استاندار همدان: بانوان در سازندگی جامعه نقش آفرین و موجب اعتبار آن هستند

169742215.jpg

استاندار همدان گفت: نقش مادر و همسر یک‌نقش بی بدیل است و زنان به عنوان هسته محوری خانواده به صورت مستقیم و غیر مستقیم در سازندگی جامعه تاثیرگذار و موجب اعتبار آن هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید دفتر امور زنان و خانواده استانداری همدان با تاکید بر اینکه اگر خانواده در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرد در نتیجه ایفای نقش درست مادری است، افزود: بانوان عمود خیمه در خانواده هستند که نقش بسیار موثری در حفظ و استمرار مسیر درست زندگی و خانه را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه بانوان نیمی از جمعیت موثر جامعه را تشکیل می دهند، اظهار داشت: نقش و جایگاه اساسی و محوری بانوان در خانواده در همه ادیان، ملل و فرهنگ‌ها بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: مادران و همسران شهدا در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های جنگ و نیز در تربیت فرزندان صالح نقشی اساسی ایفا کردند. 

نماینده عالی دولت در استان همدان با اشاره به لزوم تقویت بنیان خانواده از طریق حمایت از بانوان، تصریح کرد: دشمنان برای رسیدن به اهداف خود و تضعیف بنیان خانواده از ترفندها و دسیسه های مختلفی با بهره‌گیری از فضای‌ مجازی و رسانه‌ای استفاده می‌کند.

قاسمی فرزاد افزود: در ادبیات دینی، قرآن، سیره پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع) ،امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره بر توجه به نهاد خانواده تصریح و تاکید شده است.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به تدوین سند فرهنگی استان در شورای فرهنگ عمومی، گفت: زمینه سازی برای پیگیری و اجرای دقیق این سند فرهنگی از جمله وظایف و ماموریت های اداره کل امور بانوان استانداری است.

قاسمی فرزاد بر توجه به زمینه‌های فرزند آوری و ازدیاد جمعیت، مسایل نهادهای حمایتی، اشتغال آفرینی و تامین نیازهای زنان سرپرست خانوار، تقویت سمن های مربوط به بانوان، رسیدگی به سمن های مرتبط با بیماری های خاص بانوان به عنوان دیگر ماموریت ها و اولویت های دفتر امور زنان و خانواده استانداری تاکید کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای بانوان و رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله اولویت‌های اصلی و نخست دولت سیزدهم است، اظهار داشت: هرم سنی جامعه ایران در حال پیر شدن است و افزایش جمعیت باید محور فعالیت اداره کل امور بانوان در استانداری قرار گیرد.

169742217.jpg

169742216.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی