استاندار همدان: دولت سیزدهم دغدغه ابتلا به کرونا را رفع کرد

image_2022_6_11-12_25_11_903_cFd.jpg

استاندار همدان گفت: دولت سیزدهم با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود از جمله تلاش کادر بهداشت و درمان و واکسیناسیون جامعه هدف دغدغه و نگرانی مردم در زمینه ابتلا به کرونا را رفع کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: با تلاش کادر سلامت و همکاری سایر نهادها، آمار مبتلایان به کرونا روز به روز رو کاهش یافته و در روزهای متوالی، مرگ و میر روزانه کرونا در کشور به صفر رسیده است. وی با بیان اینکه تلاش مسئولان برای مهار کرونا در اوراق زرین تاریخ کشور ثبت می شود افزود: با تیزبینی و دقت نظر رییس جمهور و تلاش سایر نهادها از جمله وزارت بهداشت توانستیم بر این ویروس غلبه کنیم. بالاترین مقام اجرایی استان همدان تاکید کرد: این توفیق با وجود شدیدترین تحریم ها در زمینه دارو و دسیسه های دشمن به دست آمد و ماحصل تحریم کشورمان دستیابی ایران به ۶ مورد واکسن کرونا مورد تایید جامعه علمی حاذق و توانمند شده است. استاندار همدان یادآوری کرد: سال گذشته دلهره و نگرانی هایی در زمینه شیوع کرونا زیاد بود اما با تدابیر صورت گرفته امسال دیگر دغدغه کرونا رفع شده است. قاسمی فرزاد اضافه کرد: پرستاران و کادر درمان در جبهه اول مقابله با ویروس کرونا هستند و در ۲ سال و چهار ماه گذشته جهادگونه برای مقابله با این بیماری تلاش کردند. وی گفت: بسیاری از افراد به خصوص کادر درمان داوطلبانه در زمینه مهار کرونا تلاش کردند بنابراین با توجه به فروکش کردن این بیماری، باید نسبت به جذب و تبدیل وضعیت این افراد پیگیری و تلاش شود. استاندار همدان خواستار برگزاری آیینی با هدف تجلیل از همه افراد موثر در مقابله با بیماری کرونا از جمله نیروهای داوطلب و پرداخت پاداش مالی و لوح سپاس شد تا آنها بدانند نظام و حاکمیت قدردان خدمات آنها هستند. قاسمی ادامه داد: نیروهای داوطلبی که در دوران سختی و مشقت دوشادوش کادر درمان برای مهار کرونا علاقه مندانه و ایثارگرانه تلاش کردند بهترین نیرو برای به کارگیری در بدنه دانشگاه علوم پزشکی استان هستند بنابراین برای جذب و استخدام این افراد باید رایزنی های لازم صورت گیرد.

وی خاطر نشان کرد: می توان از ظرفیت های خالی ایجاد شده پس از بازنشسته شدن افراد شاغل در علوم پزشکی، جابجایی نیروها و بهره برداری طرح های در دست اجرا از جمله بیمارستان اکباتان، برای جذب نیروهای داوطلب و پیشگام در مهار کرونا استفاده کرد.

 استاندار همدان افزود: با توجه به فروکش کردن بیماری از این پس جلسات ستاد کرونا ماهانه برگزار می شود اما در مواقعی می توان نشست های اضطراری برگزار کرد برای نمونه با توجه به در پیش بودن اربعین حسینی باید از تدابیر لازم برای این روز پیش بینی شود.

قاسمی فرزاد از اداره کل امور اجتماعی استانداری همدان خواست برای شرایط پس از کرونا از جمله ترمیم آسیب های ناشی از کرونا و سبک زندگی نشست هایی با کارشناسان توانمند و اهل فن برگزار کند.

طبق رنگ بندی اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم اینک هشت شهرستان تابعه این استان در وضعیت آبی و ۲ شهرستان تویسرکان و فامنین در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

image_2022_6_11-12_25_13_962_ziX.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی