استاندار همدان: جدیت نماینده عالی دولت سیزدهم در استان برای حمایت از جهش تولید

photo_2022-01-07_19-53-50.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی فرزاد، استاندار همدان، از روزی که به عنوان استاندار همدان انتخاب شده، با جدیت تمام، در حمایت از تولید، ایجاد اشتغال و تقویت معیشت مردم، شهرستان‌های ده‌گانه را یکی پس از دیگری مورد بازدید و بررسی کارشناسی قرار داده است، این هفته نیز در تداوم این اقدام، با سفر به شهرستان رزن، ضمن حضور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان، از چندین واحد تولیدی و شرکت صنعتی بازدید و با مدیران و مسئولان آن‌ها از نزدیک گفت‌وگو کرد.

استاندار همدان، با حضور در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رزن، گفت: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان رزن، به شکل ویژه‌ای توسط معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری پیگیری خواهند شد.

قاسمی فرزاد، با تاکید بر اهمیت عملیاتی کردن شعار مقام معظم رهبری در آغاز هر سال، به ویژه سال جاری و سیاست‌های دولت سیزدهم، گفت: مجموعه مدیریتی استان به گونه‌ای اقدام کنند که در مسیر تولید‌کننده‌ها دست‌انداز ایجاد نشود. برخی مدیران، گاهی برخلاف فرموده‌های مقام معظم رهبری عمل می‌کنند، یعنی به جای مانع‌‌زدایی، مانع‌زایی می‌کنند.

وی افزود: مشکلات تولید‌کننده نباید افزون یابد، بلکه در راستای حل و فصل مشکلات او، اقدام عملی انجام داد.

نماینده عالی دولت در استان، در این جلسه، خطاب به مدیران بانک‌های سطح استان، گفت: بانک‌ها نقش مهمی در حمایت از تولید و توسعه استان دارند؛ بنابراین، باید مددرسان و حامی تولید‌کنندگان استان باشند. و یکی از اقداماتی‌ که ضرورت دارد توسط مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها، در این راستا به طوری جدی انجام و پیگیری شود، این است که نباید تولید کننده را در فرایند تولید تنها گذاشت. زیرا از نظر استاندار همدان، بانک‌های استان می‌توانند با ایجاد تعامل و ارتباط گسترده و رایزنی‌های لازم با مراجع بالادستی مجموعه خود، مشکلات و مسائل واحدهای تولیدی استان را حل، و در جهت توسعه استان همدان نیز گام بردارند.

از نظر استاندار همدان، واحدهای صنعتی و تولیدی که دچار مشکل شده‌اند، باید در شرایط کنونی به شکل ویژه و حتی فراقانونی حمایت و پشتیبانی شوند. وی یکی از موانع واحدهای تولیدی در فرآیند تولید را، سهل‌انگاری برخی مدیران استان قلمداد کرد و بر این اساس گفت: اگر واحد تولیدی و صنعتی در استان به دلیل سهل‌انگاری‌های کسی دچار مشکل شود، باید موضوع را بلافاصله پیگیری و با افراد خاطی و کارشکن طبق قانون برخورد شود.

استاندار همدان، با اشاره به قانونی و الزامی بودن انجام مصوبات ستاد استانی و شهرستانی، گفت: مصوبات ستاد استانی و شهرستانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، در حکم قانون بوده و انجام و اجرای‌ آن‌ها الزامی است.

قاسمی فرزاد در بخش دیگری از سخنان خود، به‌طور مفصل به شرکت شهرک‌های صنعتی استان و نقشی که این مجموعه می‌تواند بر توسعه و ارتقا سطح تولید استان بگذارد، پرداخت و گفت: شرکت شهرک‌های صنعتی، باید متناسب با اعتبارات مجموعه خود، زیرساخت‌های واحدهای تولیدی را تامین کند.

وی همچنین ایجاد زیرساخت‌های لازم، همراهی و حمایت و تحمیل هزینه‌های گزاف به تولید کننده را از جمله اقداماتی می‌داند که شرکت شهرک‌های صنعتی استان باید در دستور‌کار خود قرار دهد.

نماینده عالی دولت در استان که بیش از هرچیز دغدغه، فعال‌ کردن واحدهای تولیدی را دارد، از شرکت شهرک‌های صنعتی خواست تا، بیش از پیش فعال‌ بوده و اجازه غلبه و پیشی‌گرفتن مشکلات بر مجموعه خود را ندهد.

برق و تامین آن برای واحدهای صنعتی و تولیدی استان، از دیگر موضوعات بود که استاندار همدان به طور جد پیگیر آن است، وی در این راستا خطاب به مدیران این شرکت، گفت: زیرساخت‌های لازم برای تامین و ورود برقِ لازم به چرخه صنعت استان فراهم شود. بی‌شک، با اقدامات تسکینی و کوتاه‌مدت در حوزه صنعت برق نمیتوان در صنعت و تولید استان جهش ایجاد کرد بلکه طرح‌ریزی‌های کلان لازم است.

 

در پایان ذکر این نکته برای مخاطبان محترم لازم می‌نماید که، استاندار همدان امروز علاوه بر بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرستان رزن، پرونده برخی از واحدهایی که دارای مانع و یا مشکل خاصی بودند، را به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان، بُرد، تا آن‌ها را در این کارگروه به‌طور تخصصی مور بحث و بررسی قرار دهد ، تعدادی از واحدهایی که در این ستاد مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت به شرح زیر است:

1. شرکت بینا صنعت رزن

2️. کشتارگاه پروتئینی ماکیان الوند

3️. شرکت محافظ سازان آرش (تولید مس)

4️. مجموعه صنعتی پیروی (شرکت شوکت)

معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی، معاون هماهنگی امور اقتصادی، مدیرکل بازرسی، مدیرکل روابط عمومی و برخی از مدیران استانی و شهرستانی، استاندار همدان را در این سفر همراهی کردند.

photo_2022-01-07_19-53-53_1.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی