شرح وظايف واحد های فرمانداری شهرستان کبودراهنگ

وظایف و اختیارات فرماندار

· 1- فرمانداران در قلمرو ماموریت خویش به عنوان نماینده عالی دولت ، مسئولیت اجرای سیاست های عمومی كشور در ارتباط با وزارتخانه ها و موسسات و شركت های دولتی و سایر دستگاه هائی كه به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می نمایند ، نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروهای انتظامی ، شوراهای اسلامی شهر و شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی را عهده دار خواهند بود . همچنین نیروهای انتظامی در چارچوب وظایفی كه در ارتباط با امنیت منطقه دارند ، تحت نظارت فرماندار عمل خواهند كرد . برابر تبصره 2 ماده 1 مصوبه یاد شده ، استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در برابر رئیس جمهور و هیات وزیران مسئول بوده و به عنوان نماینده وزیر كشور مسئولیت اجرای وظایف و اختیارات آن وزارت را در استان عهده دار خواهد بود و در مقابل وزیر كشور پاسخگوست و به همین ترتیب فرماندار نیز مسئولیتهای مذكور را در مقابل هیئت محترم دولت عهده دار می باشد .

· 2- فرماندار مسئول برقراری و حفظ نظم و امنیت شهرستان است .

· 3- هدایت و تشكیل مرتب جلسات شورای تامین و نظارت بر حسن اجرای مصوبات آن .

· 4- كلیه ارگان های عضو شورای تامین و سایر دستگاه های اجرایی شهرستان موظفند مصوبات شورای تامین و دستوات امنیتی فرماندار را اجرا نمایند و رویدادهای امنیتی و سیاسی را به فرماندار گزارش كنند . با متخلفین برابرمقررات رفتار خواهد شد .

· 5- پیش بینی و پیشگیری معضلات امنیتی شهرستان ، تعیین و تدوین اولویت ها و سیاست های امنیتی و تعیین حدود وظایف و اختیارات امنیتی كلیه دستگاه های اجرایی شهرستان در چهارچوب وظایف قانونی آن ها .

· 6- فراهم آوردن موجبات اجرای طرح ها و سیاست های عام امنیتی و انتظامی ، مصوبات مراجع قانونی ، دستورالعمل ها و ابلاغیه های امنیتی .

· 7- پیشنهاد تشكیل موقت یا دائم و یا انحلال رده انتظامی در سطح شهرستان در چهارچوب قوانین و دستورلعمل های مربوطه .

· 8- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی ، گذرنامه و وظیفه عمومی .

· 9- جلوگیری از هر گونه تردد و نقل و انتقالات غیر مجاز در چهارچوب سیاست ها و خط مشی های مصوب .

· 10- برنامه ریزی ، هدایت وایجاد هماهنگی های لازم در خصوص مبارزه با مواد مخدر ، قاچاق سلاح ، مواد منفجره ، كالا و ارز .

· 11- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوط به تردد ، اقامت ، تابعیت ، استملاك و سایر امور مربوط به اتباع و نمایندگی های خارجی ، پناهندگان ، معاودین ، مهاجرین و آوارگان .

· 12- فراهم آوردن موجبات تشكل و تقویت شوراهای اسلامی به منظور جلب مشاركت همه جانبه مردم شهرستان در امور مشاركت پذیر و سازماندهی مطلوب آن و اعمال نظارت بر شوراهای فوق در چهارچوب قوانین ومقررات مربوطه

· 13- تشكیل و هدایت شوراهایی كه مسئولیت آن ها بر عهده فرماندار می باشد و رعایت تصمیمات متخذه شوراهای مذكور طبق قوانین ومقررات مربوطه .

· 14- ایجاد زمینه های لازم برای تاسیس و توسعه مجامع و تشكل های گوناگون فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و تخصصی و نظارت بر فعالیت های آن ها به منظور گسترش مشاركت های مردمی در همه زمینه ها و نهادینه شدن آزادی های سیاسی و اجتماعی .

· 15- اجرا و نظارت بر همه پرسی و كلیه انتخاب هایی كه به موجب قانون برگزار می گردد .

· 16- انجام مطالعات و ارائه پیشنهادات در خصوص تقسیمات كشوری .

· 17- نظارت بر حسن اجرای امور مربوط به ثبت احوال .

· 18- ایجاد زمینه مناسب جهت رشد و ارتقاء فرهنگی ، سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی بانوان و ایجاد هماهنگی بین دستگاه های ذی ربط و نظارت بر فعالیت آن ها .

· 19- فراهم آوردن زمینه های مناسب برای رشد و پیشرفت و گسترش آموزش و پرورش ، ورزش همگانی ، بهداشت عمومی ، آموزش عالی و تحقیقات .

· 20- حفظ و حراست از ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و گسترش فرهنگ اصیل اسلامی .

· 21- هدایت و هماهنگی اقدامات مربوط به پیشگیری از منكرات و مفاسد اجتماعی .

· 22- فراهم اوردن زمینه های عدالت اجتماعی و فقر زدایی .

· 23- اتخاذ تدابیر و اعمال هماهنگی لازم به منظور پیشگیری ، كنترل و مهار بحران های ناشی از حوادث و بلایای طبیعی از قبیل سیل و زلزله .

· 24- نظارت بر امور ایثارگران و خانواده های معظم شهدا ء .

· 25- هاهنگی و نظارت بر مسائل رفاهی كاركنان دولتی و هماهنگ نمودن امور رفاهی آنان .

· 26- نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات .

· 27- نظارت و بازرسی از كلیه ارگان های دولتی اعم از ادارات و موسسات و شركت های دولتی و سایر دستگاه هائی كه به نحوی از بودجه عمومی دولت استفاده می كنند و نیز نهادهای انقلاب اسلامی ، نیروی انتظامی ، شوراهای اسلامی شهر و روستا ،‌شهرداری ها و موسسات عمومی غیر دولتی به جز مواردی كه به حكم قانون مستثنی شده باشد و همچنین مراقبت در رفتار و اعمال كلیه كاركنان ارگان های مذكور .

· 28- ارزشیابی عملكرد مدیران بر اساس مصوبات و دستورالعمل های مراجع ذی صلاح .

· 29- فراهم آوردن زمینه همكاری و ایجاد هماهنگی بین فعالیت های دستگاه های دولتی ، سازمان های محلی ، نهادهای انقلاب اسلامی ، شوراهای محلی در چهارچوب قوانین و مقررات مربوطه .

· 30- نظارت و مراقبت در اجرای برنامه های عمرانی (ملی ، استانی ) و در صورت لزوم دادن تذكر به مسئولین اجرایی و یا اعلام مراتب به سازمان و اداره كل مربوطه در جهت رفع نواقص احتمالی .

· 31- نظارت بر حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست و استفاده بهینه از منابع و امكانات بالقوه و موجود شهرستان .

· 32- شناسایی استعدادهای منطقه و تعیین نیازمندی های شهرستان و تصمیم گیری ، هماهنگی و هدایت برنامه ریزی و درخواست بودجه برای شهرستان با تاكید بر اولویت های توسعه منطقه در چهارچوب سیاست ها و راهبردهای توسعه ملی .

· 33- هدایت و هماهنگی فعللیت های بانكی و تعیین اولویت ها در اعطای تسهیلات تكلیفی بانكی در چهارچوب سیاست ها و برنامه های توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی كشور و تشویق سرمایه گذاران از طریق تشكیل موسسات اعتباری غیر دولتی و جذب سرمایه های محل و سوق دادن آن ها به سمت فعالیت های تولیدی و عمرانی .

· 34- اجرای سایر وظایفی كه در شهرستان از طریق مراجع ذی صلاح بر عهده فرماندار محول می گردد مانند طرح ملی آمارگیری ، سرشماری و آمارگیری كارگاهی ، ریشه كنی فلج اطفال و ...

· 35- نصب مدیران شهرستان و مسئولین نهادهای انقلاب اسلامی ، فرمانده انتظامی و نماینده صدا و سیما توسط مدیران كل با هماهنگی فرماندار صورت می گیرد .

· 36- چنانچه بین فرماندار و مدیر كل یا بالاترین مقام دستگاه اجرایی استان در خصوص نصب روسا و مسئولین ادارات شهرستان اختلاف نظر وجود داشته باشد به منظور حل اختلاف ، هیاتی مركب از استاندار به عنوان نماینده رئیس جمهور ، مدیر كل و یا رئیس سازمان ذی ربط و فرماندار شهرستان مربوطه تشكیل و اتخاذ تصمیم خواهند نمود

· 37- عزل و تغییر روسا و مسئولین ادارت و شهرستان توسط مقام های مجاز دستگاه های ذی ربط با اطلاع فرماندار صورت می گیرد .

· 38- كلیه روسای ادارات و یا بالاترین مقام اجرایی در شهرستان و فرمانده منطقه انتظامی موظفند عدم حضور خود را در محل خدمت به اطلاع فرماندار برسانند و جانشین موقت خود را به وی معرفی نمایند .

· 39- در مواردی كه فرماندار حضور رئیس اداره ای را در شهرستان در زمان معین ضروری بداند ، مدیر یا رئیس اداره موظف است از مرخصی یا ماموریت در ان زمان صرف نظر نموده و در محل خدمت حضور یابد .

· 40- فرماندار می تواند در اجرای وظایف واحدهای اجرایی در شهرستان كه به نحوی با برنامه های توسعه و سیاست های عمومی و مسائل امنیتی و آرامش عمومی مرتبط است و همچنین ایجاد هماهنگی بین واحدهای مذكور و استفاده بهینه از امكانات آن ها با رعایت قوانین و مقررات مبادرت به تهیه و ابلاغ دستور العمل های اجرایی نماید .

· 41- كلیه واحدهای قضایی در شهرستان موظفند در خصوص مسائلی كه به نحوی با آرامش و امنیت عمومی شهرستان مرتبط می باشد ، هماهنگی های لازم را با فرماندار معمول دارند ،‌ آئین نامه اجرایی در این رابطه توسط امور اداری و استخدامی كشور با همكاری وزارت كشور و وزارت دادگستری تهیه و به تصویب شورای عالی اداری خواهد رسید .

· 42- كلیه دستگاه های اجرایی موظفند ترتیبی اتخاذ نمایند كه فرماندار از ماموریت های سازمانی و اقدامات به عمل آمده و آخرین دستورالعمل ها و ضوابط و بخش نامه های صادره آگاهی داشته باشد .

· 43- كلیه شوراها ، ستادها و مجامعی كه برای هماهنگی انجام وظایف دستگاه ها اجرایی در شهرستان طبق قوانین و مقررات تشكیل می گردد زیر نظر فرماندار فعالیت خواهند نمود .

· 44- واحدهای اجرایی شهرستان موظف به ارائه گزارش عملكرد دوره ای خویش به فرماندار می باشند . فرماندار می تواند در صورت لزوم حسب مورد خارج از دوره مزبور نیز از واحدهای شهرستانی گزارش امورمربوطه را دریافت نماید .

· 45- به منظور فراهم ساختن زمینه مناسب جهت هماهنگی بین فعالیت های مختلف و افزایش قابلیت ها ، كارایی دستگاه های اجرایی و تحقق سیاست های عمومی و برنامه های توسعه در شهرستان شورای اداری شهرستان به ریاست فرماندار تشكیل می گردد . تركیب ، وظایف ، اختیارات و نحوه كار شورای مزبور بر اساس آئین نامه ای خواهد بود كه توسط سازمان امور اداری و استخدامی كشور با همكاری وزارت كشور تهیه و به تصویب شورای عالی اداری خواهد رسید .

· 46- انجام مراسم تشریفات (استقبال ، پذیرایی ، مشایعت ) از مقامات عالی رتبه داخلی و خارجی كه رسما به شهرستان سفر می نمایند به عهده فرماندار می باشد .

آیین نامه اجرایی موضوع این ماده و همچنین نحوه انجام تشریفات مربوطه به موجب آیین نامه ای خواهد بود كه به پیشنهاد وزیر كشور و وزارت امور خارجه به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .
بنا به مراتب فوق همان گونه كه ملاحظه می شود وظایف فرماندار از گستردگی خاصی برخوردار می باشد و با عنایت به این امر بدیهی است كه فرماندار برای ایفای مسئولیت های مذكور باید ساز و كار لازم را فراهم نماید لذا بخشی از وظایف فرماندار شهرستان توسط بخشداری ها و واحدهای مختلف فرمانداری از جمله امور اجتماعی و انتخابات ، دفتر شهر و روستا ، دایره عمران ، تعزیرات آرد و نان ، دفتر سیاسی و حراست ، اداری و مالی و روابط عمومی انجام می گیرد كه ذیلا قسمت هایی از وظایف واحدهای فرمانداری تشریح می شود :

معاونت

معاون فرماندار علاوه بر این كه در غیاب فرماندار مسئولیت های ایشان را دارا می باشد و بر عملكرد واحدهای فرمانداری نیز جهت حسن اجرای امور به صورت مستمر نظارت خواهد داشت در زمینه های زیر نیز اقدام و پیگیری می نماید .

الف ) نظارت و بازرسی :

· 1- تشكیل جلسات ماهانه با هماهنگی فرماندار

· 2- نظارت بر عملكرد ادارات شهرستان

· 3- اعمال نظارت ویژه بر عملكرد كمیته های اجرایی آرد و نان و حوادث غیر مترقبه

· 4- تماس های حضوری و تلفنی با مسئولین شهرستان جهت اطلاع از نحوه كار آنان

· 5- ایجاد هماهنگی بین ادارت و بخش داری های تابعه

· 6- پیگیری عملكرد كلیه دستگاه های اجرایی و بررسی كیفیت و كمیت كار آن ها

· 7- دبیر جلسه شورای اداری

· 8- پیگیری امور مربوط به ارزشیابی سالانه مسئولین ادارات و كاركنان فرمانداری

ب ) امور اجتماعی :

· 1- جلب اعتماد مردم به مسئولین از طریق ارتباط مستقیم و مستمر با آنان

· 2- پیگیری تقاضاهای مردم از ادارات و دادن تذكرات لازم در جلات به مسئولین جهت برخورد صحیح با مردم

· 3- برگزاری ملاقات های عمومی در شهر و روستا با هماهنگی فماندار

· 4- تشكیل جلسات مختلف و پیگیری مصوبات آن ها

ج ) امور اقتصادی :

· 1- ایجاد انگیزه و اطمینان برای سرمایه گذاری به منظور ایجاد كارخانجات و واحدهای زیر بنایی .

· 2- بررسی طرح های پیشنهادی ادارت در شورای برنامه ریزی شهرتان و اقدام مقتضی

· 3- تلاش در ایجاد شركت های تعاونی و پیگیری استقرار دستگاه های مختلف اعم از مولد انرژی و ... در شهرستان

د ) مسائل فرهنگی و آموزشی :

· 1- اعمال سیاست های عمومی دولت در زمینه مسائل فرهنگی

· 2- تشكیل جلسات مربوطه در این راستا

· 3- پیگیری ایجاد مراكز علمی و آموزش عالی در شهرستان به منظور ارتقاء سطح فرهنگی منطقه با هماهنگی فرماندار

· 4- پیگیری مسائل مربوط به جوانان ، اشتغال و آموزش برنامه های تفریحی و ...

· 5- پیگیری و اقدامات لازم در خصوص سایر امور محوله از جانب استان و مافوق

بخشداری ها

الف ) امور سیاسی و انتظامی بخش :

· 1- اجرای سیاست های عمومی دولت و استقرار امنیت در سطح بخش

· 2- جمع آوری اخبار و شایعات منطقه و گزارش موارد مهم به فرمانداری

· 3- شناسایی اوضاع اجتماعی و سیاسی و ریشه یابی عوامل احتمالی ناامنی ها در بخش

· 4- شركت در جلسه شورای تامین و ارائه پیشنهادات لازم در صورت دعوت فرماندار

ب ) امور نظارت و بازرسی

· 1- اعمال نظارت بر مسائل سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی بخش

· 2- سركشی از روستاها و بررسی مشكلات و ایجاد هماهنگی در جهت رفع آن ها با همكاری شوراهای اسلامی

· 3- موظف ساختن دهداران به حضور در روستاها و تشویق مشاركت عمومی در جهت سیاست های نظام جمهوری اسلامی در تمامی ابعاد .

· 4- نظارت عالیه بر توزیع ارزاق عمومی در سطح بخش

ج ) امور اقتصادی و فرهنگی بخش :

· 1- پیگیری جذب اعتبارات تخصیصی برای طرح های عمرانی ، فرهنگی و اقتصادی بخش

· 2- تشویق مردم برای اجرای طرح های عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی در سطح بخش

· 3- بازدید از پروژه های عمرانی سطح بخش و ارسال گزارش ماهانه به فرمانداری

· 4- پیگیری طرح های فرهنگی و بسیج سواد آموزی در سطح بخش

· 5- اقدام در جهت حل معضلات مربوط به تربیت بدنی در سطح بخش

د ) امور اجتماعی :

· 1. رسیدگی به امور ایثارگران ، خانواده معظم شهداء و آزادگان و سركشی از خانواده های مستمند و محروم بخش .

· 2. تشكیل جلسات عمومی در روستاها و استماع نقطه نظرات اهالی ، بهداشت و ستاد حوادث غیر مترقبه .

· 3. پیگیری و حل اعترافات موردی در سطح بخش

· 4. دست یابی به اطلاعات كامل از مسائل فرهنگی اهالی بخش

· 5. برقراری ارتباط نزدیك با مئولین بخش

· 6. تنظیم گزارش ماهانه از اوضاع عمومی بخش

· 7. برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی ، مجلس خبرگان و شوراهای اسلامی رروستا و بخش

· 8. بررسی نیازها و مشكلات روستائیان

· 9. انجام و پیگیری سایر امور محوله از جانب مافوق

دفتر فرماندار

· 1- تنظیم اوقات ملاقات و ارتباط تلفنی با توجه به اولویت ها و با هماهنگی مدیر واحد

· 2- پاسخگویی و احترام نسبت به مراجعان و همكاران

· 3- راهنمایی ارباب رجوع

· 4- جلوگیری از اعمال تبعیض در بین مراجعان

· 5- رعایت اولویت ها در تنظیم جلسات

· 6- پیگیری نامه ها تا حصول نتیجه

· 7- ارجاع كارها قبل از وقت اداری به واحدها

· 8- در جریان قرار دادن فرماندار از وقایع مهم

· 9- دسته بندی و مرتب كردن نامه ها و تحویل به فرماندار و معاونت

· 10- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق

روابط عمومی و ارزیابی عملكرد و پاسخگویی به شكایات

· 1- جمع آوری و تمركز اطلاعات و اخبار مربوط به فرمانداری

· 2- بررسی و تجزیه و تحلیل مطالب منتشر شده در رسانه های گروهی در ارتباط با فرمانداری

· 3- ترتیب برنامه های مصاحبه مطبوعاتی و رادیو تلویزیونی فرماندار و دیگر مسئولین

· 4- همكاری در برگزاری سمینارها و گردهمایی های متشكله توسط فرمانداری و تهیه گزارش های سمعی و بصری و انعكاس آن از طریق رسانه های گروهی و هماهنگی در این قبیل موراد با رسانه ها

· 5- ارتباط مستقیم با روابط عمومی استانداری و ادارات

· 6- همكاری مستمر در برگزاری مراسم مذهبی و برپایی نماز جماعت و تعظیم شعائر اسلامی

· 7- انجام امور انتشاراتی و چاپی فرمانداری

· 8- ایجاد و اداره آرشیو اطلاعاتی ، نوار ، فیلم و روزنامه

· 9- در صورت تامین اعتبار اداره كتابخانه فرمانداری

· 10- همكاری در امر مراسم استقبال و بدرقه مهمانان

· 11- انجام امور سمعی و بصری فرمانداری

· 12- تهیه مقدمات جلسات و دعوت از اعضاء حسب دستور مقام مافوق

· 13- ارائه تحلیل و گزارش نهایی برای مراسم و بیان مشكلات احتمالی و نقاط ضعف و قوت به مقام مافوق

· 14- تهیه گزارش از مشكلات شهرستان با همكاری دستگاه های اجرایی و ارائه به مافوق

· 15- حضور در میان جامعه شهری و روستایی و آگاهی از مشكلات فصلی و دائمی مناطق مختلف شهرستان و ارائه گزارش به مافوق

· 16- حضور در جلسات و مسابقات فرهنگی و ورزشی شهرستان به منظور آگاهی از برنامه ها و تهیه گزارش و ارائه به مافوق

· 17- ارسال اخبار و گزارشات شهرستان به استان حسب دستور مقام مافوق

· 18- همكاری در زمینه تشكیل جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان

· 19- تهیه بولتن و جمع بندی سالانه گزارشات مربوط به برنامه های شهرستان در ابعاد مختلف

· 20- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق

ارزیابی عملكرد

· همكاری در تهیه و تدوین شاخص های اختصاصی و معیارهای ارزیابی عملكرد دستگاه اجرایی و موسسات و سازمان های وابسته به آن

· اجرای دستورالعمل های ارزیابی عملكرد و تكمیل فرم های مربوط و تهیه مستندات لازم

· احصاء فرم های تكمیل شده و مستندات آن ها و ارائه به شورای تحول اداری یا كمیسیون تحول اداری دستگاه

· همكاری و هماهنگی با شورای (یا كمیسیون) تحول اداری دستگاه به منظور تعیین و تایید امتیازات

· بررسی برگه های تكمیل شده و تایید آن ها بر اساس عملكرد واقعی توسط شورای (یا كمیسیون) تحول اداری

· پیگیری و اجرای ارزیابی عملكرد دستگاه اجرایی ، موسسات و شركت های دولتی وابسته تهیه گزارش تحلیلی از نتایج ارزیابی و ارائه آن به سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور در مقاطع زمانی تعیین شده

· نظارت بر حسن اجرای برنامه های ارزیابی عملكرد در دستگاه اجرایی ، موسسات و شركت های دولتی وابسته و تحلیل ارزیابی های انجام شده و ارائه پیشنهادهای لازم

· انجام مطالعات و تحقیقات لازم در رابطه با برنامه های عملكرد و شاخص های مورد عمل در دستگاه اجرایی و ارائه پیشنهادهای لازم

· انجام سایر اموری كه در چارچوب برنامه های ارزیابی عملكرد دستگاه از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور ارجاع می گردد

· دریافت برگه های تكمیل شده توسط مدیران مسئول و مجریان دستگاه ذی ربط و تلفیق آن ها و ارسال جهت تصویب به مراجع ذی ربط

وظایف پاسخگویی به شكایات

· دریافت شكایات حضوری و مكتوب مردم (مراجعین) از واحدها و كاركنان دستگاه

· بررسی و تحقیق پیرامون صحت یا سقم موضوع شكایات و پیگیری تا اخذ نتیجه نهایی به منظور پاسخگویی به شاكی

· بررسی و پاسخگویی در خصوص مراجعات به نهادهای نظارتی و بازرسی از قبیل نهاد ریاست جمهوری و سازمان بازرسی كل كشور

· پیگیری و اخذ نظریات و پیشنهادهای واحدهای تخصصی در ارتباط با شكایات واصله به منظور رسیدگی و اعلام پاسخ به شاكیان

· جمع بندی شكایات در مقاطع سه ماهه و تجزیه و تحلیل علل بروز شكایات و ارائه گزارش برای بالاترین مقام اجرایی دستگاه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور به گونه ای كه موجب كاهش شكایات مردمی گردد

· پیگیری از نتایج گزارش های تهیه شده

· پیگیری برای ارسال پاسخ به شاكیان

حراست

· 1- پیگیری در مورد صدور كارت شناسایی و تردد جهت پرسنل

· 2- برقراری كشیك حفاظتی جهت انجام امور اداری

· 3- انجام اقدامات لازم به منظور آموزش حراستی

· 4- هماهنگی با حراست استانداری

· 5- همكاری و پیگیری در زمینه تهیه برنامه ارزشیابی سالانه كاركنان

· 6- جمع آوری اطلاعات در خصوص كاركنانی كه خدمت و ارزیابی كار آنان برجسته و یا ضعیف تشخیص داده شده است

· 7- بررسی و پیگیری و اعلام صلاحیت حفاظتی در مورد داوطلبین اشتغال ، انتقال ، ماموریت و متقاضیان سلاح

· 8- اقدام لازم به منظور پیشگیری از امكان نقض مقررات حراستی و رسیدگی به موارد نقض شده

· 9- تنظیم سیستم مناسب جهت حراست و نگهداری از پرسنل و تاسیسات و كنترل ورود و خروج كاركنان و نظارت بر عملكرد آنان در پاسخگویی به مراجعات روزانه مردم در جهت رعایت مقررات

· 10- انجام كلیه امور محرمانه مربوط به دستگاه ها

· 11- سركشی از ادارات سطح شهرستان و ارائه مشكلات و نارسایی ها به مافوق

· 12- شركت در جلسات مختلف شهرستان و استان و ارائه گزارش به مافوق

· 13- تشكیل جلسات مسئولین دوایر فرمانداری و بخشداری ها

 

دفتر سیاسی و انتظامی

· 1- انجام امور مربوط به تلكس ، فاكس ، بی سیم و تلفن

· 2- بررسی نامه ها و مطالب و انتقادهایی كه از جانب نمایندگان مجلس مطرح و یا مكاتبه می شود

· 3- طرح و تعقیب دعاوی كیفری مربوط به فرمانداری

· 4- رسیدگی و نظارت بر امور مربوط به اتباع و مهاجرین خارجی

· 5- بررسی و پیشنهاد طرح های لازم به فرماندار جهت طرح در شورای تامین

· 6- رسیدگی به موارد ارجاع شده از سوی فرماندار و معاونت

· 7- مطالعه و بررسی و اتخاذ تدابیر عملی به منظور ایجاد و سازماندهی نیروی انتظامی و تجهیز و تقویت آن

· 8- پیش بینی های لازم برای تشكیل جلسه مربوط به كشف و جمع آوری اسلحه و مهمات و وسایل ارتباط جمعی غیر مجاز (بی سیم و ...)

· 9- مراقبت در حسن اجرای مقررات وظیفه عمومی

· 10- پیگیری امور مربوط به تابعیت و شناسنامه و طرح نتیجه در جلسه شورای تامین

· 11- جمع آوری اخبار و شایعه منطقه و گزارش به مافوق

· 12- تنظیم گزارش و جمع آوری اطلاعات سیاسی انتظامی و اجتماعی در مورد مشكلات و نارسایی ها و تنش های قومی ، طایفه ای و كارگری و غیره

· 13- كسب اخبار و اطلاعات در مورد عملكرد پاسگاه های انتظامی و ارائه راه ها و پیشنهادات در این خصوص

· 14- تهیه صورتجلسات شورای تامین شهرستان و پیگیری مصوبات مربوطه

· 15- تهیه صورتجلسات كمیسیون قاچاق ، سرقت و كمیته امنیتی انتخابات و پیگیری مصوبات مربوطه

· 16- ارائه پیشنهادات و راه حل های ممكن در جهت رفع مشكلات اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی و امنیتی

· 17- تشكیل جلسه كمیسیون مواد مخدر و پیگیری مصوبات

· 18- پیگیری امور مربوط به تشكل های سیاسی

· 19- جمع بندی و شناسایی وقایع شهرستان و انعكاس به فرماندار و ...

· 20- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق

اداری و مالی

· 1- نگاهداری و تنظیم اعتبارات و اظهار نظر در خصوص طرح های مالی و انجام امور بانكی

· 2- تنظیم صورت تعهدات و دیون و تهیه دفاتر مربوط به حساب های بانكی و كنترل صورتحساب و مراقبت از اسناد هزینه ها

· 3- همكاری و ارائه گزارش در خصوص تهیه بودجه

· 4- تهیه لیست حقوق و مزایای كاركنان و ... پرداخت هزینه های مستمر و دادن تنخواه به كارپرداز

· 5- اقدام در جهت رفع مشكلات فرمانداری و بخشداری ها و اقدام در خصوص مطالبات و پرداخت دیون

· 6- مراقبت در انجام امور پرسنلی و اداری و پیگیری در زمینه صدور احكام استخدامی كاركنان و پرونده های استخدامی و داوطلبان استخدام

· 7- اقدام در مورد دفتر هیات تخلفات اداری و ابلاغ و اقدام در اجرای احكام و رسیدگی در مورد دعاوی استخدامی

· 8- رسیدگی و اقدام در مورد بازنشستگان

· 9- انجام امور مربوط به انتقالات

· 10- پیگیری احكام مربوط به برقراری مزایای مستمر و غیر مستمر

· 11- پیگیری ترفیعات و تغییر گروه سالانه كاركنان به كمك واحدهای فرمانداری

· 12- بررسی در مورد حائزین شرایط برای انتصاب به پست های بلا تصدی و ارائه پیشنهادهای لازم

· 13- رسیدگی به حساب های تنظیمی واحدها و بخشداری ها

· 14- ابلاغ قوانین و تصویب نامه ها و آیین نامه ها و اساسنامه های مصوب به واحدها

· 15- رسیدگی به كلیه امور ساختمانی و تعمیراتی و تحویل گرفتن كارهای انجام شده طبق قرارداد

· 16- تهیه و تنظیم نمونه های مكاتباتی

· 17- نظارت بر نحوه انجام وظیفه نیروهای خدماتی

· 18- تنظیم احتیاجات پرسنلی سالانه و.احدها و نیازمندی های فرمانداری و بخشداری ها

· 19- تهیه اطلاعات و آمارهای پرسنلی

· 20- انجام بررسی های لازم در زمینه چگونگی تامین رفاه كاركنان

· 21- تهیه و تنظیم امور مربوط به بیمه بهداشتی و درمانی كاركنان

· 22- مراقبت در حفظ ابزار و لوازمی كه در انبار نگهداری می شود

· 23- پیشنهاد پست های جدید به تناسب كارهای جدید

· 24- تهیه و تنظیم گزارشات آمار و اطلاعات مورد درخواست استانداری در زمینه امور اداری و اموال فرمانداری

· 25- تهیه لیست كشیك كاركنان

· 26- معرفی كاركنان جهت شركت در كلاس های توجیهی و آموزش كوتاه مدت

· 27- تشكیل جلسات شورای كاركنان و پیگیری مصوبات

· 28- امور مربوط به نقلیه فرمانداری و پیگیری تجهیزات و تاسیسات ادارذی و پیش بینی نیازمندی های سالانه

· 29- نظارت بر حضور و غیاب كاركنان

· 30- اقدام لازم در جهت تعمیر وسایل و لوازم اداری

· 31- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق

امور اجتماعی و انتخابات

· 1- بررسی و شناسایی خصوصیات فرهنگی ، اجتماعی شهرستان

· 2- تعیین اولویت ها و نیازمندی های اجتماعی و فرهنگی منطقه

· 3- تحقیق پیرامون مسائل و مشكلات و آسیب های اجتماعی و ارائه زراه حل های مناسب برای رفع آن ها

· 4- بررسی و ریشه یابی عوامل ناهنجاری ها و آفات اجتماعی

· 5- ایجاد هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای طرح های مبارزه با منكرات و مفاسد اجتماعی

· 6- بررسی و ایجاد هماهنگی در تحقیقات و تبلیغات مربوط به مبارزه با اعتیاد و قاچاق مواد مخدر

· 7- بررسی شكایات و اعتراضات نسبت به مصوبات شوراها و نیز تخلفات و انحرافات شوراها

· 8- پیگیری امور مربوط به آموزش اعضاء شوراهای اسلامی

· 9- برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی و پیش بینی های لازم به منظور انجام امر انتخابات

· 10- برآورد اعتبارات ، نیروی انسانی و مسائل و لوازم مورد نیاز انتخابات

· 11- تهیه شناسنامه انتخاباتی

· 12- شناسایی و پیشنهاد افراد واجد شرایط جهت اعمال بازرسی و كنترل انتخابات به فرماندار

· 13- استخراج نتایج آمارهای مربوط به هر انتخابات و تجزیه و تحلیل آن ها و تهیه گزارشات لازم

· 14- تكمیل پرونده های انتخاباتی و ارسال آن ها به استان

· 15- مطالعه و بررسی و انجام امور مربوط به تقسیمات كشوری در شهرستان

· 16- مطالعه لازم در خصوص امور مربوط به نام گذاری محلات شهر و تقسیمات كشوری

· 17- تنظیم شناسنامه روستا حاوی اطلاعات مذكور و اولویت بندی روستا در راستای خدمات رسانی بهینه به مردم در ابعاد فرهنگی ، آموزشی ،‌خدماتی و بهداشتی

· 18- تهیه گزارش از كارهای انجام شده در روستاها و پیگیری مشكلات ارباب رجوع در شهرستان تا حصول نتیجه

· 19- پیگیری و مكاتبه در خصوص امور مربوط به شوراهای اسلامی شهر و روستا

· 20- دبیر جلسات شورای اجتماعی ، شورای بهداشت ،‌شورای پشتیبانی سواد آموزی ، كمیته امور بانوان و جوانان پیگیری مصوبات شورای اداری و سایر جلسات

· 21- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق

امور عمرانی

· 1- تشخیص نیازمندی های عمرانی شهرستان در چهارچوب مسئولیت های وزارت كشور و تعیین اولویت ها به منظور فراهم نمودن موجبات اجرای آن ها

· 2- بررسی و مطالعه و همكاری در خصوص طرح های هادی و جامع شهرستان

· 3- هماهنگی و همكاری لازم در خصوص امور شهرداری و نظارت بر كارهای شهرداری

· 4- مطالعه و ارائه پیشنهاد در خصوص برنامه های مدیریت و برنامه ریزی استان جهت تامین اعتبار

· 5- تماس با سازمان مدیریت و سایر دستگاه ها برای تصویب و اجرای طرح ها

· 6- همكاری با مسئولین ادارات در مراحل مختلف پیاده نمودن طرح ها

· 7- كنترل و بررسی اعتبارات عمرانی شهرداری و ...

· 8- گزارش پیشرفت عملیات عمرانی حوزه شهرستان و بررسی علل تاخیر در اجرای پروژه ها

· 9- بازدید به هنگام و نظارت دقیق بر پروژه ها و طرح های عمرانی و در صورت لزوم پیگیری در جهت دریافت اعتبارات

· 10- نظارت و مراقبت در امور مربوط مربوط به توزیع معادن شن و ماسه

· 11- نظارت و پیگیری لازم در زمینه تامین مصالح مورد نیاز پروژه های عمرانی و همكاری با كارشناس دفتر فنی استانداری در رابطه با امور عمرانی شهر

· 12- ارائه به موقع فرم مربوط به نواقص پروژه هایی كه نقص دارند و كنترل میزان مصالح مصرف شده

· 13- تشكیل جلسات شورای برنامه ریزی شهرستان و پیگیری مصوبات

· 14- پیگیری امور مربوط به منازل سازمانی

· 15- پیگیری امور مربوط به حفاری در سطح شهر

· 16- بازدید از مناطق خسارت دیده به اتفاق اعضاء كمیته و در صورت لزوم پیگیری امور مربوط به خسارت

· 17- تشكیل جلسه كمیته برفروبی و پیگیری مصوبات

· 18- بررسی طرح های عمرانی روستاها و شهرداری ها برای استفاده از اعتبارات وزارت كشور همچنین طرح هایی كه از محل اعتبارات عمرانی انجام می گیرد

· 19- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق

امور دهیاری ها و شورا ها

· 1- مطالعه و بررسی وضع روستاها و شهرهای شهرستان از نظر تاسیسات و تسهیلات رفاهی به منظور شناخت و تعیین نیازهای مالی و خدماتی روستاها و شهرداری ها

· 2- همكاری در زمینه برنامه ریزی عمرانی فرمانداری در رابطه با تهیه و تنظیم معیارها و ضوابط لازم برای تعیین اولویت های طرح های عمرانی در روستاها و شهرها

· 3- بررسی در مورد منابع درآمد شهرداری به منظور ارائه خط مشی و اتخاذ روش های مناسب در جهت ارتقاء سطح درآمد شهرداری و خودكفای آن ها

· 4- بازرسی از خدمات عمومی در سطح شهر و روستا و تهیه گزارش های ماهانه جهت مراجع ذی ربط

· 5- تعیین اولویت ها از نظر مبارزه با خطرات ناشی از سیل برای تخصیص اعتبارات

· 6- بررسی نیازهای مالی شهرداری ها و انجام امور مربوط به حسابرسی آن ها

· 7- نظارت بر كار شهرداری و مراقبت در امور راهنمایی و رانندگی و اتوبوسرانی و تاكسیرانی و شركت حمل و نقل

· 8- انجام امور مربوط به بخش كشاورزی ، صنایع ، ترافیك ، اصناف ، كمیسیون نظارت ، تعزیرات حكومتی و تنظیم بازار

· 9- پیگیری امور مربوط به سوخت رسانی در سطح شهرستان و سركشی و نظارت بر توزیع مواد سوختی توسط فروشندگان

· 10- ارائه آمارها و جمع بندی نیازمندی های شهرستان اعم از شهر و روستا و پیگیری نارسایی ها از طریق ادارات شهرستان و استان

· 11- انجام كلیه امور مربوط به تسویه حساب ها با فروشندگان و عاملین

· 12- جمع بندی توزیع مایحتاج و ارزاق عمومی وارده به شهرستان و پیگیری نارسایی ها و مشكلات موجود در این زمینه

· 13- انجام امور مربوط به طرح تكریم ارباب رجوع

· 14- پیگیری امور مربوط به اشتغال و تشكیل كمیته اشتغال و نظارت بر طرح های تولیدی و خدماتی شهرستان و پیگیری و جمع بندی اعتبارات اشتغالزا از محل منابع مختلف اعتباری

· 15- پیگیری امور مربوط به حوادث قهری و غیر مترقبه در سطح شهرستان

· 16- جمع آوری آمار و امكانات رفاهی و خدماتی ، فرهنگی و بهداشتی شهرستان اعم از شهر و روستا

· 17- آمار روستاهای فاقد آب و برق و جاده و مدرسه و مسجد

· 18- تهیه گزارش از حوادث به منظور برآورد خسارت

· 19- تهیه گزارش لازم در خصوص حمل و نقل شهری و روستایی

· 20- رسیدگی به امور اصناف و اتحادیه های ذی ربط

· 21- جمع آوری اطلاعات در خصوص وضعیت توزیع ارزاق عمومی در شهرستان (شهر و روستا) و انعكاس به مسئولین ذی ربط

· 22- انجام سایر امور محوله از جانب مافوق

· واحد فناوری اطلاعات : (آقای جلال جباری)

· 1- مدیریت شبکه داخلی فرمانداری و راه اندازی نرم افزارهای مورد نیاز جهت همکاران

· 2- مدیریت و پشتیبانی شبکه دولت در سطح شهرستان و طرح برنامه جهت گسترش آن

· 3- مدیریت و پشتیبانی شبکه پیام استان (وی پی ان) در سطح فرمانداری و بخشداری های تابعه و حفظ ارتباط مستمر این شبکه با استانداری و وزارت کشور

· 4- نظارت و ارزیابی عملکرد دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر ای سی تی روستایی به عنوان عضو کارگروه ارتباط زیرساخت

· 5- ارائه طرحهای بکارگیری و توسعه فناوری اطلاعات

· 6- ایجاد ، مدیریت (از جمله ایمن سازی ، تهیه نسخه پشتیبان)

· 7- ارائه خدمات ارتباطی شبکه های رایانه ای فرمانداری و بخشداری های تابعه شهرستان

· 8- تأمین و تهیه سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز از طریق بهره گیری از بخش خصوصی

· 9- هدایت و پشتیبانی های فنی سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری مورد استفاده

· 10- نظارت بر عملکرد ادارات شهرستان در حوزه فناوری

· 11- تهیه گزارش های عملکرد برنامه ای ماهانه

· 12- انجام سایر امور محوله مرتبط با وظایف

استان همدان

HamedanMaps

ملایر نهاوند تویسرکان اسدآباد بهار همدان کبودرآهنگ فامنین درگزین رزن

درباره استان همدان

استان همدان از شمال به زنجان، از جنوب به لرستان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به کرمانشاه و بخشی از استان کردستان محدود می شود. همدان منطقه‌ای کوهستانی است و کوه الوند با ۳ هزار ۵۷۴ متر ارتفاع از مهمترین ارتفاعات این منطقه به حساب می‌آید.

تاریخ بروز رسانی سایت

آمار بازدید

اطلاعات تماس

برای ارتباط با ما از روش های زیر می توانید اقدام کنید :
  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
08138256070-9
  www.ostan-hm.ir
  همدان بلوار سردار سلیمانی روبروی تقاطع شکریه استانداری همدان

اوقات شرعی