استاندار همدان: مسیر غار علیصدر ایمن سازی شود

 170124518_1.jpg

استاندار همدان بر ضرورت آماده سازی ، ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز مسیر غار جهانی علیصدر برای ورود گردشگران و مهمانان به این جاذبه مهم گردشگری در استان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در یازدهمین جلسه کمیسیون ایمنی راه‌های استان اظهار داشت: در راستای کاهش تصادفات جاده ای محور علیصدر کمیسیون ایمنی راه های استان باید اتخاذ کند تا خودروهای حمل سوخت از این مسیر تردد نکنند.

محور غار علیصدر از بلوار نجفی شهر همدان تا غارعلیصدر کبودرآهنگ به طول ۷۰ کیلومتر و تا ابتدای بیجار به طول حدود ۱۰۰ کیلومتر به صورت دوطرفه است.

رییس پلیس راه استان همدان پیش تر اعلام کرده بود که سالانه ۴۰ نفر در این مسیر ۱۰۰ کیلومتری جان خود را از دست می دهند که این رقم آمار بسیار بالایی به نسبت پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه های استان همدان است.

به گزارش ایرنا، غار علیصدر به عنوان شگفت انگیزترین غار آبی جهان، تنها غار تالابی کشور به شمار می رود و بر اساس تحقیقات کارشناسان مطرح زمین شناسی دنیا یکی از بی نظیر ترین و بزرگ ترین غارهای آبی جهان است که شکل گیری آن به دوره ژوراسیک دوره دوم زمین شناسی بر می گردد.

استاندار همدان همچنین گفت: طرح آماده سازی مجتمع های خدماتی، رفاهی فعال در محورهای مواصلاتی استان همدان با انجام تمهیدات ویژه برای پذیرایی از مسافران نوروز ۱۴۰۲ آغاز شود.

وی تصریح کرد: نظارت‌ و بازدیدهای لازم بر وضعیت مجتمع‌های خدماتی رفاهی و رستوران‌ها از امروز شروع شود و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات در سفرهای نوروزی در نظر گرفته می‌شود.

قاسمی فرزاد ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سفرهای نوروزی و درجهت کاهش تصادفات در ۳۰ کیلومتری شهرهای استان، توقف‌گاه یا استراحت‌گاه‌هایی ایجاد می‌شود.

استاندار همدان تصریح کرد: بازدید، نظارت و بررسی وضعیت مجتمع‌های خدماتی و رستوران‌ها، باید طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده از هم اکنون انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۲۹ نقطه حادثه خیز در استان همدان شناسایی شده است افزود: ۳۲۳ میلیاردتومان اعتبار از محل مصوبات سفر رئیس جمهور به همدان برای ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز استان اختصاص یافته است.

استاندار همدان اظهار داشت: در چند روز گذشته با وجود بارش نزولات آسمانی شاهد بودیم که با اقدامات مجموعه‌های راهنمایی و رانندگی، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و هلال احمر استان مشکل خاصی در زمینه تردد در مسیرها و راه‌های اصلی نداشتیم‌ و راننده‌ها نیز از وضعیت راه‌ها رضایت داشتند.

قاسمی فرزاد تاکید کرد: روشنایی لازم برای زیرگذر تازه تاسیس صالح‌آباد تامین شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی