استاندار همدان: تصفیه‌خانه فاضلاب همدان تیرماه بهره‌برداری می‌شود

استاندار همدان گفت: تصفیه خانه فاضلاب همدان یکی از بزرگ‌ترین و مجهزترین تصفیه‌ خانه های کشور و بی‌نظیر در خاورمیانه است که تیرماه امسال با حضور وزیر نیرو به طور رسمی افتتاح می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، سید سعید شاهرخی در جمع خبرنگاران افزود: برای ساخت این پروژه بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی اظهار داشت: خروجی این تصفیه خانه، آب مورد نیاز نیروگاه برق شهید مفتح، پتروشیمی هگمتانه، منطقه ویژه اقتصادی جهان آباد و همچنین حق آبه های کشاورزی را تامین می کند.

شاهرخی با اشاره به اینکه در سال آبی جاری بیش از ۴۰ درصد کاهش بارندگی داشتیم، عنوان کرد: در شرایط کنونی باید از منابع آبی استان حفاظت و بر اساس اولویت از آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مردم در مدیریت و صرفه جویی در مصرف آب باید همکاری کنند، اضافه کرد: در سه سال گذشته سه سد در استان همدان توسط دولت تدبیر و امید بهره برداری و آبگیری شده و ذخیره مطمئنی برای استان است.

استاندار همدان اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته اگر مردم در مصرف آب صرفه جویی کنند، امسال در بخش آشامیدنی و کشاورزی چالشی نخواهیم داشت.

وی اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای و آب و فاضلاب همدان با تلاش شبانه روزی سعی بر مدیریت مصرف آب دارد تا در فصل تابستان قطعی آب نداشته باشیم.

شاهرخی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه، آب تامین و وارد شبکه آبرسانی استان همدان می‌شود خاطرنشان کرد: پروژه های متعددی برای ذخیره سازی و پشتیبانی شبکه آب شهری و روستایی به خصوص شهر همدان را در دست اقدام داریم.

استاندار همدان افزود: برای استفاده بهینه از منابع آب در بخش‌های آشامیدنی، کشاورزی، صنعت و گردشگری، تصفیه خانه فاضلاب همدان ساخته شده است.

وی اظهار داشت: نزدیک به ۸۰۰ لیتر در ثانیه از پساب فاضلاب شهر همدان وارد این تصفیه خانه می شود که در فازهای بعدی به یک هزار و ۲۰۰ ثانیه افزایش می یابد.

شاهرخی با بیان اینکه خروجی این تصفیه خانه علاوه بر تامین بخشی از آب صنعت و کشاورزی، کود و گاز نیز تولید می کند تصریح کرد: فاضلاب از لحاظ بهداشتی برای شهروندان به عنوان یک تهدید است که با بهره برداری از این تصفیه خانه تهدید به فرصت تبدیل شده است‌.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی