استاندار همدان‌: لازمه بهره‌وری و افزایش تولید، تبدیل‌وضعیت ساختارهای سنتی و دانش‌بنیان کردن تولید است

image_2022_6_16-7_39_19_642_JmY.jpg

استاندار همدان با اشاره به اینکه ساختارهای سنتی تولید منسوخ شده است، گفت: برای دستیابی به بهره وری بیشتر و همچنین رونق و توسعه اقتصادی، فرآیند تولید محصولات در استان باید براساس شیوه‌هایی نوین دانش بنیان مبتنی بر فناوری اصلاح و اجرایی شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری همدان، علیرضا قاسمی فرزاد در آئین تکریم و معارفه رئیس پارک علم و فناوری همدان و امضاء تفاهم‌نامه راه‌اندازی دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع غذایی استان همدان که با حضور دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های اخیر همواره بر تولید تاکید کرده اند و امسال نیز تولید مبتنی بر فناوری، دانش بنیان و اشتغال آفرین را مورد توجه و تاکید قرار دادند.

وی اظهار داشت: برای اثرگذار بودن حوزه تولید باید به سمت شیوه های نوین فناوری و دانش بنیان حرکت کنیم و لازمه آن نیز تغییر روند و هدایت ساختارهای سنتی تولید به سمت فناوری های نوین و شیوه های دانش بنیان است.

قاسمی فرزاد با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری باید با استفاده از دانش، بهره‌وری در تولید کالا را افزایش دهد، تصریح کرد: راه اندازی دهکده فناوری کشاورزی در استان همدان فصل جدیدی را در شکل گیری کشاورزی نوین با استفاده از روش های علمی آغاز می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برای رونق اقتصادی و تحقق شعار سال و فرامین رهبری چاره ای غیر از حرکت به سمت تولید دانش بنیان نداریم، خاطرنشان کرد: امروز در برخی از نقاط کشور با استفاده از دانش محققان و روش های نوین آبیاری کشاورزی، میزان مصرف آب برای تولید هر کیلوگرم گوجه فرنگی از ۲۵۴ لیتر به حدود ۳.۵ لیتر کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت در استان همدان با تاکید بر نگاه و توجه ویژه دولت سیزدهم و مدیران اجرایی استان به بحث تولید دانش بنیان، افزود: به طور حتم در جریان سفر رییس جمهور به این استان اعتبارات خوبی در این حوزه برای تحقق اهداف موردنظر اختصاص خواهد یافت.

وی ادامه داد: اولویت دولت سیزدهم برای رونق اقتصادی و در عرصه تولید توجه جدی به اصل فناوری های نوین و تولیدات دانش بنیان است که باید از همه ظرفیت های موجود برای تحقق آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه حمایت ها و پشتیبانی های مادی و معنوی از شرکت های دانش بنیان تاثیر ویژه ای در دستیابی به این اهداف دارد، اظهار داشت: تلاش می کنیم در سفر رییس جمهور به استان همدان، فضای فیزیکی مورد نیاز شرکت های فناوری تکنو را از ۵۰ هکتار به ۵۰۰ هکتار افزایش دهیم.

گفتنی است، تفاهم‌نامه راه اندازی دهکده فناوری کشاورزی استان همدان طی مراسمی با حضور استاندار و توسط معاون وزیر علوم و معاون اقتصادی استاندار همدان امضا شد.

image_2022_6_16-7_39_30_658_3nY.jpg

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی