استاندار همدان: بزرگداشت مفاخر استان با جدیت دنبال می شود

 170235227.jpg

استاندار همدان گفت: با توجه به وجود مفاخر بزرگ در استان همایش ملی «هزاره ها» برای بزرگداشت و تجلیل و تکریم این مفاخر با جدیت و قوت دنبال خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آیین بزرگداشت سیدجمال الدین اسدآبادی اظهار داشت: یکی از افتخارات خوب استان همدان راه اندازی بنیاد مفاخر بود، چرا که همدان دارای مفاخر بزرگی است که در توسعه و ترویج فرهنگ و غنای آن نقش برجسته ای داشتند اما همچنان گمنام هستند.

وی اظهار داشت: بنیاد مفاخر با تدبیر دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با هدف تجلیل از بزرگان در همدان تشکیل شد که همدان از استان های پیشگام در راه اندازی این بنیاد در کشور محسوب می شود.

استاندار همدان ادامه داد: برگزاری یک «هزاره» برای تجلیل از مفاخر استان همدان در نظر گرفته شده که برگزاری این مراسم به تقویت بنیادها و بنیان فرهنگی استان مان بسیار کمک می‌کند.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: رویکرد دیگر از برگزاری این برنامه ها پرداختن به علما، بزرگان و مفاخر بزرگ معاصر که در بین ما زندگی می کنند و منشاء اثر هستند است.

وی با بیان اینکه همه نهضت های اسلامی و دینی مرهون تلاش سید جمال الدین اسدآبادی است گفت: این مرد بزرگ حدود ۱۵۰ سال پیش به دنیا آمد و در عمر پر خیر و برکت خود توانست آثار ارزشمندی به جا بگذارد.

استاندار همدان افزود: وحدت در جهان اسلام مهمترین مولفه در تفکر سید جمالدین اسدآبادی است که در نقطه مقابل تفکر و هدف استعمار پیر و مستکیران جهان مبنی بر تفرقه و واگرایی قرار دارد.

قاسمی فرزاد اضافه کرد: امروز از بروز تفرقه و نفاقی که مستکبران در جهان اسلام و بین کشورهای مسلمان ایجاد کردند ما رنج می بریم دشمنان اسلام از مسلمانان علیه خودشان ابزار درست می کنند مثل داعش که زائیده تفکر تفرقه گرایی است.

وی با عنوان اینکه این مرد بزرگ به شایستگی بحث وحدت اسلام و مقابله و مبارزه با استعمار را مطرح کردند گفت: برای سید جمال الدیسن اسدآبادی باید کنگره بزرگ جهانی برگزار کرد و در طراحی برنامه باید از این مرد بزرگ به عنوان بیدارگر مشرق زمین یاد و تجلیل شود.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: این سید بزرگ پایه گذار نهضت اسلامی بود و کار نیمه تمام او توسط امام راحل با تاسی به انوار قدسی و الهی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، محقق شد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی