استاندار همدان: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اقدامی جهادی در راستای توسعه قاعده‌مند بافت روستا‌ها در دستور‌ کار خود قرار دهد

image_2022_4_10-14_21_15_57_Z6y.jpg

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، دکتر علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان در دیدار با مدیرکل و مدیران بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که به مناسبت سالروز افتتاح حساب شماره 100 به‌فرمان حضرت امام(ره) و تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اقدامی جهادی در راستای توسعه قاعده‌مند بافت روستا‌ها در دستور‌ کار خود قرار دهد

استاندار همدان گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در همان سال‌های نخست پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدبیر و دوراندیشی خود پایه‌های برخی از مهم‌ترین نهادهای انقلابی از جمله بنیاد مسکن را بنیان نهادند تا نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی سریع‌تر در مسیر ساختارمند شدن گام بردارد.

وی گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از بدو تاسیس تا کنون در راستای تحقق اهداف حضرت امام(ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی حرکت کرده است.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به عملکرد بنیاد مسکن استان، گفت: ارزیابی اقدامات عملکرد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان قابل تقدیر و رضایت‌ بخش است.

وی تاکید کرد: حوزه مقاوم‌سازی در روستا‌ها به شکل جدی‌تر در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان، با اهمیت خواندن حفظ بافت اصیل روستا‌ها، گفت: بنیاد مسکن باید در فرایند‌های عمرانی خود نسبت به حفظ بافت اصیل روستایی حساسیت ویژه‌ای داشته باشد؛ زیرا تبدیل چهره اصیل روستا به ساختارهای شهری، تبعاتی را در پی خواهد داشت. یکی از راه حل‌های حفظ ساختار و بافت روستایی اجرای طرح مسکن معیشت‌محور است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به زلزله‌خیز بودن کشور، ضرورت دارد که امر ساخت و ساز در روستاها با رعایت نکات علمی و فنی انجام گیرد.

وی افزود: تبدیل بی‌جا و شتاب‌زده روستا به شهر، آسیب‌های اجتماعی زیادی برای ساکنین آن در پی خواهد داشت.

قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: توازن در توزیع جمعیت، یکی از مسائلی است که باید مورد توجه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار گیرد.

وی در ادامه افزود: مدیران باید برای پایدارسازی جمعیت در مناطق روستایی علاوه بر سکونت‌گاه و ساخت منزل، سایر نیازمندی‌ها از جمله تامین اشتغال و زیرساخت‌هایی مانند آب را در نظر گیرند.

وی همچنین با نقش موثر خیرین در ساخت و ساز در روستا‌ها گفت: نباید در مسیر نقش آفرینی بنیاد مسکن از حضور فعال و موثر خیرین مسکن‌ساز غفلت کرد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت اقدامی جهادی در سال جدید توسط بنیاد مسکن استان، گفت: انتظار می‌رود در سال ۱۴۰۱، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اقدامی جهادی در راستای توسعه قاعده‌مند بافت روستا‌ها در دستور‌ کار خود قرار دهد.

وی تاکید کرد: باید پیوست‌های فرهنگی لازم، در ساخت‌و سازهای روستایی مد نظر بنیاد مسکن قرار گیرد؛ چرا که قوام و قوت فضای معنوی روستا‌ها حائز اهمیت است.

استاندار همدان در پایان لزوم تدوام همکاری و تعامل مثبت، بین بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را منشاء اقدامات بزرگی در استان دانست.

image_2022_4_10-14_21_13_781_Zfl.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی