عیدانه‌ی استاندار در آغاز سال جدید؛ ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان

image_2022_3_30-14_12_25_669_iGG.jpg

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در جلسه شورای اداری استان، گفت: در مجموع ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان اختصاص یافته است.

استاندار همدان، گفت: رهبر انقلاب در پیام نوروزی پنج ویژگی را برای دولت مردمی بر شمردند که حائز اهمیت‌اند. دولت سیزدهم متفاوت است و ریل‌گذاری جداگانه‌ و چرخش گفتمانی نسبت به دولت‌ قبل دارد.

وی افزود: دولت امیدآفرین است، اقداماتی که انجام داده، باعث شکل‌گیری امید و نشاط در جامعه شده است. دولت پر تحرک است، اقدامات چند ماهه دولت سیزدهم گواه بر تحرک و فعالیت آن است. دولت عمل‌کننده است، دولت سیزدهم به دنبال گشایش و جهش در امور است.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: همراهی و همکاری اعضای ستاد اجرایی سفر استان در راستای فراهم کردن فضایی مناسب برای مسافران نوروزی، قابل تقدیر و تشکر است.

وی با اشاره به وحدت و انسجام بین مجموعه مدیریتی استان، گفت: خارج از استان نیز همراهی، همدلی و وحدت بین ارکان نظام را تایید می‌کنند، ضروری است این وحدت حفظ و در راستای توسعه استان استفاده شود.

وی اقدامات دستگاه‌های عضو کمیته راهبری استان را قابل توجه دانست و گفت: در راستای کنترل و نظارت، اقداماتی انجام داده‌اند که باعث شد میزان تصادفات و حوادث بیش از پیش کاهش یابد.

وی گفت: تلاش شده صددرصد انتصابات مدیران استان از ظرفیت‌‌ها و نیروهای بومی باشد.

وی افزود: تقریبا ۹۰درصد انتصابات مدیران و مسئولان استانی قطعی شده و ۱۰ درصد آن نیز در دست انجام و فرآیند اداری است.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: ۶۸۰ هکتار زمین در همدان و ۴۲۰هکتار دیگر برای ۳۱ شهر در استان به محدوده شهرها الحاق شده، تا در راستای تامین زمینِ نهضت ملی مسکن مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان، گفت: اراده وزارت نیرو در سال جدید، رفع و حل مشکل آب شرب شهرهای استان و شهر همدان است. با اعتباراتی که جذب شده، در‌ راستای تامین اعتبارِ پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان مشکل خاصی وجود ندارد.

وی افزود: طی پیگیری‌های انجام شده، سال گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان از یک سو، ‌۳۰۰ میلیارد تومان دیگر از سوی دیگر و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به پروژه انتقال آب از سد تالوار به شهر همدان اختصاص یافت. در آغاز سال جدید طی جلسه‌ای با مدیرعامل جدید شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، مقرر شد ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر به این پروژه تزریق شود تا هرچه سریع‌تر به اتمام برسد.

استاندار همدان تاکید کرد: رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازیِ مصرف بهینه آب توسط مردم اقدام کنند.

قاسمی‌فرزاد در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده در سال گذشته پرداخت و گفت: راه‌اندازی پرواز‌های فرودگاه همدان، از جمله اقداماتی بود که در راستای توسعه استان در ماه‌های پایانی سال گذشته انجام شد.

وی در این راستا افزود: با توجه به اینکه اهداف اقتصادی و توسعه استان مد نظر است، ضرورت دارد با همراهی سرمایه‌گذاران استان، یک خط ایرلاین برای فرودگاه بین‌المللی همدان ایجاد شود.

استاندار همدان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همراهی و همکاری خوبی با مجموعه مدیران و فرمانداران استان دارند.

وی تاکید کرد: از ظرفیت نمایندگان مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی در راستای توسعه استان استفاده می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: سند عملیاتی یک‌ساله توسعه استان تدوین و ابلاغ شده است، و به تفکیک شهرستان‌ها نیز باید اجرای و عملی شود.

وی گفت: شعار سال از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که تولید باید بر پایه دانش‌بنیان و ایجاد اشتغال باشد، سرلوحه کلیه امور در بحث تولید در استان خواهد بود.

وی گفت: تکیه بر فناوری‌های دانش بنیان، هوشمندسازی، ارائه خدمات برتر، تنوع‌بخشی به اقتصاد استان، توجه به پیشینه تمدنی در دستور کار جدی برنامه‌های عملیاتی توسعه استان قرار دارد. مجموعه‌هایی که در زمینه دانش‌بنیان فعالیت دارند، در یک مجموعه گردآوری و از ظرفیت آن‌ها در راستای توسعه استان و حمایت از تولید استفاده می‌شود.

وی همچنین از ابلاغ اقدامات محوری و اولویت‌دار در استان خبر داد و گفت: ومحوریت برنامه‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها در دست تدوین است و پس از تکمیل، به کلیه دستگاه‌های اجرایی و مدیران و فرمانداران ابلاغ خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به اقدامات ستاد‌های مختلف در استانداری، گفت: آرامشِ حاکم بر بازار قبل از نوروز استان، مرهون تلاش و کوشش‌‌هایی بود که توسط ستاد تسهیل، کارگروه اقدام مشترک و تنظیم با زار و اعضای این کارگروه‌ها انجام گرفت.

image_2022_3_30-14_28_37_291_91B.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی