استاندار همدان: توسعه حمل‌ونقل عمومی نقش موثری در کاهش ترافیک شهر همدان دارد

 d45c0e26-1f31-46ca-ba11-82f003f074d5.jpg

استاندار همدان گفت: حجم انبوه خودروها در خیابان‌های شهر همدان باید مدیریت شود و توسعه حمل‌ونقل عمومی نقش موثری در کاهش ترافیک این شهر دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در شورای ترافیک و حمل و نقل استان همدان افزود: پلیس راهور برای اجرایی کردن برنامه‌ها و کنترل ترافیک شهری باید ورود جدی داشته باشد.

وی تصریح کرد: برنامه‌های کنترل ترافیک شهر همدان در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شود تا هرچه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات ترافیکی باشیم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه مردم از خودروهای عمومی برای تردد داخل شهر استفاده کنند، عنوان کرد: باید خودروهای عمومی را با ارائه برنامه‌های تشویقی پای کار آورد و با رانندگان کم کار برخورد جدی کرد.

وی اضافه کرد: پلیس راهور در گام نخست باید جلوی پارک های غیراصولی خودروها را بگیرد و در آستانه آخرین ماه سال و پیش از عید نوروز باید طرح اضطراری ترافیک شهری در همدان اجرا شود.

استاندار همدان تاکید کرد: بارش‌های اخیر نزولات آسمانی نیز نقش زیادی در افزایش حجم ترافیک شهری همدان داشته و مشکلات این بخش را دوچندان کرده است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از خودروهای عمومی تقویت شود، افزود: وضعیت تعداد اتوبوس‌های شهر همدان بد نیست اما باید بخش اتوبوسرانی تقویت شود.

قاسمی‌فرزاد بیان کرد: استفاده از خودروهای شخصی تک سرنشین خوش‌آیند نیست و با کمک رسانه‌ها می‌توان مردم را به استفاده از حمل و نقل عمومی ترغیب کرد.

وی اظهار داشت: از دوشنبه هفته آینده ساعات کاری ادارات به حالت اولیه بازمی‌گردد و باید تا آن زمان برنامه‌های جدید کنترل ترافیک شهر همدان اعمال شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه با هرگونه ورود به طرح ترافیک باید قاطعانه برخورد شود، تاکید کرد: با توجه به خریدهای آخر سال و افزایش حجم ترافیک شهری باید از همه ظرفیت‌ها از جمله فضای مدارس و ادارات با رعایت نکات ایمنی برای پارک خودرو استفاده کرد.

وی با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای خدمت رسانی به مردم استفاده شود، گفت: باید برای برون رفت مقطعی فرهنگسازی شود تا مردم به جای استفاده از خودرو شخصی از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی