معاون استاندار همدان: نظارت دقیق بر روند اعطای تسهیلات حوزه جوانان بسیار ضروری است

169832811.jpg

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه نظارت و کنترل جدی بر روند اختصاص و اعطای تسهیلات مرتبط با جوانان بسیار ضروری است، گفت: قرار دادن این تسهیلات در اختیار نهادهای دولتی نه تنها مشکلی از جوانان رفع نمی‌کند، بلکه منجر به آسیب هم می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، حسن رضانیا در اولین جلسه ساماندهی امور جوانان استان همدان با اشاره به اینکه جوانان بازوان اجرایی و قدرتمند دولت هستند، اظهار داشت: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به رفع معضلات و مشکلات مرتبط با نسل جوان و نوجوان جامعه دارد و اقدامات و بسترسازی‌های مناسب در این زمینه را انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه در این حوزه تقسیم وظایف برای پیشگیری از هدر رفت منابع بسیار مهم است، تصریح کرد: با توجه به افزایش میزان وام ازدواج که ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده، بانک های عامل باید شرایط و روند اعطای این تسهیلات به زوج های جوان را تسهیل و تسریع کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با اشاره به اینکه همدان در سال گذشته جایگاه ۱۷ کشوری به لحاظ ثبت واقعه ازدواج و رتبه ۲۰ به لحاظ آمار طلاق را داشته است، افزود: نرخ ازدواج استان در سال ۱۴۰۰ نسبت سال قبل از آن ۳.۷ درصد افزایش و آمار واقعه نیز طی این مدت چهار درصد کاهش داشته است.

رضانیا تصریح کرد: مدیران دستگاه‌های دولتی باید پیگیری قانون‌های ابلاغی در زمینه جوانی جمعیت را به صورت جدی در دستور کار قرار دهند و با همکاری دستگاه های نظارتی زمینه مناسب برای اجرا و عملیاتی شدن آنها را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه قرارگاه جوانی جمعیت در استان همدان تشکیل و آماده پذیرش و استفاده از طرح ها و ایده ها در این حوزه است، از نهادها و تشکل های مردمی خواست که در حوزه خانواده نیز به میدان بیایند و با پیشنهادات و ایده های سازنده به موضوع تحکیم خانواده و رشد جمعیت کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه توان بالای مدیریتی استان در سفر رییس جمهور به خوبی نمود پیدا کرد، گفت: رییس جمهور از سفر به استان همدان رضایت کامل داشتند که این مهم مدیون مدیریت موثر و برنامه محور و هدفمند استان برای تصمیم گیری در حوزه های مختلف و هم افزایی برای رشد و تعالی استان است.

رضانیا با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی استان همدان با تصویب سند فرهنگی گام‌های ارزنده ای را در این عرصه برداشته است، افزود: یکی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی بحث خانواده و فرزندآوری است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به عنوان یکی از محوری ترین مباحث به آن پرداخته می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با تاکید بر اینکه باید فرصت صحبت و اظهار نظر برای جوانان فراهم تا مشکلاتشان شنیده شود، گفت: دستگاه های دولتی در زمینه غنی سازی اوقات فراغت جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال برنامه ریزی کنند و عملکرد خود را تا هفته آینده ارائه دهند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی