معاون رییس جمهور تصریح کرد: تحقق 90درصدی تبدیل وضعیت ایثارگران در استان همدان

170141196.jpg

معاون رییس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در بخش تبدیل وضعیت ایثارگران در استان همدان شاهد تحقق ۹۰ درصدی این طرح هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، سید امیرحسین قاضی ‌زاده هاشمی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران روز چهارشنبه در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری همدان افزود: باید در حوزه های تعاونی و یا کارآفرینی، زمینه اشتغال ایجاد شده و سپس خانواده های ایثارگران به کارگرفته شوند.

وی همدان را در معرفی فرهنگ ایثار و شهادت موفق ترین استان کشور دانست و تاکید کرد: مصوبات شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هر استان به مثابه مصوبه هیات وزیران است. این شورا قرارگاه عملیاتی و فرهنگی استانی و شهرستانی است و نقش شورای تامین را در بخش فرهنگی برعهده دارد و برای ابلاغ مصوبات این شورا، پیوست بودجه ای نیز وجود دارد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: هر چند سرکشی به خانواده شهدا و ایثارگران بر عهده آحاد مردم و مسئولان جامعه است اما بر اساس «طرح سپاس» که از سوی معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است مدیران دستگاه های اجرایی موظفند به دیدار خانواده های شهدا و ایثارگران بروند و از آنها عیادت کنند.

قاضی زاده هاشمی یادآور شد: خانواده شهدا بهترین دلسوزان نظام و جامعه هستند و سرکشی به آنها به صورت مستمر و نشستن پای درد دل آنها برای زنده نگه داشتن یاد ایثارگران و شهدا ضروری است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه اشتغال عزم برخی مدیران استانی بیشتر است، افزود: با توجه به تعداد بیکاران خانواده شهدا و ایثارگران که سه هزار و ۸۰۰ نفر هستند، در ۹ ماه اول امسال تعداد کمتری از این افراد به استخدام درآمده اند و از ۳۲۹ مجوز استخدام فقط ۱۰۹ مورد استفاده شده است و الباقی بلااستفاده مانده است.

وی با اشاره به اینکه بانک ها در اعطای تسهیلات اشتغال به ایثارگران تعلل می کنند، افزود: این در حالی است که تسهیلات اشتغال ۷ برابر شده و ۱۰ درصد منابع مربوط به اشتغال ایثارگران است.

قاضی زاده هاشمی گفت: در حوزه مسکن خانواده های ایثارگران در همدان در ۴۰ سال گذشته این عزیزان هیچ مسکنی دریافت نکرده اند و نیاز به اقدام جدی در این زمینه برای تامین مسکن بخصوص در مورد جانبازان بالای ۷۰ درصد ضروری است.

وی تصریح کرد: در مساله پرداخت خود اشتغالی خانواده‌های ایثارگران تجربه تلخی داریم، به طوری که این وام‌ها در بسیاری از موارد تبدیل به بدهی این خانواده‌ها شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگرانیادآور شد: در ساماندهی گلزار شهدای استان، از ۷۵۳ مورد ۷۳۴ مورد بازسازی شده و در سفر رییس جمهور ۱۵ میلیارد تومان برای این مهم درنظر گرفته شده است.

در این نشست علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان در سخنانی گفت: شهید همدانی از افتخارات بزرگ استان همدان است که ۶۰ سال عمر خود را در راه اعتلای فرهنگ و انقلاب اسلامی هزینه کرد و در همین راه هم به شهادت رسید.

وی تاکید کرد: برای رسیدگی به جانبازانی که اکنون در وضعیت سالخوردگی قرار دارند، نیاز ویژه ای به توجه در امور پزشکی و توانبخشی این عزیزان را طلب می کند.

در این جلسه همچنین مهدی ظفری مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در سخنانی خواستان برطرف شدن موانع پژوهشی در زمینه های مختلف شد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی