استاندار همدان: در جهت غنی سازی هرچه بیشتر حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تلاش شود

image_2022_5_21-8_27_33_770_loS.jpg

استاندار همدان گفت: رشادت ها و حماسه های هشت سال دفاع مقدس باید با استفاده از ظرفیت صدا و سیما، تئاتر، سینما و سایر بخش های هنری متبلور شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان اظهار داشت: حوزه هنری و ادبیات، سینما و تئاتر در به تصویر کشیدن ایثار و رشادت های رزمندگان در دوران دفاع مقدس کوتاهی و غفلت کرده است و باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود.

وی دوران دفاع مقدس را یکی از پُرافتخارترین روزهای تاریخ انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: چرا که این دوران تداعی کننده غرور، صلابت، ایستادگی، مقاومت و مقابله با همه دسیسه ها است و همه باید در راستای توجه به فرهنگ و ایثار و شهادت گنجینه دفاع مقدس را پاس بدارند و نسبت به غنی سازی آن تلاش کنند.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه نباید هیچگاه این روزها به فراموشی سپرده شود افزود: مجموعه فاخر و ارزشمند شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع  مقدس استان همدان شکل و کالبد کار بوده و باید به محتوای فعالیت های توجه شود.

استاندار همدان یادآوری کرد: افرادی که اقدام به دفاع از ارزش ها، آب، خاک و نوامیس کردند در همه نقاط جهان از جایگاه خاصی برخوردار هستند به گونه ای که برای آنها یادمان و تندیس ایجاد کرده و آثار رزمندگان در ایستگاه مترو، راه آهن و فرودگاه در دید عمومی قرار می گیرد تا هیچگاه رشادت های آنان فراموش نشود.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: کشورهای فاقد مبانی دینی و اعتقادی برای سربازانی که از کیان کشورشان دفاع کردند بسیار ارزش قائل هستند که در ایران اسلامی باید در این باره بیش از دیگر کشورها تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با شکل گیری هر جنگی بخشی از سرزمین ایران جدا می شد اما بعد از پیروزی انقلاب به علت اعتقاد این ملت به مبانی دینی و اعتقادی به عنوان مهمترین رکن و اساس حفظ کشور، دشمن نتوانست حتی یک وجب از خاک کشورمان را تصرف کند.

استاندار همدان افزود: در آغازین روزهای جنگ تحمیلی با وجود پیروزی انقلاب نوپا، مطرح شدن شعار انحلال و تجزیه ارتش، عنصر دین و اعتقادات و نگاه نافذ امام راحل(ره) با مسائل سبب ایستادگی در برابر دشمنان و پیروزی در این جنگ نابرابر شد.

قاسمی فرزاد با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس گفت: چگونه می توان رشادت جوانی که برای عبور دیگر همرزمان از میدان مین خود را بر روی مین می اندازه به تصویر کشید؟ به طور حتم توان و بنیه اعتقادی و وعده الهی، این جوان و سایر رزمندگان را در این مسیر قرار داده است.

استاندار همدان خطاب به مدیران اجرایی و مسئولان تاکید کرد: کشور ایران در جنگ تحمیلی بیش از ۲۵۰ هزار شهید یعنی برای هر پست و صندلی ۷۳ شهید تقدیم کرده است بنابراین باید با اهمیت برشمردن جلسات منتسب به نام و یاد شهدا، مدیر ارشد دستگاه اجرایی در جلسات شرکت کرده و از اعزام نماینده به این جلسات ارزشی پرهیز کند.

در پایان این مراسم از سند راهبردی کمیته آموزش، پژوهش و اسناد رونمایی، احکام فرمانداران شهرستانهای دهگانه و مسئولان کمیته‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس صادر و توسط استاندار همدان اهدا شد.

استان همدان بیش از هشت هزار شهید تقدیم این انقلاب کرده است.

image_2022_5_21-8_27_21_811_QHU.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی