استاندار همدان: ۳۰ هزار میلیارد تومان طی هشت سال گذشته در همدان سرمایه گذاری شده است

7274d053-a6fc-4c51-bf08-cea9a9cb9c2f.jpg

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، "سیدسعید شاهرخی"  در نشست خبری گرامیداشت هفته دولت، افزود: اعتبارات عمرانی استان همدان سالانه کمتر از هزار میلیارد تومان است و سرمایه گذاری ۳۰ هزار میلیارد تومانی به خوبی نشاندهنده کار مداوم و تلاش جهادی مدیران اجرایی با همراهی موثر نمایندگان مردم استان است.

وی اظهار داشت: برنامه راهبردی توسعه استان همدان تا پایان سال ۱۴۰۰ تدوین شده که در قالب همین برنامه، برش ۱۰۰ روزه ای نیز برای تابستان تهیه شد که اقدامات اجرایی و فعالیت های مدیریتی استان در  تمامی حوزه ها براساس این برنامه و سند تدوین و انجام شد. 

استاندار همدان با بیان اینکه مسیر توسعه استان براساس برنامه راهبردی به طور کامل ریل گذاری شده است، تاکید کرد: این مسیر آنقدر با دقت و براساس کار علمی و کارشناسی ریل گذاری شده که مسیر دقیق رشد و توسعه استان در سال های آینده را نیز به خوبی روشن و ترسیم کرده است.

شاهرخی به عملکرد هشت ساله دولت در استان همدان اشاره کرد و افزود: در این سال ها اقداماتی بی‌بدیل و ماندگار در زمینه راه‌آهن، ساخت سد، توسعه کشاورزی و دیگر حوزه‌ها انجام و مسیر رشد و توسعه استان به خوبی و براساس برنامه و کار کارشناسی ریل‌گذاری شده که می تواند محور کار و تلاش دولت های بعدی نیز باشد.

شاهرخی تصریح کرد: خط راه آهن همدان در شمال و ملایر در جنوب استان راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند که این ۲ خط آهن امسال به یکدیگر متصل می شوند.

eceba668-edb3-4073-ac73-4f6c9efbb400.jpg

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در هشت سال گذشته سه سد در استان همدان احداث و به بهره برداری رسید و ۲ سد دیگر نیز در دست ساخت است.

شاهرخی افزود: یکی از اقدامات مهم در روزهای آغازین تصدی مسئولیت استانداری همدان، تدوین یک برنامه راهبردی و نقشه راه بود که با عنوان شفافیت در برنامه‌ها، اعلام عمومی شد.

وی تصریح کرد: استان دارای برنامه توسعه ای متوازن و راهبردی و کارشناسی است که بر اساس ظرفیت‌های موجود احصا و تدوین شده و به تکفیک شهرستان در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: توسعه استان همدان را بر اساس برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت ریل‌گذاری کرده ایم و برهمین اساس اقدامات ماندگار و ارزشمندی طی سه سال گذشته برای توسعه استان انجام شده است.  

وی اظهار داشت: مطالعاتی که در زمینه حمل و نقل ریلی انجام شده کامل و جامع است که شامل توسعه گسترده خطوط ریلی، احداث راههای اصلی و بزرگراه و همچنین برنامه ریزی برای اتصال خطوط ریلی استان همدان به محورهای شمالی و جنوبی کشور است.

استاندار همدان ادامه داد: در سه سال سدهای شنجور، سرابی و نعمت‌آباد را تکمیل کردیم و آبرسانی از سد کلان به شهر ملایر نیز انجام شد که در سایه این آبرسانی یک تهدید به فرصت تبدیل شد. 

وی اضافه کرد: سدهای خرم رود و گرین که در مجموع حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارند نیز در دست ساخت هستند و از سوی دیگر بعد از ۱۸ سال و با حمایت‌های و تلاش‌های جدی دولت، مدیران اجرایی و نمایندگان، پتروشیمی هگمتانه که محصولات مرغوب و ارزآوری نیز دارد به سرانجام رسید.

به گفته وی، توانستیم آب موردنیاز پتروشیمی ابن سینا را با چهار و نیم میلیون مترمکعب تامین کنیم که این مجتمع در آینده شروع به‌کار خواهد کرد.

استاندار همدان ادامه داد: مجوز احداث پتروشیمی نهاوند اخذ شده و آب موردنیاز آن نیز از محل تصفیه فاضلاب شهر نهاوند تامین می شود. 

وی گفت: در چند سال اخیر بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌ها به خصوص در حوزه برق به عنوان یک انرژی زیرساختی، لازم و پایدار هزینه شده و پروژه اجرا شده است.

شاهرخی تاکید کرد: استان همدان از لحاظ برق در این مدت اخیر اقدامات مهمی انجام داده که باعث شده استان دیگر مشکل خاصی در زمینه برق نداشته باشد. 

64ca7e49-faf7-4db2-adb2-e0e9ab815ae5.jpg

استاندار همدان با اشاره تدوین برنامه راهبردی سه ساله توسعه استان، گفت: به منظور تداوم فعالیت ها و خدمات موثر در راستای خدمت به مردم، برش ۱۰۰ روزه ای از این برنامه برای تابستان(پس از انتخابات) تهیه و برای اجرا به دستگاه های اجرایی استان ابلاغ شده است.

 وی همچنین راه اندازی مرکز جامع سرطان غرب کشور در همدان را از جمله اقدامات موثر انجام شده در تقویت حوزه به اشت و درمان استان ذکر کرد.

شاهرخی با بیان اینکه، بیش از ۳۵۰ مرکز جامع خدمات بهداشتی روستایی در استان همدان احداث شده‌ است، گفت: اقدامات احرا شده در حوزه زیرساخت های بهداشت و درمان استان طی چند سال اخیر به نحوی است که نیازهای استان دراین حوزه تا ۳۰سال آینده تامین شده است.

استاندار همدان گفت: بیمارستان ۲۱۷ تختخوابی فرشچیان، ۸۴ تختخوابی بهار، ۱۲۸ تختخوابی قائم اسدآباد، ۵۰ تخت بخش سوختگی بیمارستان بعثت همدان، ۸۵ تختخوابی نهاوند، بیمارستان بزرگ و مجهز سردار سلیمانی تویسرکان را از جمله اقدامات مهم و قابل توجه انجام شده برای تامین و توسعه زیرساخت های بخش بهداشت و درمان استان است.

به گفته وی، همچنین پروژه بیمارستان اکباتان، بیمارستان رزن، مرکز درمانی تخصصی فاطمیه همدان و ۲۹۰ تختخوابی ملایر نیز از دیگر طرح های در دست اجرای حوزه بهداشت و درمان استان همدان است.

وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای آغاز عملیات اجرایی بیمارستان هزار تختخوابی همدان نیز انجام و ردیف اعتبار ملی بودجه نیز برای این پروژه گرفته شده و طرح آماده کلنگ زنی است. 

استاندار همدان افزود: این اقدامات استان را به قطب پزشکی غرب کشور تبدیل کرده است.

وی، ساخت و تحویل ۳ هزار واحد مسکونی محرومان در استان همدان را از دیگر اقدامات مهم انجام شده در سال های اخیر ذکر کرد

به گفته وی، بهره برداری از ۵۶۰ واحد مسکن مهر نیز به زودی در استان انجام و تحویل متقاضیان خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح آبرسانی اضطراری به همدان نیز گفت: مباحثی که در مورد آبرسانی و کاهش آب غارعلیصدر مطرح شده مبنای علمی ندارد و طرح آبرسانی با تاییدیه امور آب و به صورت کاملا کارشناسی انجام شده است. 

f2968d95-64a6-48a6-bd50-3a6b0a7bf9f8.jpg

استاندار همدان با اشاره به اینکه طرح آبرسانی تنها متعلق به همدان نیست بلکه وزارت نیرو طرح مطالعاتی گسترده ای در این خصوص انجام داده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر همدان در شرایط اضطراری تامین آب قرار دارد که طرح انتقال هم برای رفع این مشکل اجرا شد.

شاهرخی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد:  وظیفه ما آبرسانی به تمام مناطق استان است و جای نگرانی وجود ندارد و نباید به حرف های غیرعلمی توجه کرد چرا که اگر این انتقال صورت نگیرد با کمبود آب مواجه خواهیم شد. 

وی در خصوص طرح جامع و نقشه راه برای توسعه کالبدی شهر همدان نیز گفت: طرح بسیار خوبی تهیه شده اما چالش‌های مختلفی هم داشتیم ؛ بیش از یک‌هزار ساعت نفر کار کارشناسی برای این طرح انجام شده است

شاهرخی گفت: حفظ باغات و دامنه الوند برای ما بسیار مهم است و اصل در این طرح منافع ملی و عمومی شهر همدان و مردم این شهر است.

وی تاکید کرد: به عنوان نماینده عالی دولت باید از منافع مردم حمایت کنم و آنچه ضابطه‌مند و قانونی است باید در طرح جامع تصویب شود.

استاندار همدان در ادامه به نقش مهم رسانه‌ها به عنوان پلی بین دولت و ملت و همچنین هموارسازی مسیر توسعه استان اشاره کرد و افزود: رسانه‌های استان همدان همواره با صداقت و حُسن نیت در اصلاح امور، نقشی موثر و جریان‌ ساز دارند..  

شاهرخی گفت: همراهی اصحاب رسانه در جلب افکار عمومی برای کسب موفقیت‌های استان همدان بسیار چشمگیر و قابل توجه است. 

 استاندار همدان افزود: برهمین اساس با تدوین سند جامع اطلاع رسانی استان ضمن تاکید بر توجه به این حوزه مهم و اساسی، زمینه ارتباط مستمر، دقیق و اثرگذار مدیران با رسانه ها برای  پیشبرد امور و اطلاع رسانی شفاف به مردم را فراهم کردیم.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی