به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان بهار، آیین افتتاح مرکز اورژانس ۱۱۵ شهر مهاجران با حضور دکتر فتحالله توسلی نماینده مردم شهرستانهای بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، ابراهیم لشکریآزاد فرماندار شهرستان بهار، حجتالاسلام کریمی امام جمعه مهاجران، کارخانهای رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، رئیس اورژانس استان، معاون فرماندار، بخشدار لالجین، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار و جمعی از مسئولان شهرستانی و محلی برگزار شد. این مرکز اورژانس با اعتباری بیش از ۱۷۰ میلیارد ریال احداث شده و با بهرهمندی از ۹ نفر نیروی انسانی و تجهیزات کامل امدادی و درمانی، جمعیتی حدود ۹ هزار نفر را تحت پوشش قرار میدهد و پیشبینی میشود سالانه به بیش از ۴۰۰ مأموریت امدادی پاسخ دهد.
این پروژه با پیگیریهای مستمر دکتر فتحالله توسلی در جذب اعتبارات ملی و با همکاری فرمانداری شهرستان بهار، دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مجموعه اورژانس به سرانجام رسیده و نقش مؤثری در ارتقای شاخصهای سلامت و ایمنی شهر مهاجران و مناطق پیرامونی خواهد داشت.
گفتنی است در راستای تکمیل این مرکز، یک دستگاه آمبولانس به ارزش ۱۱.۵ میلیارد تومان برای استقرار در پایگاه اورژانس مهاجران تأمین شده و همچنین ۲ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز و راهاندازی کامل این مجموعه اختصاص یافته است.

