استاندار همدان بر مشارکت فعال دانشگاهیان در تدوین سند فرهنگی تاکید کرد

«سیدسعید شاهرخی» روز یکشنبه در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سال ۱۴۰۰، با تاکید بر اینکه نقشه فرهنگی استان باید دقیق، علمی و پژوهش‌ محور باشد، اظهار داشت: مشارکت اساتید متخصص در حوزه فرهنگ به منظور تنظیم سند برش فرهنگی استان یکی از اقدامات مهم در راستای نهادینه کردن این مهم بر اساس برنامه و سند راهبردی سه ساله استان است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین دستورات جلسه‌ شورای فرهنگ عمومی، تدوین و اجرای برش‌های استانی نقشه مهندسی فرهنگ کشور است، افزود: بدون شک شورای فرهنگ عمومی باید با نگاهی علمی، جامع و ملی برای تحقق این مهم تلاش کند.

استاندار همدان با بیان اینکه خروجی نقشه فرهنگی استان باید بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی جامعه باشد، اظهار داشت: در تدوین و اجرای سند نقشه فرهنگی استان، تحقیقات مفصل انجام شود و نظر کارشناسان و متخصصان این حوزه باید اخذ و به دقت در روند تنظیم سند لحاظ شود.

شاهرخی ادامه داد: مقدمه تدوین نقشه فرهنگی، شناسایی دقیق مسائل و مشکلات فرهنگی، ارائه راهکارهای مناسبت با مسائل و شیوه‌های انجام و اجرای آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه نباید به سند فرهنگی استان به عنوان یک موضوع اداری نگاه کرد، گفت: تنظیم سند نقشه فرهنگی استان همدان باید مبتنی بر یافته ها و پژوهش های دقیق علمی باشد.

شاهرخی با اشاره به اینکه در راستای تدوین سند راهبردی استان همدان بیش از  هزار نفر ساعت کار فکری, علمی و برنامه ریزی انجام شده است، اظهار داشت: کارگروه های تشکیل شده شورای برنامه ریزی باید اعضا را ملتزم به مشارکت جدی و فعال در روند تدوین و اجرای سند فرهنگی استان کنند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برنامه‌ریزی عملیاتی و هماهنگی لازم برای تدوین و اجرای سند نقشه فرهنگی استان در اسرع وقت انجام شود، گفت: سند نقشه فرهنگی استان با همکاری سازمان مدیریت به‌ گونه‌ای تدوین شود که نتیجه آن بهبود وضعیت فرهنگی و اجتماعی استان باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان نیز در این نشست گفت: استان همدان یکی از ۱۱ استان پایلوت و از استان های پیشتاز در تهیه و تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور است.

«احمدرضا احسانی» با بیان اینکه در ۱۵ اردیبهشت امسال دستورالعمل برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی کشور به تمام استان ها ابلاغ شد، افزود: نقشه مهندسی فرهنگی کشور به منظور هم افزایی فعالیت های فرهنگی، کاربردی کردن ترسیمات و سیاست های اجرایی در حوزه فرهنگ، جلوگیری از پراکنده کاری در حوزه فرهنگ، مشارکت همه دستگاه های اجرایی، استفاده از ظرفیت های مردمی و سمن ها در حوزه فرهنگ و همچنین ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی تدوین شده است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی