استاندار همدان: انتقال ایثار و فداکاری‌ رزمندگان دفاع مقدس به نسل آینده ضروری است

 

image_2022_5_29-12_48_10_106_i02.jpg

استاندار همدان با اشاره به اینکه رزمندگان در سخت‌ترین لحظه‌ها و شرایط در جبهه ها حضور یافته و حماسه را تفسیر و به منصه ظهور رساندند، گفت: انتشار و انتقال خاطرات، کتاب‌ها و وصیت‌نامه شهدا و همچنین ایثارگری‌ها و فداکاری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس به نسل آینده بسیار ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست معرفی کتاب «دوماشال» خاطرات "ماشالله حرمتی" جانباز دوران دفاع مقدس که به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد، اظهار داشت: رزمندگان دوران دفاع مقدس با حضور، فداکاری و ایثارشان، ایران اسلامی را از گزند دشمنان حفظ و نگهداری کردند.

وی افزود: دشمن در نظر داشت کشورمان را مورد تاخت و تاز قرار دهد و اشغال کند، اما کسانی که تمام وجودشان احساس مسئولیت و غیرت نسبت به مردم و ارزش‌های انقلاب بود، مانع شدند.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: کسی بر رزمندگان اجباری نکرد که از سرزمین، آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب دفاع کنند، آن‌ها خودجوش و در لبیک به ندای امام راحل به جبهه‌های جنگ رفته و اسلحه به‌دست گرفتند و از مرزهای اعتقادی، آبی و خاکی جمهوری اسلامی دفاع کردند.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس از نوجوان ۱۰ الی ۱۲ ساله تا افراد مسن، احساس تکلیف کرده و در جنگ علیه باطل حاضر شدند، تصریح کرد: نیروی‌های سلحشور و غیور ارتش جمهوری و سپاه پاسداران در کنار هم با وحدت و انسجام، حماسه‌های بزرگی را در دوران دفاع مقدس و ذر راستای دفاع از ایران و اسلام آفریدند. 

وی با بیان اینکه با توجه به استحکاماتی که صدام حسین بعثی در دست داشت فکر نمی‌کرد رزمندگان جمهوری اسلامی خرمشهر را از چنگال او آزاد کنند، گفت: رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس با اتکال به خدا و نیروی ایمان، توانستند بر دشمن پیروز شوند. 

قاسمی فرزاد با بیان اینکه نیروهای غیور ما در ارتش و سپاه حماسه‌ها آفریدند، تصریح کرد: هفته قبل سالروز عملیات "الی بیت المقدس" بود که پس از ۵۳۸ روز خرمشهر از دست دشمن با تمام استحکاماتی که ایجاد کرده بود، آزاد شد و دشمن به عقب رانده شد. 

وی اظهار داشت: در این عملیات بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ نفر کشته و ۱۷ هزار نفر از نیروهای دشمن اسیر شدند و نیروی هوایی صدام آسیب بزرگی دید.

استاندار همدان با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر نماد بارز پیروزی ایمان بر کفر بود و مسیر و حرکت جنگ را تغییر داد خاطرنشان کرد: صدام موفق نشد ما را پای میز مذاکره بکشاند و تمام نقشه‌هایش نقش بر آب شد. 

وی با اشاره به اینکه نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نقش موثری در زمین‌گیر کردن نیروی هوایی عراق داشت، افزود: دلیرمردان و سرداران دوران دفاع مقدس در لحظه لحظه جنگ حماسه‌های بزرگی را خلق کردند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه در تمام طول دفاع مقدس مردم ما حماسه‌های بسیاری خلق کردند، افزود: از استان همدان افراد بسیاری چون شهید همدانی افتخار آفریدند و از کیان کشور محافظت کردند.

وی خاطرنشان کرد: از افرادی که تلاش می‌کنند تا اتفاقات دفاع مقدس را به گوش امروزی‌ها و آیندگان برسانند باید قدردانی کرد.

image_2022_5_29-12_51_39_703_YRc.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی