استاندار همدان: تحقق ۴۵ درصدی اهداف صادراتی همدان در ۷ ماه ابتدایی سال‌جاری

335364.jpg

استاندار همدان از افزایش صادرات همدان از حیث ارزش و اعتبار طی سال جاری خبر داد و گفت: طی هفت ماهه امسال ۴۵ درصد هدف گذاری صادراتی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری این حوزه در استان محقق شده است.

به گزارش روابط عمومی استانداری همدان ،علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه شنبه در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی استان همدان اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت کالاها در سطح جهانی، ارزش صادرات در بعضی از اقلام ممکن است دارای تراز منفی باشد.

وی بخشی از کاهش صادرات را بدلیل کاهش قیمت‌ها در بازارهای جهانی برشمرد و افزود: به دلیل سیاست های جهانی کاهش صادرات گاها اجتناب ناپذیر است.

مقام عالی دولت در استان همدان با تاکید بر توجه به ارزآوری در حوزه گردشگری،گفت: با افزایش میزان گردشگران می توانیم در کنار صادرات محصولات در حوزه گردشگری نیز ارزآوری داشته باشیم.

استاندار همدان گفت: آنچه که فعالان اقتصادی در این جلسه مطرح کردند مشکلات مربوط به پیمان سپاری ارزی است و مقرر شد مشکلات در نامه ای به رییس جمهور مطرح شود.

تشکیل مرکز مدیریت صادرات و واردات در همدان

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: مقرر شده تا در راستای ارتقای کمی و کیفی صادرات، مرکز مدیریت صادرات و واردات در استان شکل بگیرد و برهمین اساس شرکت های بزرگ صادر کننده و تولید کننده به سمت بازار سرمایه سوق پیدا کنند و از این محل مورد حمایت قرار می گیرند.

استاندار همدان تصریح کرد: مرکز مدیریت صادرات همدان باید با شیوه های علمی اداره شود تا بیشترین بهره وری را برای تولید کنندگان به همراه داشته باشد.

وی با تاکید بر حمایت از شرکت های حمل و نقل بین المللی، اظهار کرد: با تقویت ناوگان حمل و نقل بین المللی در استان و حمایت این مجموعه از سوی اتاق بازرگانی و دستگاه های استانی محصولات صادراتی می تواند مستقیم از همدان به کشورهای هدف صادر شود.

استاندار همدان نقش بسته بندی را در ارتقای صادرات کالا چشمگیر دانست و افزود: بسته بندی محصولات نقش موثری در افزایش صادرات منطقه دارد و از بازگشت کالاها به دلیل آسیب دیدگی یا فروش نرفتن جلوگیری می کند.

استاندار همدان با تاکید بر زمینه سازی برای افزایش صادرات اظهار کرد: هیات های تجاری با هدف افزایش تعامل و ارتباطات و همکاری های اقتصادی باید به کشورهای هدف و منطقه از قبیل ازبکستان، عمان و عراق اعزام شوند.

قاسمی فرزاد گفت: سیاست دولت افزایش صادرات است و برهمین اساس باید برنامه ریزی شود تا انواع محصولات کشاورزی، معدنی، صنعتی و خدمات فنی همدان به سایر استان‌ها نیز صادر شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی