استاندار همدان: برگزاری جشنواره اذان منتظران به عنوان الگو در کشور مطرح است

169688868.jpg

استاندار همدان با اشاره به برگزاری باشکوه و ارزشمند جشنواره ملی اذان منتظران در این استان، گفت: برگزاری جشنواره های معنوی همانند اذان منتظران دارای آثار معنوی، باقیات و صالحات بسیاری است ضمن اینکه برگزاری موفق این جشنواره در همدان به الگو و مدلی برای دیگر استان های کشور درآمده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین قدردانی از عوامل اجرایی برگزاری نخستین جشنواره سراسری اذان منتظران با اشاره به اینکه این جشنواره با هدف ایجاد فضای معنوی برای خانواده ها و نسل جوان برگزار شد، افزود: اجرای این برنامه در استان همدان به عنوان یک مدل و الگوی موفق در سطح ملی مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزش‌گذاری واقعی انسان ها به درجه معنویت آنها است و اذان، نماز و معنویت چشم انسان را به حقایق هستی باز می‌کند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در دوران سختی حوادث تنها ملجا و پناه امن انسان تمسک به قرآن و نماز است و کلید ورود به نماز نیز همانا اذان است.

قاسمی فرزاد گفت: این جشنواره که برای نخستین بار در کشور و به همت ستاد اقامه نماز در استان همدان و به صورت سراسری و بسیار شایسته برگزار شد نمونه ای برای انجام دیگر فعالیت ها و اقدامات معنوی در استان است که به سایر استان ها نیز تسری پیدا می کند.

در پایان این آیین، با اهدای لوح تقدیر حجت الاسلام «محسن قرائتی» رییس ستاد اقامه نماز کشور، تندیس جشنواره و هدیه معنوی یک جلد کلام الله مجید از عوامل برگزاری این جشنواره در استان قدردانی شد.

گفتنی است، جشنواره ملی اذان منتظران برای نخستین بار در کشور و در استان همدان برگزار شد که ۶۱ درصد از شرکت کنندگان زن و ۳۹ درصد آنها را مردان تشکیل دادند.

این جشنواره علمی، ادبی و هنری در ۱۰ قالب مقاله علمی، مستند، کلیپ کوتاه، موشن گرافی، نقاشی، خوشنویسی، عکاسی، شعر، خاطر و داستان در سال گذشته آغاز به کار کرد.

پس از اتمام زمان فراخوان ۲ هزار و ۱۰۶ اثر در قالب های مختلف ارسال که نسبت به دسته بندی آنها و ارائه به کمیته داوری اقدام شد.

رتبه اول تا سوم برگزیدگان افراد بزرگسال بودند و به کودکان جایزه ای تعلق نمی گرفت که تدبیر و موافقت استاندار همدان از بین کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره در سه بخش نقاشی، عکاسی و کلیپ افرادی به عنوان شایسته تقدیر انتخاب شدند.

169688869.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی