استاندار همدان: ۱۰۷ هزار واحد مسکن روستایی استان مقاوم‌سازی شد

170293920.jpg

استاندار همدان گفت: ۱۰۷ هزار واحد مسکن روستایی در این استان بازسازی، مقاوم‌سازی و نوسازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نشست با مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن استان به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دهه حساب ۱۰۰ امام خمینی (ره) (۲۱ تا ۳۱ فروردین)، افزود: روزهای آینده خبر خوشی برای مردم استان همدان در حوزه مسکن خواهیم داشت.

وی تصریح کرد: توانمندسازی محله‌ها و مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، در دستور کار جدی بنیاد مسکن استان همدان قرار دارد.

استاندار همدان اظهار کرد: وام مسکن مورد تأکید جدی قرار خواهد گرفت تا بتوان طبق پیش‌بینی‌ها، در گام نخست هشت هزار و سپس ۱۱ هزار مسکن را تأمین کرد.

وی با گرامیداشت سالگرد صدور فرمان حضرت امام خمینی(ه) برای تأسیس بنیاد مسکن و دهه حساب ۱۰۰، افزود: از ظرفیت بنیاد مسکن در راستای توانمندسازی محله‌ها که مورد تأکید رهبر فرزانه انقلاب است، استفاده شود.

به گفته قاسمی‌فرزاد بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، رفع مسایل و مشکل‌های جامعه که پیش از انقلاب دچار ضعیف شمردن از نظر مادی و فرهنگی بود، در دستور کار جدی نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفت.

استاتدار همدان یکی از بنیان‌ها و بنیادهای خیر بنا نهاده شده توسط امام خمینی(ره) را ساخت مسکن برای محرومان و مستضعفان عنوان و اضافه کرد: بنیاد مسکن به عنوان یک نهاد بسیار چالاک، پُرکار، اعتقادی و جهادی، هر کجا ورود کرده، منشاء خدمات و اثر بوده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در حوزه بنیاد مسکن شاهد تلاش و پویایی در عرصه‌های مختلف هستیم، گفت: باید برای انجام مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بود، تلاش شود تا مردم در مواقع بحرانی دچار آسیب نشوند.

وی یادآور شد: طبق هدفگذاری‌، تمامی خانه‌های غیرمقاوم در روستاها، مقاوم‌سازی و بازسازی خواهد شد.

استاندار همدان تاکید کرد: بنیاد مسکن استان همدان اقدام‌های خوب و تأثیرگذاری در راستای مقاوم‌سازی، بازسازی و بررسی و بازنگری طرح‌هادی در روستاها انجام داده که قابل تقدیر است.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: همدان از دیرباز در زمینه تأمین زمین دارای مشکل‌هایی بود که در یک سال و نیم اخیر و برای طرح نهضت ملی مسکن، اقدام‌های خوبی در راستای رفع این معضل در دستور کار قرار گرفته شد.

وی با بیان اینکه طرح جامع پس از چندین سال بلاتکلیفی بازنگری شد، افزود: در این رابطه ۹۰۰ نکته مسأله‌ساز بررسی و مشکل آن‌ها رفع شد و با این طرح حدود ۲ هزار هکتار زمین به شهر همدان اضافه شد.

استاندار همدان گفت: با توجه به چالاکی و توانایی بنیاد مسکن و بدنه کارشناسی آن توافق‌های تأمین زمین شهرهای زیر ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار نفر جمعیت، به بنیاد مسکن واگذار شده است.

قاسمی‌فرزاد یادآور شد: در بحث آماده‌سازی اراضی در نظر گرفته شده برای طرح نهضت ملی مسکن، از توانایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بهره‌گیری خواهد شد.

170293919.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی