دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد، در مراسم تجلیل از فرمانده عملیات نصر در استان همدان؛ قدردان سلحشوری‌‌های فرماندهان مقتدر نظامی ایران هستیم

photo_2022-01-09_13-07-07.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در مراسم بزرگداشت تجلیل از امیر سرتیپ دوم محمد جوادی و خانواده‌های شهدای مدافع حرم، شهدا و بازنشستگان ارتش که در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، گفت: در مطلع سخن گرامی می‌داریم، قیام مردم قم در ۱۹ دی که سرآغاز حرکت و موجب پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی بود، این اقدام قابل تقدیر است.

استاندار همدان گفت: استکبار جهانی در یک طراحی از پیش تعیین شده، به دنبال این بود تا انقلاب اسلامی را در‌ همان روزهای اول با شکست مواجه کند.

وی افزود: استکبار جهانی، افراد شرور و معاند را در نقاط مختلف کشور به کار گرفت تا با ایجاد بلوا و درگیری، کشور را به سمت تجزیه و به زعم خود انقلاب اسلامی را شکست دهد.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به، اقدامات دشمنان جمهوری اسلامی در اوایل انقلاب، گفت: یکی از این اقدامات استکبار جهانی در کردستان رخ داد که، ضد انقلابیون را ساماندهی و پشتیبانی کرد تا با اشغال و جداسازی بخشی از سرزمین ایران، از آن به عنوان یک پایگاه علیه جمهوری اسلامی استفاده کند.

وی افزود: بی‌شک‌، اگر امثال امیر سرتیپ ۲ محمد جوادی در آن مقطع، نبودند سرنوشت انقلاب و نظام نامعلوم بود. دشمنان انقلاب به دنبال ساماندهی یک پایگاه برای مقابله با انقلاب شکوهمند اسلامی بودند. بنابراین، اگر مجاهدت‌های امثال امیر جوادی نبود، سنندج به دست استکبار می‌افتاد و انقلاب اسلامی هزینه‌های زیادی متحمل می‌شد.

نماینده عالی دولت در استان گفت: وجود فرماندهان بزرگی همچون امیر جوادی باعث شده تا، نه تنها این توطئه، بلکه اقدامات ضد انقلاب در شهرستان‌های دیگری همچون، ترکمن‌صحرا، آذربایجان، خوزستان، سیستان و بلوچستان ناکام بماند و به شکست محتوم شود.

وی تصریح کرد: وقتی اقدامات و کوشش‌های ضدانقلابی استکبار جهانی در اوایل انقلاب با شکست مواجه شد، با همراهی و همکاری صدام حسین، جنگ ۸ساله را بر ما تحمیل کرد.

استاندار همدان در ادامه گفت: استدلال و خیال باطل آمریکا و دیگر دشمنان انقلاب اسلامی این بود که، ایران در اوایل انقلاب دارای یک نیرو یا ارتش منسجمی برای دفاع نیست و ما موفق خواهیم شد که کشور ایران را اشغال کنیم.

قاسمی‌فرزاد، با اشاره به تعهد نیروهای نظامی، گفت: آمریکا و دیگر دشمنان غافل از این نکته بودند که، نیروهای ارتش  معتقد، متدین و مردمی بودند.

وی افزود: امثال امیر محمد جوادی و بخش‌های مختلف نیروهای نظامی در طول ۸ سال دفاع مقدس مردانه و جانانه در مقابل دشمنان انقلاب اسلامی ایستادگی کردند.

استاندار همدان تصریح کرد: در آن زمان که هنوز بسیج شکل نگرفته بود، نیروهای مردمی از نقاط مختلف کشور حرکت کردند و توانستند در کنار دیگر رزمنده‌ها در ۸ سال دفاع مقدس، حماسه پرافتخار این سرزمین را رقم بزنند‌. بنابراین از همه سلحشور‌ها و حماسه‌آفرینی‌های رزمنده‌ها در بخش‌های مختلف در طول ۸ سال دفاع مقدس تقدیر و تشکر می‌کنیم.

وی تجلیل از فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ایران را قابل تقدیر دانست و گفت: اقدام بسیار نیک و پسندیده سرهنگ سفری فرمانده تیپ ۳۱۶ زرهی قهرمان در راستای تجلیل از امیر سرتیپ ۲ محمد جوادی و امثالهم، می‌تواند به عنوان یک سنت حسنه در استان و کشور ساری و جاری شود‌.

وی در ادامه گفت: باید از همه کسانی که سلحشوری کرده و یا برای ایران عزیز اسلامی خدمت خالصانه کرده‌اند، در حضور خانواده تجلیل و قدردانی شود، تا بدانند که ما پاس می‌داریم‌ و به ایثارگری‌ها، فداکاری‌ها و سلحشوری‌های آن‌ها در بخش‌های مختلف نظامی ارج می‌نهیم.

این مراسم باحضور دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، آیت‌ا... شعبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان، فرماندهان نظامی، انتظامی، مدیران ادارات و سازمان‌های استان در باغ موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد.

photo_2022-01-09_13-07-09.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی