استاندار همدان: کمیته‌های شش‌گانه تخصصی ستاد اقتصاد دانش بنیان تشکیل می‌شود

 image_2022_5_16-8_19_34_261_CQt.jpg

دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، در دومین جلسه ستاد اقتصاد دانش‌‌بنیان استان در سال ۱۴۰۱، گفت: مصوبات ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان، اجرایی می‌شود.

استاندار همدان گفت: کلیه مجموعه‌هایی که در حوزه دانش‌بنیان فعال‌اند، عضو ستاد اقتصاد دانش‌بنیان هستند.

وی افزود: پارک علم و فناوری، دانشگاه‌ها، مجموعه‌های نخبگانی و دستگاه‌های اجرایی، که با این حوزه مرتبط هستند در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان حضور دارند.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: طبق آنچه دسته‌بندی پارک علم و فناوری از فعالیت‌های واحدهای تولیدی، ما دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های دانش‌بنیان و مجموعه‌های نخبگانی و دانشگاهی را در قالب شش کمیته تعریف کردیم.

وی ادامه داد: شش کمیته اصلی ستاد اقتصاد دانش‌بنیان: ۱_ کشاورزی، فناوری زیستی و صنایع غذایی، ۲_ سلامت دارو و تجهیزات پزشکی، ۳_ صنعت و معدن، ۴_ فناوری اطلاعات و مهارت دانش‌بنیان، ۵_ صنایع فرهنگی گردشگری و علوم انسانی، ۶_ علمی و فناوری خدمات تجاری‌سازی و توانمندسازی هستند که در برگیرنده همه بخش‌های تولیدی‌اند.

مقام عالی دولت در استان همدان گفت: کمیته‌های ۶ گانه پیشنهاد‌ات و برنامه‌های خود را ارائه می‌کنند تا اجرایی و عملیاتی شود، سپس به شرکت‌های دانش‌بنیان که در زمینه مورد نظر متخصص هستند، سفارش داده می‌شود.

وی گفت: محصول نهایی نیز به مجموعه‌هایی که نیازمند آن هستند، مانند بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری، معدن و خدمات ارائه می‌شود.

استاندار همدان گفت: بنابراین طی یک فرآیندی در این ستاد، علم و دانش به کار، فعالیت و تولید محصول تبدیل می‌شود.

وی افزود: محصولات تولید شده‌ با محوریت دانش‌بنیان، باید دارای کیفیت، قیمت مناسب، راندمان بالا، و قابلیت صادرات و رقابت‌پذیری با تولید‌کنندگان خارجی باشند‌.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: در این ستاد مقرر شد کمیته‌های ۶گانه، هفته‌ای یک جلسه برگزار و طرح‌ها، ایده‌ها و برنامه‌های دریافتی را مورد بررسی قرار داده و نهایتاً در جلسه ستاد اقتصاد دانش‌بنیان استان مطرح، تا تصویب و اجرا شوند.

وی گفت: دستگاه‌های اجرایی ارتباط و تعامل بیشتری با شرکت‌های دانش‌بنیان داشته باشند‌.

وی تصریح کرد: پارک علم و فناوری استان، سامانه‌ای به نام "بانک ایده" طراحی کرده که طبق آن، افراد ایده خود را در سامانه، ثبت می‌کنند که طی فرآیند‌های مختلف مورد بررسی کارشناسان قرار خواهند گرفت.

وی تاکید کرد: رویکرد مقام معظم رهبری، استقلال و خودکفایی تولید در سطح‌کلان و خرد است.

استاندار همدان گفت: بدون‌شک، تولید بر پایه دانش‌بنیان، با روش‌های سنتی، صرف هزینه‌های زیاد و هدر رفت منابع هم خوانی ندارد.

وی افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری، اقتصاد دانش‌بنیان موجب کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری می‌شود.

image_2022_5_16-8_19_23_50_ixN.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی