تحلیل روز / دولت مردمی ، در دیار هگمتانه

به نام خدا

تحلیل روز 

دولت مردم در دیار هگمتانه

بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ۱۴۰۰ و حضور باشکوه مردم در عرصه انتخابات و رای ۱۷میلیونی مردم به آیت اله دکتر سیدابراهیم رئیسی و تشکیل دولت مردمی، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در جلسات مختلف با دولت جدید بر مردمی بودن، عدالت ورزی، فساد ستیزی، اقتدار و انقلابی گری همراه با عقلانیت اشاره کرد و فرمود: زمان شتابان می گذرد و این چهار سال زود تمام می شود و از هر فرصتی برای خدمت به مردم استفاده کنید.

بی شک در آغاز بکار هر دولت موضوع مهم انتخاب استانداران، یکی ازاولویت ها بوده است که در دولت مردمی سیزدهم با وجود معرفی وزیری فرهیخته و باسابقه چون سردار احمد وحیدی بعنوان وزیر کشور و رای اعتماد بالای مجلس، موضوع مهم انتخاب استانداران استانها شروع شد و با مطرح شدن گزینه های مختلف در نهایت با معرفی وزیر کشور و تصویب هیات دولت، علیرضا قاسمی فرزاد بعنوان استاندار همدان در دولت سیزدهم انتخاب شد تا سیاست وزارت کشور بر انتخاب استانداران کارآمد، انقلابی و بومی در استانها محقق شود. 

قاسمی فرزاد متولد ۱۳۴۵ در خانواده ای مذهبی در شهر دارالمومنین همدان است. دوران تحصیل تا مقطع دبیرستان را در همدان گذرانده است و با شروع جنگ تحمیلی بعنوان سربازی از لشکر انصارالحسین (ع) به فرمان امام راحل (ره) عازم جبهه های جنگ شد که بعد از چند ماه حضور در جبهه، به اسارت نیروهای عراقی درآمد و مدت ۶۶ ماه سختی اسارت در زندانهای عراق را تحمل کرد و در نهایت با افتخار به آغوش میهن برگشت و فعالیت در عرصه اجتماعی و سیاسی را در دوره جدید شروع کرد. 

قاسمی فرزاد دارای مدرک کارشناسی ارشد مطالعات منطقه ای معادل دکتراست و بیشترین دوران مدیریتی وی در حوزه وزارت کشور بوده است که به بعضی از آنها اشاره می کنیم :

مدیر امور اداری و بازرسی ستاد رسیدگی به امور آزادگان استان همدان، معاون اداری و مالی ستاد نصر، رئیس اداره اول سیاسی وزارت کشور، مدیر کل دفتر مرکزی حراست سازمان نوسازی، توسعته و تجهیز مدارس کشور، مدیر کل حوزه روابط عمومی سازمان شهرداریها و دهیاریها، فرماندار دماوند، فرماندار پاکدشت، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان، مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری و مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران از مهمترین سوابق دکتر قاسمی فرزاد استاندار جدید همدان در دولت سیزدهم است. 

به هر حال سیاست وزارت کشور دولت سیزدهم در انتخاب استانداران با شاخصه های کارآمدی، جهادی، انقلابی و بومی بودن می تواند نوید دوره ای جدید از خدمت به مردم در دهه چهارم انقلاب باشد.

ضمن تشکر از زحمات استانداران گذشته استان همدان در دولت های مختلف، امید است انتصاب استاندار جدید همدان در دولت سیزدهم در دیار هگمتانه که از گذشته تا امروز مهد مفاخر علمی، فرهنگی و دیار سرداران شهید بوده است منشاء خیر و برکت برای استان همدان باشد و استاندار جدید با استفاده از همه ظرفیت ها و با همکاری همه مجموعه ها بالاخص مردم، نماینده ولی فقیه در استان بعنوان محور وحدت و همدلی و مجمع نمایندگان استان، مدیران دستگاههای اجرایی، مسئولین امنیتی و نظامی، سپاه و بسیج و دیگر گروهها و تشکل های مذهبی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نوید بخش توسعه پایدار در استان همدان باشد.

هرگز نرسد کس به توانایی خویش

 الا تو چراغ رحمتش داری پیش

تهیه شده در :

اداره کل روابط عمومی استانداری همدان

مهرماه ۱۴۰۰

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی