مسافرت کرونایی و فقر فرهنگی؛ "اکثریت" قربانی ندانم کاری "اقلیت"

154b0a58-f769-44e4-b682-a1843746190f_1.jpg

شاید دردناک تر اینکه هنوز زمان دقیقی برای پایان این بحران نمی توان به صورت دقیق متصور کرد و معلوم نیست چه زمانی آرامش به زندگی برخواهد گشت و ماسک های پراسترس از چهره ها برداشته خواهد شد. 

کرونا ناشناخته است و کل جهان را درگیر گرده است و شاید هیچ نظام سیاسی و حتی درمانی تا الان نتوانسته پیروز واقعی در برابر بیناری خطرناک ناشناخته کرونا باشد و علیرغم همه تلاشها بالاخص ایثارگری کادر درمان توفیقات خوبی حاصل شد اما همچنان کرونا هست و مبارزه ادامه دارد .

اما نکته ای مهم و قابل تحلیلی رفتار اشتباه تعدادی از شهروندان است که این شرایط خاص را جدی نمی گیرند.

بعد از شرایط قرمز کرونایی و  اعلام تعطیلی یک هفته ای توسط ستاد ملی کرونا شاهد ترافیک وحشتناک خروجی های تهران به شمال بودیم موضوع مهمی که واکنش مردم را در فضای مجازی به دنبال داشت.

صحنه های ناراحت کننده ای که هم مردم را متعجب کرد و شاید آنهایی که مریض دارند و یا نزدیکان خود را از دست داده اند بیش از همه از این تصاویر ناراحت هستند و نکته مهم تر اینکه خیلی از مردم رعایت می کنند اما تاوان عملکرد و رفتار عده ای از شهروندان را می دهند که هنوز درک درستی از این شرایط ندارند و به نوعی اکثریت مردم قربانی رفتار اشتباه عده ای اندک هستند که مرگ را برای هموطنان از سفرشان هدیه می آورند و به هیچ چیزی پایبند نیستند و آرامش را از جامعه می گیرند و حتی نسبت به سلامتی خودشان بی تفاوت هستند ....

و به قول شاعر:
زین همرهان سست عناصر دلم گرفت
شیرخدا و رستم دستانم آرزوست

گفتند یافت می شود جسته ایم ما
گفت آنکه یافت می شود آنم آرزوست

به هر حال این روزهای تلخ می گذرد اما پشیمانی آن برای عده ای است که پروتکل ها را رعایت نمی کنند و برای سفر یک یا دو روزه به افزایش آمار ابتلایان و فوتی ها کمک می کنند و متاسفانه توجه چندانی به شرایط قرمز کرونایی ندارند و در هنگامی که تعطیلی اعلام می شود بار سفر می بندند و دل به دریایی می زنند که نتیجه آن مرگ هموطنان از میر وجوان تا ورزشکار و هنرمند و دیگر مردم عادی است  و امروز شرایط کشور یک شرایط خاص، خطرنک و بحرانی است که در گذشته سابقه نداشته است و همه باید این شرایط را درک کنیم و احساس مسئولیت کنیم و اجازه ندهیم عده ای سلامتی مردم با نادیده بگیرند و این اتفاقات تلخ را رقم بزنند.

همه ما شهروندان در برابر همدیگر مسئول هستیم و باید به سلامتی خودمان و جامه کمک کنیم و بی شک تا زمانی که نسبت به این همه هشدار و رعایت پروتکل ها بی توجه هستیم، کرونا و شرایط سخت آن را باید تحمل کنیم و همچنان از آرامش گذشته و آن هم ایام خوشی که با دوستان و بستگان و نزدیکان داشتیم محروم باشیم و همچنان زندگی را با استرس و ماسک های چند لایه ادامه دهیم.

نکته آخر اینکه تنها راه عبور از این شرایط رعایت پروتکل ها و پرهیز از تجمعات ، دورهمی ها و سفرهای غیرضروری است و همه ما باید برای عبور از این شرایط سخت یک سفیر سلامت و یک شهروند دغدغه مند و قانونمدار باشیم که در برابر سلامتی خودمان و دیگر شهروندان احساس مسئولیت می کنیم.

*اسدالله ربانی مهر _ رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان همدان

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی