استاندار: ۹ شهرستان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند

117333c7-620e-40eb-ad9d-fd9b53cbf54f.jpg

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، سید سعید شاهرخی در ستاد استانی مدیریت کرونا بیان کرد: ۳۶ درصد مردم استان شیوه نامه های بهداشتی را رعایت می کنند که این عدد قابل قبول نبوده و باید کمیته اطلاع رسانی و خبرنگاران نسبت به ضرورت رعایت شیوه نامه های بهداشتی اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تاکنون بیش از ۲۵۰ هزار دوز واکسن کرونا در این استان تزریق شده است و در این راستا برای شتاب بخشیدن به روند واکسیناسیون برای در اختیار گرفتن مکان ها و محل هایی که دانشگاه علوم پزشکی برای تزریق واکسن پیشنهاد داده در این ستاد موافقت می شود.

استاندار همدان از رییس دانشگاه علوم پزشکی خواست نیازها و خلاء های موجود در هر شهرستان برای تسریع در واکسیناسیون را گزارش کرده تا با هماهنگی فرمانداران هر یک از شهرستان ها این مشکلات را رفع کنند.

شاهرخی درباره برگزاری مراسم محرم نیز گفت: برگزاری مراسم آیینی، مذهبی و ملی به عنوان امری مستحب، لازم است البته تا جایی که سلامت مردم به عنوان امری واجب به خاطر کاری مستحب به خطر نیفتد.

وی افزود: با نزدیک شدن به ایام محرم و صفر باید از برگزاری مراسم هایی که در تعارض با  دستورالعمل بهداشتی است پیشگیری کرد و در این راستا باید اقناع سازی را به عنوان مهمترین برنامه در دستور کار قرار داد.

استاندار همدان همکاری سازمان تبلیغات اسلامی در  محرم سال گذشته با ستاد کرونا را شایسته قدردانی دانست و اضافه کرد: این سازمان مجری برگزاری مراسم های محرم و صفر بوده بنابراین باید کمیته پشتیبانی با این مجموعه همکاری لازم را داشته باشد.

شاهرخی تاکید کرد: باید همه فضای های سر باز موجود در اختیار هیات های مذهبی شناسنامه دار برای برگزاری مراسم قرار گیرد همچنین از طبخ و توزیع غذای نذری به عنوان یکی از کانون های گسترش کرونا جلوگیری کرد.

4165f50b-8f56-4bdd-9c31-47dbba7b2609.jpg

وی بیان کرد: می توان نذورات را در قالب جیره خشک توزیع کرد همچنین در ایستگاه های صلواتی به جای چایی، بسته های فرهنگی و بهداشتی توزیع کرد. 

بالاترین مقام اجرایی استان همدان خواستار سیاه پوش کردن معابر توسط هیات های اجرایی و نهادهای مسئول با نزدیک شدن به ماه محرم شد و اظهار داشت:  خودروی مورد نیاز در اختیار تیم های بازرسی از شهرستان ها به منظور نظم دادن به برنامه ها قرار بگیرد. 

شاهرخی گفت: باید اقدامات بهداشتی لازم برای حفظ جان مردم صورت پذیرد و در کنار حفظ سلامت آنان، معیشت خانواده ها نیز نباید دچار چالش و اختلال شود.

وی از همراهی مردم و دستگاه های مسئول در امر پیشگیری از کرونا در ۱۷ ماه گذشته قدردانی کرد و افزود: ۱۷۰ جلسه اصلی به جز جلسه کمیته ها و نشست های شهرستانی در این مدت زمان برای مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا برگزار شده و همه دستگاه ها وقت و توان خود را در خدمت دانشگاه علوم پزشکی برای مهار کرونا قرار دادند.

شاهرخی بیان کرد: ایران اسلامی در مقایسه با آمریکا، اروپا و برخی کشورهای آسیایی شرایط ممتازی در مهار کرونا داشت چرا که در زیر هجمه های سنگین و در شرایط تحریم با دست خالی جنگید.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی