استاندار همدان: سند آمایش باید ملاک عمل اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی باشد

169740050.jpg

استاندار همدان گفت: توجه به اسناد بالادستی به ویژه سند آمایش باید در اجرای طرح های عمرانی، اقتصادی و خدماتی مد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جمع مدیران و کارکنان حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: طبق قوانین بالادستی و تاکید رییس جمهور همه اقدامات باید پیوست زیست محیطی داشته باشد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این در آموزه های دینی و اعتقادی نسبت به توجه به محیط زیست تاکید شده با این وجود باید در اجرای طرح ها به پیوست زیست محیطی آن توجه داشت.

استاندار همدان با بیان اینکه برای اجرای طرح های عمرانی در استان باید سند آمایش سرزمینی مورد توجه باشد گفت: هر منطقه، شهر و روستا دارای ظرفیت هایی برای فعالیت است که این ظرفیت ها در سند آمایش استان دیده شده است.

قاسمی فرزاد ادامه داد: هم اینک استان همدان با مشکل کم آبی مواجه است به گونه ای که برای تامین آب مورد نیاز به استان های مجاور متوسل شده ایم بنابراین باید با پرهیز و جلوگیری از برداشت بی رویه، از آب موجود در استان به بهترین نحو استفاده کرد.

وی پیشگیری از ورود آلودگی و آلایندگی به بافت خاک و آلوده شدن عناصر حیاتی را خواستار شد و افزود: فعالیت صنایع آلاینده محیط زیست ارزشی ندارد با این وجود به واحدهای آلاینده سه تا ۶ ماه برای نصب تجهیزات از جمله فیلتراسیون مهلت داده می شود.

بالاترین مقام اجرایی استان همدان اضافه کرد: هر چند خام فروشی مواد استخراجی از معادن توصیه نمی شود اما فرآوری این معادن نیز خسارات زیادی برای طبیعت دارد.

قاسمی فرزاد فرآوری سیلیس و غبار و گازهای ناشی از فعالیت این واحدها را برای فعالان در این صنعت و  محیط زیست مضر دانست و گفت: این واحدها برای ادامه فعالیت در شرایط استاندارد نیازمند دریافت تایید از محیط زیست و سازمان صمت هستند.

وی اظهار داشت: اجرای طرح پایش آنلاین محیط زیست از طرح های مهم و مثبت در راستای جلوگیری و کاهش ورود خسارت به منطقه و محیط زیست، بالا بردن قدرت پایش، تسلط و بازدارنده و حفظ و حراست پوشش گیاهی و حیات وحش است.

169740052.jpg

استاندار همدان با بیان اینکه حفظ جان محیط بانان بسیار با اهمیت است افزود: جراحت و شهادت محیط بانان حین حراست و حفاظت محیط زیست و انجام ماموریت های محوله خبری ناراحت کننده است.

قاسمی فرزاد با تاکید بر اینکه نباید اجازه تخریب محیط زیست و آلوده کردن آب و خاک به کسی داده شود خاطرنشان کرد: محیط بانان حافظان و پاسداران اصلی محیط زیست هستند.

در این آیین کارت همیار محیط بان به استاندار اهدا شد.

169740051_1.jpg

 

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی