استاندار همدان: محل جدید دانشگاه دی-هشت در استان طراحی می‌شود

169679887.jpg

استاندار همدان با اشاره به اینکه به دنبال طراحی و اجرای محلی جدید و مناسب برای استقرار دانشگاه دی-هشت در همدان هستیم، گفت: استان همدان آمادگی کامل برای مشارکت با سازمان همکاری‌های اقتصادی گروه دی-هشت (هشت کشور اسلامی در حال توسعه) و دانشگاه دی-هشت را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در دیدار با "ایسیاکا عبدالقادر امام" دبیرکل سازمان همکاری‌های اقتصادی دی-هشت و "عباس افخمی" رئیس دانشگاه بین‌المللی گروه دی-هشت، افزود: توجه به علم و دانش از تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی است و آنچه ما در عرصه جهانی به آن دست پیدا کرده‌ایم، حاصل توصیه‌ها و رهنمون‌های حکیمانه ایشان است. 

وی اظهار داشت: در ابتدای انقلاب اسلامی، از وابسته‌ترین کشورها بودیم، اما به واسطه رهنمون‌های حضرت امام‌ خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب امروز در علم و دانش در سطح بسیار بالایی در دنیا قرار داریم.

استاندار همدان ادامه داد: در ابتدای انقلاب اسلامی، پزشک‌هایمان از خارج از کشور وارد می‌شدند، این در حالی است که امروز پزشکان ایران اسلامی در زمره متخصصین سرآمد در جهان هستند.

وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۶۰ مرکز آموزش عالی و ۶۷ هزار دانشجو فعال هستند، تصریح کرد: به واسطه وجود نام و آرامگاه بوعلی‌سینا که در شهر همدان زیسته و از دنیا رفته، این شهر یک مرکز و قطب علمی برای کشور محسوب می‌شود.

قاسمی فرزاد گفت: تلاش می‌شود نام بوعلی‌سینا و آوازه پرافتخار او را زنده نگه داشته و راه او را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه استقرار دانشگاه دی-هشت در استان همدان، یک انتخاب به‌جا و مناسب بوده است، تاکید کرد: دولت توجه ویژه‌ای به دانشگاه دی-هشت در استان همدان دارد و در پی آن است تا محل مناسبی برای استقرار آن، طراحی و اجرا کند.  

استاندار همدان گفت: با توجه به اهمیت ویژه دانشگاه دی-هشت در استان، به دنبال آن هستیم تا با کمک و مساعدت‌های دانشگاه بوعلی سینا و دولت سیزدهم، یک هویت مستقل و جایگاه ویژه‌ای برای دانشگاه دی-هشت در نظر بگیریم.

وی افزود: استان همدان، آمادگی کامل برای همکاری با دانشگاه و سازمان همکاری‌های اقتصادی گروه دی-هشت، در راستای افزایش همکاری و ارتقا پذیرش دانشجو را دارد.

در بیستمین سالگرد تاسیس سازمان همکاری های اقتصادی «دی-هشت» (D-۸) در بیستم اکتبر ۲۰۱۷ میلادی که هشت عضو این گروه برای ایجاد یک دانشگاه بین المللی هم پیمان شدند و از میان ایران، اندونزی، مالزی، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، مصر و نیجریه، کشورمان به عنوان مقر اصلی این دانشگاه برگزیده شد و دانشگاه بوعلی سینا به عنوان «دانشگاه مادر» سرپرستی دانشگاه دی هشت را پذیرفت.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی