنعت، انقلاب اسلامی را یک انقلاب فرهنگی دانست و در ادامه گفت: بعداز پیروزی انقلاب اسلامی ساختارها، سازمان‌ها و تشکل‌های فرهنگی متعددی به‌عنوان متولی فرهنگ عمومی کشور ایجاد شدند که تا کنون نیز تداوم دارند.

نماینده عالی دولت، در ادامه با اشاره به ضرورت تدوین یک سند فرهنگی گفت: یکی از مطالبات عمومی این است که وزیر فرهنگ فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به موقعیتی که تحت عنوان ایجاد تفکر انقلابی در همه عرصه و ساختارها به پیروی از مقام معظم رهبری فراهم شده، سازوکاری در نظر گیرد تا یک سند فرهنگی فاخر در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی و برگرفته از فرهنگ قرآنی و اسلامی تدوین و تنظیم گردد.

وی در ادامه افزود: سند فرهنگی به گونه‌ای تنظیم و تدوین گردد که وظایف و تکالیف متولیان دستگاه در آن به‌طور دقیق مشخص باشد. با تدوین سند فرهنگی می‌توان از موازی‌کاری‌ها و اقدامات نا‌هماهنگ جلوگیری کرد. قاسمی‌فرزاد در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر اهمیت گسترش فعالیت‌های مسئولان در استان، گفت: مسئولان استان باید اقدامات و فعالیت‌هایی در شأن و بزرگیِ مقام استان همدان انجام دهند.

وی گفت: بر کسی پوشیده نیست که صنعت چاپ و چاپخانه در کلیه عرصه‌ها از‌جمله عرصه فرهنگی و در ساختار فرهنگی حائز اهمیت است. بیش از یک قرن از سابقه فعالیت چاپ و چاپخانه و ورود آن به عرصه‌های مختلف در ایران می‌گذرد.

وی افزود: با ورود صنعت چاپ به ایران، جهشی خارق‌العاده در کلیه عرصه‌های علم و دانش صورت گرفت.

استاندار همدان با اشاره به جهشی که صنعت چاپ در انتقال علم ایجاد کرد، گفت: تا پیش از صنعت چاپ، سرعت انتقال علم و دانش در ایران به کندی صورت گرفت که با پس از صنعت چاپ قابل مقایسه نیست.

قاسمی‌فرزاد، ضمن اعلام حمایت‌ از فعالان عرصه صنعت چاپ، گفت: در حضور وزیر ارشاد اعلام می‌کنم بنا بر سیاست‌های دولت سیزدهم و با توجه مشکلات عرصه صنعت چاپ، از این صنعت و تلاش‌گران عرصه چاپ در استان حمایت خواهد شد.

وی افزود: اجازه نخواهیم داد این صنعت در استان دچار تعرض قرار گیرد و یا به دلیل مشکلات دستخوش تحول شود.

استاندار از فعالان عرصه صنعت چاپ و نشر خواستار شد تا این عرصه را پویا و زنده نگاه دارند، و گفت: کسانی که می‌خواهند در زمینه صنعت چاپ نقش ایفا کنند، با هماهنگی شرکت‌ شهرک‌های صنعتی و سازمان صمت، در زمین‌هایی که در مناطق ویژه اقتصادی برای ایجاد طرح‌ها و پروژه‌ها در استان در نظر گرفته شده، اقدام کنند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی