استاندار همدان: بازارچه های صنایع دستی اطراف غار علیصدر ایجاد شود

170419889.jpg

استاندار همدان بر ضرورت بهره مندی بیشتر از ظرفیت های متعدد در حوزه صنایع دستی تاکید کرد: ایجاد بازارچه های صنایع دستی در اطراف غار غلیصدر به عنوان یک نقطه مهم گردشگری و پربازدید در معرفی ، فروش و رونق بیشتر محصولات بومی این استان ضروری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در نشست با هنرمندان، تولیدکنندگان و فعالان صنایع‌دستی استان، صنایع‌دستی را تبلور فرهنگ، هنر، سنت و رسوم زندگی مردم دانست و اظهار داشت: گفت: البته باید سعی شود

که بازارچه های دائمی برای عرضه محصولات صنایع‌دستی هنرمندان استان در تمام اماکن فرهنگی و گردشگری در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: در اماکن گردشگری و فرهنگی باید تمام داشته‌های استان همدان که صنایع‌دستی متنوع بخشی قابل توجهی از آن است به گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

وی با اشاره به ظرفیت خوب غار علیصدر در جذب گردشگران داخلی و خارجی گفت: به نظر می رسد تاکنون از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده و شرکت علیصدر باید بازارچه دائمی محصولات صنایع‌دستی را در کنار این غار زیبا ایجاد کند.

قاسمی‌فرزاد افزود: حمایت از زنان کارآفرین به ویژه افرادی که در حوزه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند، یکی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم است و در زمینه هر اقدامی نیاز باشد انجام خواهد شد.

حمایت دولت سیزدهم از تولیدکنندگان صنایع دستی

قاسمی‌فرزاد گفت: نگاه دولت سیزدهم توجه ویژه به بخش تولید است و حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی نیز در همین راستا صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ایران در صنایع‌دستی نسبت به کشورهای جهان مزیت نسبی دارد و با حمایت دولت سیزدهم عرصه تولید و عرضه این‌گونه محصولات را گسترش می‌یابد.

تاکید بر احیای صنعت چرم استان

استاندار همدان تولیدات چرمی را یکی از صنایع‌دستی مهم و معروف همدان دانست و ابراز گلایه کرد که چندان به صنعت چرم استان توجه نشده است که این هنر صنعت اشتغالزا و سودآور نیازمند گسترش صادرات است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: فرش همدان جایگاه خودش را باید پیدا کند و فرش نیز به عنوان یک هنرصنعت با قدمتی دیرینه باید احیا شود.

استاندار همدان بیان کرد: استان همدان با ۲ شهر جهانی صنایع‌دستی ملایر و لالجین در حوزه مبل و منبت‌ و سفال در سطح دنیا مطرح است و باید از این ظرفیت بیشترین بهره را برد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی