صیانت استاندار از شیشه همدان؛ ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حامی صنعتگران استان همدان

IMG_8460.JPG

به گزارش روابط عمومی استانداری، سه مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکلات و تأمین نیازهای شرکت شیشه همدان توسط استاندار همدان پیگیری و به نتیجه رسید.
دولت سیزدهم با رأی قاطع مردم و با رویکرد حل مشکلات مردم به ویژه مسائل معیشتی و اقتصادی که ناشی از موارد مختلفی از جمله تحریم‌های ناجوانمردانه و برخی از نامدیریتی‌های داخلی است، سکان مدیریت کشور را به دست گرفت و با اولویت دادن به دغدغه‌های اقتصادی پیرو منویات مقام معظم رهبری و تأکیدات معظم له مبنی بر «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» کار خود را آغاز کرد.
در همین راستا ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان همدان به ریاست دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد بلافاصله پس از عهده‌داری استانداری همدان با قوت کار خود را آغاز کرد تا به وعده‌های دولت مردمی هر چه سریعتر جامه عمل بپوشاند. این ستاد با جدیت بررسی و ارائه راهکار برای حل مسائل و مشکلات تولید کنندگان را دنبال می‌کند و با همت عالی سعی در به نتیجه رساندن آن دارد.
ستاد تسهیل و رفع موانع تولید جلسات خود را به صورت منظم و هفتگی برگزار کرده و مصوبات با قوت و قدرت پیگیری می‌شود. در این رابطه استاندار همدان، مدیران را مکلف کرده آنچه در داخل استان قابل رفع است را پیگیری و حل کنند و آنچه را که باید در سطح ملی برطرف شود، شخصا به تهران مراجعه و از وزارتخانه‌ها، نهادها و ارگان‌ها دنبال می‌کند.
بدون تردید، وجود واحدهای تولیدی پویا و فعال که با تمام ظرفیت موجود به کار و تولید مشغول هستند مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه را تا حد قابل قبولی برطرف می‌کند.

اجرای مصوبات کارخانه شیشه همدان
در این میان برطرف کردن و حل مشکلات کارخانه شیشه همدان به عنوان یکی از واحدهای صنعتی با قدمت و پویا استان که نقش موثری در اشتغال جوانان دارد، نمونه بارزی از این چرخه است که امید را در دل مردم و اهالی صنعت روشن نگاه داشته است.
کارخانه شیشه همدان سه مشکل خود را در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح و استاندار همدان برای حل این مشکلات، دستورات لازم را به مدیران استان ابلاغ و راهی تهران شد.
به دستور دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد سه مصوبه در ستاد تسهیل به تصویب رسید. شرکت شیشه طرح توسعه خود را کلید زد، طرحی که به نوبه خود بزرگترین طرح کوره ذوب شیشه خاورمیانه است. این طرح به دلیل مشکلاتی که در تحریم‌ها رخ داد در تأمین ارز و ورود ماشین آلات خارجی با مشکل مواجه شد و این مشکلات با پایان دوره مشارکت تسهیلات ارزی از محل منابع صندوق توسعه ملی بود. به همین منظور استاندار همدان در تهران از مدیرعامل صندوق توسعه ملی و بانک ملی به عنوان بانک عامل پیگیری‌های لازم را به عمل آورد و دوران مشارکت پروژه تا پایان شهریور ماه سال 1401 تمدید شد.
همچنین شرکت گاز با دستور اکید استاندار همدان نیازمندی‌های این واحد تولیدی را برطرف و درخواست‌های این واحد تولیدی تأمین شد.
محمد صادق محبی نظر، مدیر عامل شرکت گاز استان همدان در این رابطه اظهار کرد: طرح توسعه شرکت شیشه از سال 93 آغاز شد که برای اجرا و به نتیجه رساندن آن نیاز مبرمی به برق و گاز وجود داشت.
وی با بیان اینکه درخواست افزایش ظرفیت گاز در سال 95 از سوی شرکت شیشه همدان ارائه می‌شود افزود: این نیاز باید به شکلی تأمین می‌شد که امکان قطعی و اخلال در تأمین گاز وجود نداشته باشد و قرار بود که در سال 1401 این نیاز برطرف شود.
مدیر عامل شرکت گاز استان همدان تصریح کرد: اما بنا به دستور استاندار همدان در ستاد تسهیل استان، شرکت گاز با وجود تمامی موانع و شرایط آب و هوایی وارد شد و موفق شد آنچه نیاز و درخواست شرکت گاز بود را تأمین کند و بهترین نوع ایستگاه برای این واحد تولیدی تأمین شد.
محبی‌نظر با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های دولت سیزدهم و تأکیدات استاندار همدان در همه مسائل سعی کردیم جهادی وارد عمل شویم ادامه داد: حتی اگر اقدامات ما منجر به ایجاد یک شغل هم شود، به تأمین امنیت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک کرده‌ایم و این را وظیفه خود می‌دانیم.
وی تأکید کرد: رویکرد ما بر اساس آنچه استاندار همدان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از ما خواسته، انجام کار به دور از بروکراسی‌های طولانی اداری برای چرخش بهینه چرخ صنعت و اقتصاد استان است.
مدیرعامل شرکت گاز استان همدان اظهار کرد: در حال حاضر 100 درصد مناطق شهری و  99.9 درصد روستایی استان گاز دار است و تعدادی از روستاهایی که باقی مانده است در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید.
استاندار همدان همچنین در راستای به انجام رساندن مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برای حل مشکل کشتارگاه ماکیان الوند با حضور در بانک کشاورزی کشور درخواست‌های این واحد تولیدی را پیگیری کرده و موافقت‌های لازم را اخذ کرده است.

41300274-1710-b__9121_1.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی