استاندار : جذب اعتبارات صنعتی سفر هیات دولت به همدان، این حوزه را از رکود خارج می کند

 169990907.jpg

استاندار همدان به تخصیص رقم چهار هزار میلیارد ریالی سفر رئیس جمهور و هیات دولت به این استان در بخش صنعت اشاره کرد و گفت: جذب این میزان اعتبار سبب تحول و رفع مشکلات زیرساختی ، توسعه سرمایه گذاری و احیای واحدهای صنعتی در نواحی و شهرک های صنعتی این استان خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جمع برخی فعالان اقتصادی همدان با حضور وزیر صمت اظهار داشت: انتظار می رود که با هدف توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه تامین برق و ایجاد تصفیه خانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان ، برای جذب کامل این میزان مبلغ از محل سفر رئیس جمهور اقدام شود.

وی شعار محوری امسال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر "تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین"  را یادآور شد و افزود: با توجه به بحران کمبود آب در استان همدان رویکرد فعالیت های استان باید از کشاورزی و شیوه های سنتی به صنعتی سوق داده شود.

قاسمی فرزاد گفت: در یکسال گذشته با عزم، اراده، پیگیری ها و حمایت تام دولت از تولید کنندگان ۹۰ واحد صنعتی و معدنی راکد و نیمه تعطیل استان احیا شده است و واحدهای فعال نیز پویا تر به فعالیت خود ادامه می دهند.

وی درخواست کرد که در راستای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرهای بزرگ، واحدهای صنعتی به خصوص در حوزه فرآوری مواد غذایی و صنایع تبدیلی تاسیس شود.

استاندار همدان تصریح کرد: باید زمینه ای فراهم شود که بتوانیم بهتر از ظرفیت های چشمگیر مجموعه پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان و دانشگاه های استان برای تقویت حوزه صنعت، ارتقای کیفیت تولید، جلوگیری از خام فروشی و افزایش بهره وری استفاده شود.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه در بحث تامین مالی صنایع مشکلاتی در سیستم بانکی وجود دارد و بانک ها به وظایف خود به درستی عمل نمی‌کنند، تاکید کرد: عملکرد هر بانک در حوزه پرداخت تسهیلات هر سه ماه یک بار باید رصد و مورد ارزیابی قرار گیرد و حتی گزارش این نظارت ها نیز در اختیار  رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت ارایه شود تا بتوان با احساس مسئولیت بیشتر بانک ها و جذب تسهیلات بانکی بخشی از مشکلات واحدهای صنعتی مرتفع شود.

وی، عدم فروش و از دست دادن بازار محصولات چینی و بهداشتی شهر لالجین به دلیل افزایش قیمت تمام شده محصولات و نیز گرانی سوخت را نیز از عمده مشکلات این شهر صنعتی ذکر کرد و اظهار داشت: هدایت سرمایه گذاران بزرگ به مناطق ویژه اقتصادی جهان آباد با ۸۰۰ هکتار زمین، پیگیری شده که البته برای استقرار سرمایه گذار نیاز به حمایت های ویژه مقام وزارت دارد.

استاندار همدان همچنین به برخی نیازهای مهم در حوزه صنعت استان اشاره کرد و گفت: تسریع در واگذاری شهرک های صنعتی، تامین مالی ۱۰ واحد بزرگ صنعتی و فراوری معدنی و همچننی تکمیل زنجیره فولاد، تعیین تکلیف معدن سنگ آهن محمودآباد شهرستان اسدآباد با ۶ سال رکود و ایجاد زیرساخت‌ها و واگذاری ناحیه صنعتی قروه درجزین نیاز به صدور دستور از مقام عالی این وزارتخانه دارد که انتظار می رود در سفر امروز محق شود.

قاسمی فرزاد همچنین از وزیر صمت خواست که در تامین اعتبار برای اجرای طرح های توسعه و ایجاد زیرساخت ها در صنایع هایتک یا برتر در شهر همدان که تاکنون ۵۰ هکتار آماده سازی شده است، نیز توجه ویژه شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ایجاد ۲۳ هزار و ۵۰۰ شغل طی سال جاری در بخش های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، معدنی و خدماتی استان با رویکرد خصوصی سازی و در قالب تعاونی در دستور کار قرار دارد، افزود: تاکنون رقمی حدود ۱۳ هزار شغل معادل ۵۵ درصد این سهیمه تعیین شده در استان محقق شده است.

 

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی