استاندار همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات؛ پشتوانه دولت برای مذاکرات و مراودات

به گزارش اداره کل روابط عمومی استاندار همدان، مهندس شاهرخی، در نشست خبری ستاد انتخابات استان همدان با تاکید بر اینکه فاصله گرفتن از صندوق رای نه تنها مشکلی را حل نکرده بلکه به مشکلات نیز می افزاید، تصریح کرد: در سایه تحقق مشارکت حداکثری فرد اصلح انتخاب و امنیت ملی کشور تقویت می‌شود.

وی با تاکید بر تلاش همگان برای فراهم کردن زمینه حضور گسترده و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای، اظهار داشت: رای دادن روشی موثر برای بیان نظرات و سخن گفتن مردم است و اگر در انتخابات مشارکت حداکثری شکل نگیرد به طور طبیعی یک گروه اقلیت برای اکثریت تعیین تکلیف می‌کنند.

شاهرخی ادامه داد: اگر دولتی با پشتوانه کم بر مسند بنشیند دولت ضعیف خواهد بود بنابراین علاقه مندان به جمهوری اسلامی، توسعه و عمران کشور و منتقدان از طریق صندوق رای فرد مورد تایید خود را انتخاب کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه مقدمات انتخابات از یکسال پیش تدارک دیده شده است افزود: فرصت آزمون و خطا در انتخابات نداریم چرا که سهل انگاری آسیب وارد می کند بنابراین یکسال برنامه ریزی برای بهتر برگزار شدن این رویداد مهم در ۲۸ خرداد سالجاری صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد: همدان مهیای برگزاری انتخابات امن، سالم و قانونمند است و ما به سهم خود در بررسی و تایید صلاحیت ها سعی کردیم رقابت ها را به حداکثر برسانیم.

استاندار همدان معتقد است: مشارکت حداکثری، با انتخابات رقابتی رقم می خورد بنابراین زمینه حضور افراد با سلیقه های مختلف در چارچوب قانون در انتخابات فراهم شد.

شاهرخی با بیان اینکه رد صلاحیت داوطلبان روستاها سبب از حد نصاب افتادن ۱۷ روستا شد بیان کرد: فرمانداران نهایت همکاری با ستادهای انتخاباتی را برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی دارند.

وی افزود: مجریان انتخابات با بی طرفی کامل، دنبال برگزاری انتخابات امن، به دور از حاشیه ها ، سالم و با مشارکت حداکثری است.

استاندار همدان اظهار داشت: در همه مراحل انتخابات ملاک اعضای ستاد انتخابات همدان قانون بوده و در برابر رفتارهای غیر قانونی نیز می ایستد.

وی گفت: یکی از محورهای مهم قانون اساسی واگذاری امور شهر و روستا به مردم برای تصمیم گیری، تصمیم سازی و نظارت بر کارها است و امروز در راستای این اصل مترقی در کشور ۱۲۰ هزار عضو شورای شهر و روستا وجود دارد.

شاهرخی افزود: رای و انتخابات در جمهوری اسلامی اصل واقعی و تاثیر گذار است و با درک بالای مردم این آرا تاثیر گذار بوده و کسانی که مردم خواستند از صندوق خارج شد بنابراین انتخابات در ایران سالم برگزار می شود.

وی با بیان اینکه رای مردم تاثیرگذار است، اضافه کرد: شور و نشاط انتخاباتی در ادوار گذشته سبب شد که حتی مشارکت برای انتخاب رییس جمهوری تا ۸۵ درصد نیز افزایش یابد.

استاندار همدان افزود: برقراری نظام مقدس جمهوری اسلامی با نگاهی که امام راحل داشتند یک اصل محوری و مهم بوده که نشات گرفته از روح و نگاه بلند ایشان در شکل گیری و استقرار نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه جملات تاریخی از دوران شکل گیری و استقرار نظام داریم گفت: امام (ره) اعتقاد قاطع و عجیب به رای مردم داشت یعنی جمهوریت را باور داشت و آن را در کشور استقرار داد.

شاهرخی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب پیشنهادهایی برای استقرار نظام داده شد مثل جمهوری اسلامی دموکراتیک و امثالهم اما امام خمینی (ره) فرمودند: «جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و یک کلمه زیاد».

وی افزود: مردم سالاری دینی در نظام ما معنای دیگر جمهوری اسلامی است حضور مردم در پای صندوق رای برای تعیین سرنوشت خود بر اساس شریعت اسلام نگاه امام راحل بود.

شاهرخی یادآوری کرد: برای استقرار نظام اسلامی، قانون اساسی و نوع حکومت، رای مردم ملاک قرار گرفت و در قانون اساسی با این نوع نگاه واگذاری مسئولیت ها به طور مستقیم و غیر مستقیم با رای مردم صورت گرفت.e47a90b1-b272-453d-97a1-1252fc2c7902.jpg

استاندار همدان افزود: یک میلیون و ۴۲۵ هزار و ۹۷۰ نفر در استان همدان واجد شرایط رای دادن در ۲۸ خرداد سالجاری هستند و شمار رای اولی ها نیز ۳۰ هزار و ۹۰۲ نفر است.

وی داوطلبان شورای شهر در استان همدان را یک هزار و ۱۴۸ نفر برای ۱۷۴ کرسی دانست و گفت : بعد از انصراف و رد صلاحیت ها این رقم به ۹۴۶ داوطلب کاهش یافت.

شاهرخی با اشاره به اینکه استان همدان آماده برگزاری انتخاباتی پرشور ، سالم و قانونمند است افزود: ۲۹ هزار نفر به عنوان عوامل اجرایی با حضور در یک هزار و ۴۳۷ شعبه اخذ رای کار برگزاری انتخابات در استان را بر عهده دارند.

شاهرخی با قدردانی از تلاش برای تنویر افکار عمومی و ایجاد شور و نشاط بیشتر از سوی رسانه ها گفت: جامعه رسانه ای همدان متشکل از خبرنگارانی نجیب، دقیق و کم توقع بوده و بی حاشیه به انجام تکالیف می پردازند که از این ظرفیت باید مجموعه خدمتگزاران نظام اسلامی به خوبی استفاده کنند.

استاندار همدان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص پیگیری کارها و مدیریت استان گفت: بر اساس برنامه توسعه استان در سال ۱۴۰۰ برش ۹۰ روزه این برنامه ( پایان شهریور) مشخص شده و مدیران اجرایی استان بر اساس این برنامه با قوت و قدرت پیگیر اجرای آن هستند.

شاهرخی با تاکید بر اینکه از روز شنبه ( ۲۹ خرداد) روح تازه ای در روح مدیریت استان دمیده خواهد شد و پایانی برای فعالیت اجرایی استان متصور نیستیم ادامه داد: مدیران اجرایی با انسجام و کار و تلاش جدی و بر اساس برنامه مشخص شده استان از همه ظرفیت ها برای خدمت به مردم استفاده می کنند.

وی خاطرنشان کرد: تمام ظرفیت ها و امکانات از سوی مدیریت اجرایی استان برای پیگیری کارها و به سرانجام رساندن پروژه‌ها تا آخرین روز کاری ادامه داد و هیچ گونه خللی در روند فعالیت های مدیریتی استان ایجاد نمی شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس یازدهم شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۲۸ خرداد برگزار می‌شود.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی