معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان : اخطار به بانک‌های همدان برای سرعت بخشیدن به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی

۲۰۲۳۰۵۱۴۱۸۱۴۴۷_2L3A8307.jpg

عملکرد بانک‌های همدان در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی همدان موجب شد تا معاون امور اقتصادی استاندار در کارگروه اشتغال استان به آنها اخطار داده و مهلت پانزده روزه را برای تغییر و تحول در پرداخت وام به متقاضیان درنظر بگیرد.

 به گزارش روابط عمومی استانداری همدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان در این نشست ضمن تذکر به کم کاری دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل، تاکید کرد که در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی تعارف ندارد و کمیته نظارت باید با جدیت و ظرافت خاص پیگیری‌های لازم را در این رابطه داشته باشد.

سیدمجتبی حسینی ادامه داد: همچنین دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل تا پایان آذرماه باید نسبت به پرداخت ۷۰ درصدی میزان اعتبار اختصاص یافته در تسهیلات مشاغل خانگی اقدام لازم را داشته باشند.

ناهماهنگی در پرداخت تسهیلات

معاون امور اقتصادی استاندار همدان با وارد دانستن گلایه مردم به شیوه پرداخت وام‌های بانکی در حوزه مشاغل خانگی اظهار داشت: ما خادم مردم هستیم و باید پیگیر خواسته‌های به حق آنان باشیم.

حسینی ادامه داد: برخی دستگاه‌های اجرایی معتقدند که پرونده متقاضیان تکمیل و به بانک‌ها ارایه شده اما پرداخت صورت نگرفته است که بانک‌ها باید پاسخگو باشند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی باید فردی را به عنوان "رابط پیگیری" تعیین کنند تا به صورت هفتگی گزارش وضعیت پرداخت تسهیلات بانکی حوزه مشاغل خانگی را مستند و به دبیرخانه ارایه بدهد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نماینده مردم در ایجاد گروه‌های شغلی همچون مشاغل خانگی هستند و باید پیگیری لازم صورت بگیرد.

وی افزود: تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید با تعامل و رفع موانع موجود، تا آذرماه نسبت به تکمیل ۷۰ درصدی آمار پرداخت تسهیلات بانکی اقدام کنند.

حسینی با اشاره به اینکه برخی از متقاضیان نیز پیگیر پرونده خود در تسهیلات بانکی نیستند، بیان کرد: پرونده‌ای که از سوی متقاضی پیگیری نشده نیز باید از بانک‌ها به دستگاه اجرایی معرفی کننده، بازگشت داده شود.

اشتغالزایی اولویت اساسی است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان برگزاری این شیوه نشست‌های تخصصی را کارشناسانه دانست و گفت: طبیعی است که رنگ و بوی این نوع نشست‌ها متفاوت با سایر جلسه‌ها باشد.

حسینی از اشتغالزایی به عنوان اولویت اساسی یاد کرد و افزود: تمام این نقد و بررسی‌ها در راستای تحقق اهداف نظام در راستای حل دغدغه‌های مردم، افزایش جلب رضایت عمومی و تاثیرگذاری آن در اقتصاد کشور است و از حاضران می‌خواهم این نوع ادبیات و رویکرد جلسه، به کسی برنخورد.

وی با تاکید بر اینکه تلاش همه مدیران، کارکنان و دست اندرکاران دستگاه‌های اجرایی باید نزد مردم دیده شود، بیان کرد: باید هدف یکپارچه و یکسو در راستای حل دغدغه‌های اقتصادی جامعه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان، اقتصاد و اشتغال را مهمترین رکن اساسی کشور در شرایط فعلی کشور دانست و گفت: دولت سیزدهم اقدامات مهمی در این راستا داشته و با درایت استاندار همدان شبکه اقتصادی استان متحد و یکپارچه پیش می‌رود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی