استاندار همدان: ستاد تسهیل تولید استان همدان رتبه پنجم کشور را دارد/ احیای ۱۲۷ واحد تعطیل و راکد استان

image_2022_6_15-9_6_6_994_dW6.jpg

استاندار همدان گفت: بر اساس بررسی های سراسری انجام شده، کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با توجه به شاخص های مختلف مرتبط با عملکرد کیفی در رتبه‌ پنجم کشور قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در دوازدهمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان، اظهار داشت: براساس اعلام وزارت کشور از عملکرد کارگروه‌های ستاد تسهیل در استان های مختلف، استان همدان در سه ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ و ۲ ماه نخست امسال موفق شده از رتبه ۱۶ به پنجم کشور ارتقا پیدا کند که این نشانه عملکرد موفق و فعالیت چشمگیر استان در زمینه تسهیل روند تولید و رفع موانع این بخش در راستای تحقق شعار سال و سیاست های محوری دولت سیزدهم است.

به گفته وی، شاخص های موردنظر در ارزیابی فعالیت ستاد شامل عملکرد کارگروه در زمینه احیای واحدهای راکد طی ۶ ماه گذشته، فعال سازی کارگروه برای حمایت از بنگاه های اقتصادی، عملکرد بانک های عامل و نقش موثر پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است.

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به موفقیت های چشمگیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان در ۶ ماه اخیر، افزود: برگزاری منظم جلسات و همچنین اجرای بیش از ۹۰ درصد مصوبات ستاد از جمله دستاوردها و شاخص های کیفی موثر برای موفقیت کارگروه ستاد تسهیل در استان همدان است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه در راستای خدمت به مردم به دنبال محتوا و نتیجه کار هستیم نه کسب رتبه، گفت: قطعا با تداوم این روند و اقدامات و تلاش های موثر استان همدان جایگاه نخست کشور در زمینه فعالیت های مرتبط با تسهیل و رفع موانع تولید را کسب خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان از نظر عملکرد و شاخص های کمی مرتبط با تعداد جلسات دارای رتبه سوم کشور(بعد از استان های اردبیل و سمنان) است.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه حمایت از تولید براساس فرموده رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس جمهور اولویت اصلی مدیران قرار دارد، افزود: از هر گونه فعالیت در زمینه رونق تولید و اشتغال در استان حمایت می کنیم الته نباید این حمایت ها موجب کم توجهی برخی افراد برای عدم پرداخت بدهی و اقساط تسهیلات بانکی شود که با متخلفین برابر قانون رفتار می شود.

گره گشایی از مشکلات ۶ واحد تولیدی دیگر

استاندار همدان در ادامه از بررسی مسایل و مشکلات واحدهای تولیدی استان در جلسه امروز خبر داد و گفت: دراین جلسه هم گره از مشکلات ۶ تولیدی دیگر استان باز شد که پرونده آنها سال های متمادی در بانک کشاورزی بلاتکلیف مانده بود و مقرر شد با هماهنگی دستگاه های اجرایی تعیین تکلیف شود.

قاسمی فرزاد گفت: یکی از این واحدهای تولیدی، دامداری ۲ هزار راسی(دام سنگین) شهرستان کبودراهنگ است که با توجه به مبلغ بالای تسهیلات برای اقدام به جلسات کارگروه کشور ارسال شده و مشکل یک واحد بزرگ صنعتی دیگر نیز که برای ادامه فعالیت با مشکلات مالیاتی مواجه بود، بررسی و مقرر شد از طرف اداره امور مالیاتی تسهیلاتی به این واحد پرداخت شود.

احیای بیش از ۱۲۷ واحد تولید راکد و تعطیل استان

استاندار همدان با اشاره به تلاش های موثر دولت سیزدهم در راستای حمایت از تولید و رونق اقتصادی، گفت: ۲۵۰ واحد تولیدی استان همدان تعطیل و غیرفعال بودند که با حمایت های دولت و اقدامات موثر انجام شده در استان ۱۲۷ واحد آنها احیا و فعال شده اند.

وی تاکید کرد: دستگاه های مسئول به خصوص سازمان صمت باید برای احیا و بازگشت به چرخه تولید ۱۲۳ واحد باقیمانده نیز تلاش جدی داشته باشند.

image_2022_6_15-9_6_6_224_Lnz.jpg

 

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی