پیام استاندار همدان به مناسبت هفته محیط زیست

12s.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری همدان، متن پیام دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، به مناسبت هفته محیط زیست ، به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

محیط زیست یکی از ارکان بسیار مهم حیات و توسعه است و نقش های متعددی را برای ایجاد تعادل در مولفه های گوناگون زندگی بازی می کند.

این مؤلفه هم اکنون در معرض بهره برداری گسترده قرار گرفته است و با توجه به اهمیت جلوگیری از بروز آلودگی ها و تخریب محیط زیست باید رونق تولید را هم راستا با توسعه پایدار پیگیری کرد.

زیرا مشکلات محیط زیستی نه تنها موجب سلب آسایش و آرامش و امنیت می شود بلکه بشر را مورد تهدیدات فزاینده قرار می دهد.

در این راستا توجه به سند آمایش سرزمین، به عنوان نقشه ای مدون برای رسیدن به توسعه پایدار و متعادل با حفظ الزامات محیط زیستی امری اجتناب ناپذیر است.

با توجه به شعار سال، "مهار تورم و رونق تولید"، اذعان می دارد حضور موثر مجموعه‌های تولیدی پویا و دانش‌بنیان‌ها و تولید علم بر اساس یافته‌های میدانی ارزشمند، به رفع دغدغه های محیط زیستی در استان و تحقق اهداف آمایش سرزمین کمک شایانی خواهد کرد و از صنایع نیز انتظار داریم در کنار اهتمام عملی به استفاده از فناوری های روز برای کاهش آلایندگی ها، در قبال مسوولیت قانونی و اجتماعی خود در زمینه حفاظت از محیط زیست بیش از پیش نقش‌آفرینی کنند.

امسال موضوع هفته محیط زیست، نهضت ملی کاهش آلودگی های پلاستیکی است که برجسته شدن این نوع از آلودگی،توجهات عمومی را به اهمیت کاهش مصرف پلاستیک جلب می‌کند. در این بین برای توجیه افکار عمومی نسبت به خطر مصرف بی‌رویه پلاستیک، باید از ظرفیت رسانه‌ها و سینما، تئاتر و آموزش پرورش و دانشگاه استفاده شود تا با جهاد تبیین، همگان از مضرات استفاده از پلاستیک آگاه شده و در راستای کاهش مصرف آن اقدام کنند.

براساس اصل ۵۰ قانون اساسی تاکید می کنیم که محیط زیست میراث آتیه ما و بین نسلی است و همه مردم و مسئولان مکلف به ایفای نقش در حفظ آن هستند و به عبارتی در این حوزه باید از همه ظرفیت‌ها بهره گرفت تا بهره برداری بی رویه و ورود خسارات محیط زیستی توسط فعالیت های انسانی، سبب نگرانی در تحقق حقوق نسل های آینده ساکن در استان نشود.

اینجانب ضمن تبریک روز جهانی محیط زیست و آغاز هفته ملی محیط زیست به همه تلاشگران این عرصه تشکل‌های مردم‌نهاد محیط زیستی، فعالان رسانه و همه کسانی که به هر نحو در راستای حفاظت و حراست از محیط زیست و ترویج فرهنگ محیط زیستی اقدام می‌کنند، از زحمات و تلاش‌های بی شائبه خادمان مردم در مجموعه اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان در راستای تعالی و حفاظت مجدانه از محیط زیست تقدیر و تشکر می کنم.

علیرضا قاسمی‌فرزاد

استاندار همدان

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی