مديرکل دفتراموراجتماعي وفرهنگي
مهدی اخوان
شرح وظایف:
1. بررسی و شناسایی خصوصیات فرهنگی، اجتماعی و رفاهی استان.
2. تحقیق پیرامون مسائل و مشكلات و آسیب های اجتماعی و ارائه راه حل آنها به مقامات مسئول.
3. بررسی مسائل و نیازمندی های اجتماعی و فرهنگی منطقه و تعیین اولویت ها در این زمینه و تعامل همكاری با حوزه ستاد وزارت كشور.
4. بررسی نیازهای استان در زمینه مسائل بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی.
5. مراقبت در امور بهداشتی و بهبود وضع اجتماعی مردم.
6. نظارت و پیگیری لازم در مورد رسیدگی و بهبود وضع اماكن عمومی.
7. اقدام در تجهیز و مشاركت مردم روستا و شهر در امور اجتماعی و كارهای عام المنفعه.
8. نظارت و مراقبت در تشكیل و فعالیت شورای نامگذاری استان بر اساس مقررات موجود .
9.بررسی درخواست های مربوط به نامگذاری و تغیر نام واحدهای مختلف تقسیمات كشوری و اماكن عمومی در سطح استان و ارائه پیشنهادات لازم به وزارت كشور.
10.جمع آوری و تهیه آمار و اطلاعات مورد نیاز در زمینه شوراهای اسلامی استان و بررسی اقدامات و عملكرد آنها و بررسی گزارش های ارسالی شهرستانها.
11.انجام برنامه ریز سالم به منظور ارتقا روز افزون و بالندگی شوراهای اسلامی شهر و روستا.
12.تهیه و تنظیم پیشنهاد برنامه های آموزشی و آشناسازی اعظا شوراها با وظایف و مسئولیت های قانونی خود و سایر مسائل مورد نیاز در جهت اجرای هر چه مطلوب تر وظایف و امور نظارتی مربوطه و ارائه آن به واحد مربوط جهت اجرا.
13.بررسی و تنظیم پیشنهاد برنامه آموزشی برای كاركنان استانداری و فرمانداری ها و بخشداری ها در زمینه آشناسازی آنان با قوانین و آئین نامه ها، دستورالعمل های مربوط به شوراهای اسلامی و ارائه آن به واحد مربوطه جهت اجرا.
14. برنامه ریزی و اقدامات لازم به منظور ترویج فرهنگ شورایی در بین اقشار مختلف مردم استان با همكاری دستگاه های ذیربط.
15.برنامه ریزی و پیگیری در جهت برپایی همایش های استان و شهرستانی با حضور اعضا شوراهای اسلامی شهر و روستا به منظور تبیین سیاست ها و خط مشی های عمومی دولت در استان و تشویق و ترغیب آنان جهت اجرای آن در حوزه نظارتی خود.
16. بررسی شكایت های واصله از شوراهای اسلامی و رسیدگی لازم مطابق قوانین و مقررات.
17.بررسی و سنجش لازم به منظور شناخت زمینه های مشاركت مردم در حوزه موضوعات اجتماعی و ارائه راه كارهای مناسب در جهت افزایش آن در استان.
18. بررسی عوامل موثر در جهت اجرای سیاست های اجتماعی دولت از طریق سازمان های مردم نهاد.
19.برنامه ریزی به منظور توانمند سازی سازمان های مردم نهاد استان و تبیین نقش و جایگاه آنها در جامعه و پیش بینی لازم در جهت قانونمند نمودن فعالیت های آنها.
20. نظارت مستمر بر فعالیت سازمان های مردم نهاد مطابق با قوانین و مقررات از طریق فرمانداران با همكاری سازمان های ذیربط.
21. دریافت و تنظیم و تكمیل پرونده متقاضیان تشكل های مردمی جهت صدور پروانه تاسیس.
22.ساده سازی و تسهیل روند صدور پروانه فعالیت برای سازمان های مردم نهاد و پیگیری آن از طریق مراجع ذیربط.
23.بررسی های لازم در خصوص هویت هیات موسس و دیگر اركان سازمان و چارچوب قوانین و مقررات مربوطه با همكاری سازمان های ذیربط.
24. بررسی و رسیدگی به گزارشات و شكایات واصله مربوط به سازمان های مردم نهاد و اعلام آن به مراجع ذیربط.
25. بررسی و مطالعه راهكارهای تشویق و ارتقا كیفی سازمان های مردم نهاد از طریق بستر سازی اجتماعی و هدایت منابع مختلف یارانه ای تخصیصی دولت در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه.
26.هماهنگی و همكاری با فرمانداری ها در راستای اهداف توسعه و افزایش مشاركت های اجتماعی و تشكیل سازمان های مردم نهاد در سطح استان.
تلفن تماس:
38256045-6
نمابر:
38256044