استاندار همدان خبر داد؛ تحویل پرونده «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به یونسکو

image_2022_6_9-12_22_53_121_7N4.jpg

استاندار همدان از تحویل پرونده «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» به یونسکو خبر داد و گفت: پرونده ثبت‌جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» گستره‌ای از محوطه باستانی هگمتانه، میدان مرکزی شهر، بازار تاریخی همدان، آرامگاه بوعلی‌سینا و خیابان‌های تاریخی این محدوده را شامل می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در جمع خبرنگاران بیان کرد: امیدواریم ثبت جهانی این پرونده با مشارکت همه مسؤولان محلی، شهروندان و ساکنان شهر تاریخی همدان در آینده نزدیک محقق شود.

وی افزود: هر سال هر کشور یک سهمیه برای ثبت جهانی دارد، که سهمیه ایران برای سال آینده پرونده «منظر فرهنگی و تاریخی از هگمتانه تا همدان» خواهد بود.

استاندار همدان گفت: امیدواریم و بر اساس پیش بینی وزارت میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ظرف تابستان ۱۴۰۲ این یادمان ارزشمند تاریخی قبت جهانی شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی