استاندار همدان: موانع پيش روي توليد بررسي و رفع مي‌شود

استاندار همدان گفت: ستاد تسهيل و رفع موانع توليد با هدف بررسي مشکلات و مسائل واحدهاي توليدي اين استان به زودي تشکيل و راهکارهاي محوري براي برداشتن اين موانع و افزايش سرمايه گذاري ارائه مي‌شود.

مهندس شاهرخي با اشاره به رهنمودهاي عالمانه و مدبرانه مقام معظم رهبري در پيام نوروزي سال 1400 و نامگذاري امسال با عنوان"توليد، پشتيباني‌ها و مانع‌زدايي‌ها" افزود: همانگونه که از قبل برنامه ريزي شده بر اساس شعارهاي سال که رهبر معظم انقلاب تعيين کردند اولويت استان همدان توجه به معيشت، حمايت از توليد و ايجاد فرصت شغلي براي جوانان است.

وي افزود: با توجه به اهميت اين عناوين به طور حتم امسال تلاش مضاعفي براي برداشتن موانع بر سر راه اشتغال و توليد صورت مي گيرد و در ابتداي سالجاري برنامه ريزي لازم براي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي به منظور تسهيل در امور سرمايه گذاران و فعالان بخش خصوصي فراهم مي شود.

استاندار همدان ادامه داد: با توجه به نامگذاري امسال به عنوان برداشتن موانع از سر راه توليد ستاد تسهيل و رفع موانع توليد نيز براي بررسي موانع سر راه واحدهاي توليدي کارهاي لازم را انجام مي دهد.

شاهرخي بيان کرد: در اين نشست مسئولان و فعالان بخش خصوصي حضور دارند و با بيان مشکلات مي توانند در تدوين راهکارهاي لازم براي رفع موانع پيش روي توليد و توليد کننده ها کمک کنند.

وي اظهار داشت: فعاليت هاي مختلفي در حوزه هاي صنعت، معدن و کشاورزي همدان در حال اجرا است تا به اهداف ترسيم شده در سند توسعه همدان که امسال سال پاياني آن است دست يابيم.

شاهرخي گفت: همچنين بخش گردشگري از فرصت ها و مزيت هاي جدي استان به شمار مي رود که اميد مي رود با دفع کرونا اين حوزه بيش از گذشته فعال شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: بيش از 10 ميليارد تومان سرمايه گذاري سال گذشته در بخش هاي مختلف اين استان صورت گرفت که حاصل آن ايجاد 25 هزار فرصت شغلي جديد در اين استان بوده است.

شاهرخي افزود: با وجود سرمايه گذاري و اشتغال ايجاد شده تا رسيدن به نقطه مطلوب و رفع مشکل بيکاري فاصله زيادي است هر چند همدان با نرخ بيکاري 7.3 درصد جزو استان هاي مطلوب در کشور به شمار مي رود.

وي ادامه داد: با اين اوصاف همچنان نرخ بيکاري 7.3 درصد رقم قابل توجهي است که بايد با اجراي سند راهبردي استان و ايجاد 25 هزار شغل در سال 1400 همچنين فراهم کردن زمينه بيش از 10 هزار ميليارد تومان سرمايه گذاري نرخ بيکاري را کاهش داد.

استاندار همدان از مديران دستگاه هاي اجرايي خواست با رعايت مقررات و حفظ حقوق بيت المال، موانع سر راه توليد کننده را بردارند هر چند همدان در اين زمينه فعاليت هايي را از گذشته انجام داده است.

شاهرخي افزود: هم اينک در کمتر از يک روز مجوزهاي لازم براي موافقت اصولي در استان ارائه مي شود همچنين براي انجام ساير استعلام ها و کارهاي اداري، ستاد سرمايه گذاري ياريگر و در کنار فعالان اقتصادي هستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي سال 1400 را «توليد؛ پشتيباني‌ها، مانع‌زدايي‌ها» نام‌گذاري و تاکيد کردند: شعار انقلابي جهش توليد امسال بايد با حمايت همه‌جانبه و رفع موانع به طور کامل محقق شود.

ايشان افزودند: تحقق جهش توليد هم تأثيرات عميق اقتصادي در کشور از جمله در مساله ارزش پول ملي دارد و هم موجب اعتماد به‌نفس ملي، رضايتمندي عمومي و تضمين‌کننده امنيت ملي است.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی