استاندار همدان بر تقویت مراودات تجاری و بازرگانی استان با اقلیم کردستان تاکید کرد

169739591.jpg

استاندار همدان بر تقویت بیشتر مراودات تجاری و بازرگانی استان با حلبچه و اقلیم کردستان تاکید کرد و گفت: این همکاری می‌تواند زمینه اقدامات بزرگ را فراهم کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی و فعالان اقتصادی حلبچه عراق افزود: استان همدان از حضور بازرگانان و فعالان اقتصادی اقلیم کردستان عراق استقبال می‌کند. 

وی با اشاره به اینکه روابط خوبی بین اتاق بازرگانی همدان و حلبچه برقرار است ابراز امیدواری کرد که مسائل اقتصادی بتواند روابط سیاسی را نیز تقویت کند. 

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه نگاه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور ایران به منطقه اقلیم کردستان نگاهی دوستانه و برادرانه است افزود: تمام تلاش ما بر این است که روابط ما با کشورهای همسایه دوستانه و بهتر از قبل باشد. 

استاندار همدان با اشاره به اینکه استان همدان سرشار از فرصت‌ها در حوزه های مختلف کشاورزی، معدن، صنعت و گردشگری است اظهار داشت: ما نیز علاقه مندیم با منطقه اقلیم کردستان و به ویژه حلبچه ارتباط نزدیک و در بخش‌های مختلف بازرگانی رابطه داشته باشیم. 

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: سال گذشته در ابتدای انجام وظیفه به عنوان استاندار همدان و در اولین دیدار با رئیس اتاق بازرگانی بر ارتباط با کشورهای منطقه تاکید کردم.

وی با بیان اینکه رئیس اتاق بازرگانی استان همدان شناخت خوبی از ظرفیت ها و فرصت‌های سرمایه گذاری استان دارد گفت: اتاق بازرگانی استان همدان از مراودات اقتصادی با اقلیم کردستان و حلبچه استقبال می کند.

استاندار همدان با دعوت از استاندار حلبچه برای سفر به همدان در راستای تقویت مراودات اقتصادی و سیاسی به همدان اظهار داشت: در این سفر هیات تجاری حلبچه با بازدید از فرصت‌ها و توانمندی و صنایع استانداری زمینه همکاری بیشتر را فراهم‌ می کند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه نیروهای متخصص و جوان استان همدان می توانند در حلبچه و اقلیم کردستان خدمات ارائه کنند افزود: مراکز درمانی با پزشکان توانا در استان همدان می‌توانند فرصت خوبی برای همکاری با حلبچه باشد و مردم حلبچه برای درمان به مراکز درمانی استان همدان مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه نمونه ظلم و ستم صدام حسین، بمباران شیمیایی مردم حلبچه بود خاطرنشان کرد: کشور ایران ارتباط خوبی با مردم اقلیم کردستان به ویژه حلبچه، در دوران رژیم صدام‌ حسین داشت.

استاندار همدان با اشاره به اینکه داعش ظلم‌ها و جنایت‌های زیادی در حق مردم کردستان انجام داد اظهار داشت: با حمایت و کمک‌های جمهوری اسلامی به ویژه نقش اساسی سردار شهید سلیمانی دست داعش از مناطق عراق و سوریه قطع شد.

قاسمی فرزاد با اشاره به آمادگی کامل استان همدان در زمینه سرمایه گذاری هرکدام از شرکت‌های اقلیم کرد در استان افزود: فعالان اقتصادی اقلیم کردستان ضمن بازدیدی از کارخانه های صنعتی و فعال در زمینه مواد غذایی و معدنی و نیز آشنایی با فضاهای گردشگری و ظرفیت های درمانی و از سوی دیگر معرفی توانمندی های خودشان می توانند در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند.

به گفته وی استان همدان علاوه بر ظرفیت‌های اقتصادی دارای بیش از هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری و طبیعی به ویژه شگفت‌ انگیز ترین غار آبی جهان، علیصدر است.

169739592.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی