استاندار همدان: پروژه آبرسانی از سد تالوار باید تا دهه فجر تکمیل شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری، "علیرضا قاسمی فرزاد" در جلسه شورای حفاظت از منابع آبی استان همدان، اظهار داشت:‌ تامین آب آشامیدنی پایدار برای مردم از اولویت های استان است و متولیان بخش آب باید این موضوع را با همت و جدیت بیشتر دنبال کنند. 

وی افزود: طرح ضربتی تامین آب از طریق افزودن چند چاه جدید به مدار اجرا شده و مردم نگرانی در این خصوص نداشته باشند اما تامین منابع آبی پایدار برای همدان بسیار ضروری است.

استاندار همدان به شرکت آب منطقه ای ماموریت داد ظرف سه ماه خط انتقال آب از سد تالوار به همدان را تکمیل کنند تا در بهمن ماه این طرح افتتاح شود و همچنین به شرکت آبفا مهلت ۴۰ روزه داد تا چاه های جدید را به چرخه آبرسانی شهر همدان متصل کند.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه پروژه مذکور بسیار طولانی شده است، افزود: از روز دوشنبه هفته آینده به طور مستمر از این پروژه آبرسانی بازدید خواهیم کرد تا پیشرفت فیزیکی آن را مداوم از نزدیک مورد بررسی قرار دهیم.

او خاطرنشان کرد: کاهش حجم آب سد اکباتان فرصت خوبی برای لایروبی و حذف رسوبات انباشته شده است که باید از جوانب مختلف کارشناسی شود تا ضمن صرفه اقتصادی بهترین بهره وری را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان همدان به مردم اطمینان خاطر داد در طول روز قطعی آب نخواهیم داشت اما فشار شبکه های آبرسانی در شب مدیریت می‌شود.

وی مدیریت شرایط کم آبی استان را یک تکلیف برای مدیران این حوزه دانست و گفت: با همه توان باید برای خروج از این تنش تلاش کنیم تا مردم طعم خدمت صادقانه ای که دولت وعده داده را بجشند.

پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان از سال ۱۳۸۶ کلید خورد و به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان همدان ۶۳ درصد پیشرفت دارد.

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی